روزهای بارداری یک مادر بزرگ

برای همه مادران امروز

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org با افزایش گرانی در سالهای اخیر کمتر شخصی است که بتواند براحتی با تبعات آن کنار بیاید و زندگیش را براحتی سامان ببخشد ولی از آنجا که نمیتوان دست روی دست گذاشت، شاید بتوانیم با بکارگیری برخی ابتکارات، تا اندازه ای هرچند جرئی فشار و تاثیر این تورم افسارگسیخته را کاهش دهیم. در این ایمیل قصد داریم توصیه هایی را به شما دوستان عزیز ارائه دهیم تا بتوانید به سادگی نه تنها در سی روز ماه پول داشته باشید بلکه بتوانید مقداری از این پول را نیز ذخیره کنید. البته این بستگی به دخل و خرج و همینطور چگونگی مخارج زندگی هر فرد دارد ولی در هر صورت بسیار کارآمد است ...

1. از خرید موادی که ضرورت چندانی ندارند، بپرهیزید. بعضی مواقع ما وسایل یا احتیاجاتی را برآورده می کنیم که به آنها نیازی نداریم و فقط آنها را خریداری می کنیم که شاید یک روز به کار آیند.

2. اهل گردش هستید ؟ اگر فردی هستید که مدام به بیرون می روید و اهل گردش هستید بهتر است به جای اینکه هزینه ای را بابت تاکسی یا وسایل حمل و نقل پرداخت کنید، مسیرهایی که کوتاه هستند را پیاده طی کنید تا هم سلامت باشید و هم اینکه پس اندازی کرده باشید.

3. در فروشگاه مواد غذایی، چشمان خود را به خوراکی های وهم برانگیز ببندید و اجازه ندهید که شما را برای خریدن شان تشویق کنند.

4.
هنگامی که پول به دست تان می رسد، در یک لحظه به فکر خرید می افتید ؟ این فکر را از خود دور کنید و تنها مقداری از پول را برای این کار اختصاص دهید نه تمام مبلغ پول.

5.
هر ماه مبلغی از مقدار پول را هر چقدر هم کم به خرید یک شی با ارزش اختصاص دهید مانند خرید یک سکه کم عیار، و غیره.

6. اگر در بورس سهام دارید، برای جلوگیری از ولخرجی های زیاد می توانید هر ماه یک سهم به سهامتان اضافه کنید.

7. مصرف خوراکی را کاهش دهید: مقدار مواد خوراکی که مصرف می کنید را کاهش دهید : موادی مانند روغن خوراکی، برنج و غیره.

8. مقدار مصرف مواد شوینده را کمتر کنید : برای شستن لباس کمتر از همیشه پودر لباسشویی استفاده کنید.

9. برای عصرانه به رستوران بروید : اگر با دوستان خود زیاد به رستوران می روید، سعی کنید در ساعات عصر این کار را انجام دهید. چون مسلما قیمت یک عصرانه ساده مثل قهوه، چای با کیک بسیار کمتر از وعده ناهار یا شام است.

10.
ورود نظافتچی ممنوع : اگر خانم هستید و در حال خواندن این مقاله به جای اینکه از یک نفر برای انجام کارهای منزل کمک بگیرید بهتر است هر روز خودتان یک قسمت از کارها را انجام دهید تا نظافت منزل هر روز انجام شود و نیاز به گرفتن کمک برای انجام کارهای منزل نباشید. در این صورت شما می توانید پولی را که قصد دادن به خانم نظافت چی را داشتید ذخیره کنید.

11. راه حلی برای به دست آوردن پول هر چند ناچیز: جای خالی شامپو، شوینده، کاغذهای بی مصرف را دور نیاندازید. شما می توانید این مواد را به مکان های خاصی تحویل دهید تا هم چرخه تجزیه و ساخت دوباره این مواد انجام شود و هم اینکه مبلغی را بابت تحویل این مواد دریافت می کنید. درست است که این مبلغ بسیار ناچیز است و به چشم نمی آید اما شما می توانید با همین مبلغ کم بعضی از نیازهای روزمره تان را بدون کم شدن صندوق مالی تان انجام دهید.

12. کارهای گذشته را ادامه ندهید: برای اینکه پول تان ذخیره شود باید کمی از کارهایی که در گذشته انجام می دادید، چشم پوشی کنید. مانند : لباس هایتان را خودتان اتو کنید و دیگر به خشک شویی ندهید، کفش هایتان را خودتان واکس بزنید و به کفاشی ندهید و غیره.

13.
با دوستان تان دوره برگزار می کنید ؟ اگر با دوستانتان دوره دارید و هر ماه یکدیگر را ملاقات می کنید به جای اینکه به منزل یکدیگر بروید یا اینکه به رستوران بهتر است به محیط های سالمی مانند پارک بروید هم از هوای آزاد استفاده می کنید و نیز روحیه شما عوض می شود. این کار دارای چندین فایده می باشد : شما می توانید در هزینه ها صرف جویی کنید، از محیط تکراری منزل نیز خارج شوید.

14.
تولد یکی از نزدیکان تان نزدیک است ؟ چرا همیشه با کادو دادن باید عشق و علاقه خود را اثبات کنید، با رفتار صحیح، محبت می توانید بهترین هدیه را بدهید. سعی کنید هر روز سال برایتان به مانند تولد باشد نه یک روز خاص. بسیاری از افراد فکر می کنند اگر یک هدیه گران قیمت بدهند باعث می شود که فرد مقابل رفتارهای گذشته شان را فراموش کند. اما باید بدانید هر فردی طالب رفتار خوب و صحیح است نه کادوهای گران قیمت که فقط مختص یک روز هستند.

15.
توصیه می کنیم در آخر هر فصل خرید کنید : زیرا در آخر هر فصل تمام فروشگاه ها اجناس خود را به حراج می گذارند و شما می توانید همان جنس و کالا را با قیمت نازل تری خریداری کنید.

این کار شما چندین فایده دارد : برای مثال خرید پوشاک. زمانی که در آخر فصل خرید کنید، در تمام طول سال و برای هر ماه از سال بهترین و شیک ترین پوشش را دارید در عین اینکه پول تان را پس انداز کرده اید. اجناس گران نیز نخریده اید.

16.
در بعضی موارد پس انداز و آینده نگری اصلا درست نیست : یکی از این موارد بیمه نامه ماشین است. شما نباید در این مورد خساست به خرج دهید باید ماشین خود را از هر لحاظ بیمه کنید. یا بیمه ای که برای خودتان در نظر دارید را هر ماه پرداخت کنید زیرا در هنگام بیماری این بیمه نامه ها کمک وافری به شما می کنند.

17.
غذایی که شبها مصرف می کنید را مختصر کنید : غذایی شبها را به جای اینکه از بیرون تهیه کنید و یااینکه به پخت و پز مشغول شوید با یک غذای ساده بگذرانید. غذای شب باعث چاقی شما می شود و چاقی نیز ام الامراض است و بیماری های دیگر را برمی انگیزد.

18.
در مصرف آب، برق، گاز و تلفن نیز صرفه جویی کنید تا مبلغ فیش های پرداختی شما کاهش یابد: از لامپ های کم مصرف استفاده کنید، زمانی که از خانه بیرون می روید چراغ ها را خاموش کنید اگر پنجره را باز می کنید دستگاه های تهویه ای مانند کولر را خاموش کنید.

19.
برای مهمانی ها چند مدل غذا طبخ می کنید ؟ اگر همکارانتان یا دوستان تان را به منزل دعوت کرده اید به جای اینکه چندین مدل غذا درست کنید، یا از بیرون غذا سفارش دهی، بهتر است خودتان غذا را بپزید و اینکه تنها یک مدل غذا آماده کنید.

20.
نوشیدنی های گران و مضر را تحریم کنید : اگر هر روز عادت به نوشیدن، نوشیدنی هایی مانند کوکا، فانتا و ... دارید آنها را حذف کنید. علاوه بر اینکه این نوشیدنی ها برای شما مضر هستند و باعث می شوند که به بیماری های دیابت، چاقی مبتلا شوید و سلامتی شما را به خطر می اندازند، همین طور باعث می شوند که شما هر روز مقداری از پول خود را برای خرید این مواد خوراکی خرج کنید.

۲۱.
اگر ماهانه مقدار زیادی پول به فرزندان تان می دهید، این مقدار را کاهش دهید. اجازه ندهید که فرزندتان به بهانه های مختلف از شما پول توجیبی بگیرد، مبلغی را برای ماهیانه او مشخص کنید و در اول هر ماه آن مبلغ را به او پرداخت کنید نه اینکه هر زمانی که خواست از شما تقاضای پول کند و شما هم بعد از کمی ناراحتی و گله مندی مبلغ را به وی واگذار کنید.
22. سیگار می کشید؟ اگر فردی هستید که در طول روز و هفته چندین پاکت سیگار مصرف می کنید توصیه می کنیم مقدار استعمال سیگار را کاهش دهید، سیگار در عین اینکه سرطان زاست باعث می شود که در ماه مبلغ زیادی را به سیگار اختصاص دهید. اگر مبلغ هایی که در ماه بابت خرید سیگار هزینه می کنید را مورد توجه قرار دهید بسیار تعجب می کنید زیرا این مبلغ زیاد و چشم گیر خواهد بود.

23.
آیا عادت به تفریح دارید ؟ چرا به جای اینکه تفریحات بیرون از منزل را انتخاب کنید، تفریحات داخل منزل را انتخاب نمی کنید. در صورتی که از منزل خارج شوید باید هزینه بنزین ماشین یا کرایه تاکسی را صرف کنید اما در داخل منزل نیز می توانید تفریحات سالمی داشته باشید و اوقات فراغت تان را پر کنید. تفریحاتی مانند دیدن فیلم های روز دنیا، بازی پازل، مطالعه کردن، صحبت کردن با همسر یا اعضای خانواده و غیره.

24.
در ماه چقدر حقوق می گیرید ؟ مقدار حقوق ماهیانه خود را محاسبه کنید. اجازه ندهید خرج های شما برابر حقوق ماهیانه تان باشد. اگر این طور است خرج های بی مورد را ادامه ندهید.

25.
برای هر روزتان مبلغی را کنار بگذارید : برای هر روزتان مبلغی را کنار بگذارید، هزینه تاکسی، مترو و... ، در پایان روز هر مبلغی که برایتان باقی مانده است را در یک قلک یا صندوقی قرار دهید و تا چند ماه شمارش این سکه ها و اسکناس های کوچک را نداشته باشید تا کمی بر آنها افزوده شود.

26.
آیا زیاد با تلفن صحبت می کنید ؟ اگر از آن دسته از افراد هستید که با تلفن زیاد صحبت می کنند سعی کنید، کمتر با دوستانتان صحبت کنید و بیشتر ملاقات حضوری داشته باشید یا از طریق اینترنت و ابزارهایی مانند یاهو مسنجر و... با آنها در ارتباط باشید تا هزینه مکالمات روزمره شما بخصوص هزینه تلفن های خارج از کشور و راه دور پائین بیاید.

27.
نحوه استفاده از ماشین لباس شویی و ظرف شوئی : لباس هایی که در لباس شوئی هستند را چند روز یک بار شستشو می دهید ؟ سعی کنید لباس ها را هفته ای یک بار شست و شو دهید و در رابطه با استفاده از ظرف شوئی نیز، در پاسی از شب که مصرف هزینه های برق کمتر است و دیگر ظرفی کثیف نمی شود، استفاده کنید.

28.
مبالغی که خرج می کنید را یادداشت کنید : اگر شما هر روز مبلغی که خرج می کنید را یادداشت کنید باعث می شود آگاهی بیشتری داشته باشید و بدانید که در چند روز آینده پولتان تمام می شود پس کمی با درایت بیشتری، پولتان را خرج میکنید.

29.
از کارت های اعتباری استفاده کنید : اگر شما فردی هستید که مدام از مترو و اتوبوس های تندرو استفاده می کنید، توصیه می کنیم به جای اینکه هر روز بلیط مترو یا مبلغی را بابت استفاده از اتوبوس هزینه کنید از کارت های اعتباری مخصوص استفاده کنید تا در هزینه و زمان صرفه جویی کرده باشید.

30.
در آخر ماه : در آخر هر ماه، مبلغی را که پس انداز کرده اید به یک حساب سپرده انتقال دهید تا پولی در دسترس شما نباشد که به فکر خرج کردنش باشید و هم اینکه مبلغی به عنوان سود به حساب شما در آخر هر ماه اضافه می شود و بدین ترتیب پول شما رشد بیشتری می کند.

 

 



نوشته شده در پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 11:49 توسط ملوس| |

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شما آقایونی که ازدواج کردید یا شما دوستانی که قصد دارید با دوران مجردی خداحافظی کنید، خوب می دونید که مادرزن نقش بسزایی در تلخی و یا شیرینی زندگی مشترک شما با همسرتان دارد. بطوریکه می توان ادعا کرد که کلید داشتن یک رابطه خوب و موفق با همسرتان این است که بتوانید رابطه خوبی با مادر او برقرار کنید. پس بهتر است برای اینکه بتوانید چنین رابطه ای داشته باشید از هر سرنخی استفاده کنید. به دنبال هر بهانه ای باشید تا از آن برای ایجاد چنین رابطه ای بهره ببرید و خودتان را از بلاهای نابهنگام نجات دهید. با هم موارد زیر را مرور می کنیم:

1. تا اندازه ای، ویژگی های مثبت و توانمندی های خود را بیان کنید

مادرها بسیار بیشتر از دخترانشان درباره ازدواج آنها فکر و خیال بافی می کنند و از این رو تصورشان از داماد آینده شان بسیار فراتر از یک فرد عادی و معمولی است. در اولین دیدار با مادرزن آینده تان، بعید نیست با سوالات زیادی در مورد مدرسه ای که در آن درس خوانده اید، کارهایی که در زندگی تان انجام داده اید، موفقیت هایی که به دست آورده اید و... مواجه شوید. دروغ نگویید اما خیلی هم فروتن نباشید. از سوالات مادر همسرتان آزرده نشوید و در عوض با آرامش و به طور کامل و مفصل در مورد خودتان صحبت کنید.

2. به مادرزنتان نشان دهید که به کودکان علاقه دارید

در حضور مادرزنتان عشق و علاقه تان را به بچه ها نشان دهید. با فرزندان خواهر یا برادر همسرتان بازی کنید و به آنها بی توجه و بی اعتنا نمانید. اگر هیچ بچه ای در خانواده وجود ندارد، از خانواده خود و خاطره هایی که با بچه ها دارید برای مادرزنتان تعریف کنید. مادر همسرتان، نوه خود را قبل از اینکه به دنیا بیاید، دوست دارد و با این رفتار شما متوجه خواهد شد که شما ظرفیت لازم برای پدری شایسته شدن را دارید.

3. به مادرزنتان یک کتاب قرض بدهید

اغلب خانم ها اهل خواندن کتاب هستند. اگر مادرزن شما هم از این دسته زنان است، کتابی را که تصور می کنید ممکن است مورد توجه او باشد به او قرض دهید و در ملاقات های بعدی در مورد آن با او به گفت و گو بپردازید، این ترفند معجزه می کند.

4. پیشنهاد کنید ظرف ها را شما بشوئید

هیچ چیز بیش از مردی که حاضر است ظرف ها را بشوید، دل مادرزن را نرم نمی کند! با این کار به مادر زنتان نشان می دهید که هم مهربانید و هم دلسوز. دادن پیشنهاد شستن ظرف ها پس از صرف شام، چه بسا راحت ترین و موثرترین راه برای برقراری ارتباط با مادرزنتان است. اگر تعارف کردند و نگذاشتند شما ظرف ها را بشویید، دست برندارید و اصرار کنید یا دست کم در خشک کردن ظرف ها کمک کنید.

5. از مادرزنتان نظر بخواهید


برگرفته از : مجله راز


 

به نقل از پرشین استار

 

مادرها عاشق این هستند که حس کنند بچه ها هنوز به آنها نیاز دارند. اگر در کاری نظر او را بخواهید، حتی اگر تصمیم خود را از قبل گرفته باشید، می توانید قدم بزرگی برای برقراری یک ارتباط خوب بردارید. مطمئن باشید که برای مادرزنتان، اجرای توصیه اش به اندازه نظرخواهی از او مهم نیست. او فقط می خواهد احساس کند که نادیده گرفته نمی شود. نظرش را در مورد رنگ پیراهنی که می خواهید بخرید، بپرسید. حتی گاه در مورد مشکلاتی که با دخترش دارید از او راهنمایی بخواهید.

6. گاهی به او تلفن کنید

خیلی از مردها عادت به حرف زدن ندارند و تنها وقتی تلفن می کنند که کاری جدی و مهم داشته باشند؛ اما گفتگو و خوش و بش برای زنان ضروری است و اغلب بدون هیچ دلیل خاصی به هم تلفن می کنند. زنان برخلاف مردان که هر وقت زنگ تلفن را می شنوند امیدوارند کسی با آنها کار نداشته باشد، دوست دارند تلفنی حرف بزنند. بهتر است عادت کنید گاهی یک تلفن چنددقیقه ای به مادرزنتان بزنید. باور کنید از معجزه ای که این تماس ها باعثش خواهد شد شگفت زده می شوید.

7. خوب لباس بپوشید

به خاطر داشته باشید که اغلب مادرزن ها مردهایی را که خیلی مد روز لباس می پوشند دوست ندارند. مردی که آنها دوست دارند اغلب متعلق به دوران جوانی خودشان است. لازم نیست از مد افتاده و بد لباس باشید اما در حضور مادرزنتان رسمی تر لباس بپوشید و از پوشیدن تی شرت های رنگ و رو رفته و شلوارهای جین پاره خودداری کنید و دکمه های پیراهن خود را کامل ببندید.

8. برای مادرزن خود هدیه ببرید

دادن هدیه، مستقیم ترین و راحت ترین راه برای به دست آوردن دل مادرزنتان است؛ به شرط آنکه هنگام هدیه خریدن فکر کنید و یکراست به سراغ گران ترین هدیه نروید. اشتباه نکنید، با خرید یک هدیه گران قیمت به جای خوشحال کردن مادرزنتان، او را وحشت زده خواهید کرد. با خرید عاقلانه به او ثابت کنید مرد زندگی هستید. هوشیار باشید، مکالمات خود را با مادرزنتان به یاد آورید و به کمک شناختی که از او به دست آورده اید هدیه ای بخرید که او را تحت تاثیر قرار می دهد.

9. از دست پخت او تعریف کنید

به احتمال قریب به یقین، در بسیاری از مواقعی که مادرزن خود را می بینید، وی در حال پخت و پز خواهد بود؛ در مهمانی ها یا جشن های خانوادگی یا شام و ناهاری که تنها با شما و دخترش صرف خواهد کرد. به هر حال این پخت و پز تنها تهیه غذا نیست، بلکه راهی است برای جمع کردن اعضای خانواده دور هم و به همین دلیل پختن غذا برای او معنای ویژه ای دارد. اگر شما از دستپخت او تعریف کنید، در این امر مهم سهم خواهید داشت و او برای همیشه شما را به سبب این درک متقابل دوست خواهد داشت.

10. برای مادرزنتان گل بفرستید

این روش، ساده، موثر و شیک است. با این کار به او نشان خواهید داد که چقدر مبادی آداب و مهربانید. از هر موقعیتی برای این کار استفاده کنید: روز تولد، سالگرد ازدواج و روز مادر، یا حتی بدون هیچ دلیل خاصی. از خرید سبدهای آماده گل پرهیز کنید، مادرزن ها شامه تیزی دارند و در جا خواهند فهمید که این سبد سلیقه شما نیست! یک دسته گل کوچک اما با سلیقه خودتان تهیه کنید و حتی به مادرزنتان بگویید که انتخاب این دسته گل کار خود شماست.

نوشته شده در پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 11:38 توسط ملوس| |

1. روغن نباتی
روغن‌های هیدروژنه جامد و روغن‌های نباتی مایع، سبب افزایش چربی، کلسترول و تری‌گلیسیرید شده و در عروق بدن و قلب رسوب کرده و پلاک چربی تشکیل می‌دهد. همچنین مواد رنگ بر و مواد نگهدارنده افزوده شده به این روغن‌ها، ترکیبات مضر و خطرناکی هستند. گزارش‌های مکرر از کارخانه‌های تولید روغن، از آلودگی مخازن نگهداری روغن، به حیوانات موزی مثل موش و ...، همچنین استفاده از ماشین‌های حمل و نقل آلوده به مواد نفتی جهت حمل مواد اولیه روغن‌های مایع، خبر می‌دهند.

علی رغم تبلیغات زیاد کارخانه‌های سازنده و برخی از پزشکان، مصرف روغن‌های مایع نیز سبب افزایش کلسترول می‌گردد. همچنین کره گیاهی مارگارین، طی تحقیقات 10 ساله آمریکا، موجب رسوب چربی و کلسترول در عروق و تشکیل پلاک چربی در عروق کرونر قلبی و بیماری‌های قلبی نقش موثر داشته و از عوامل سکته قلبی به شمار می‌رود. در برابر روغن‌های فوق، بهترین روغن‌ها، روغن کنجد، زیتون، روغن دنبه و انواع روغن‌های محلی می‌باشد.

2. نوشابه
نوشابه حاوی ماده نگهدارنده بنزوات سدیم که بسیار سمی و خطرناک و سرطان‌زاست، می‌باشد. طبق تحقیقات غیر رسمی، درصد این مواد در نوشابه‌ها از حد مجاز استاندارد، بالاتر است. کافئین و مواد رنگی موجود در نوشابه، برای قلب بسیار مضر بوده و سبب بی‌قراری و نامنظمی ضربان قلب می‌گردد. همچنین وجود گاز CO2 موجود در نوشابه، موجب شل شدن دریچه بین معده و مری شده و ایجاد رفلاکس می‌کند. در نتیجه محتویات معده که اسیدی هستند، وارد مری شده و ایجاد زخم در انتهای مری می‌کند. در نهایت ممکن است موجب بروز بیماری «بارِت» و در صورتی که درمان نشود، سبب بروز سرطان مری گردد. گاز CO2، خیلی سریع با مواد غذایی ترکیب شده و وارد بدن می‌گردد؛ گاز co2 در حقیقت همان گاز موجود در بازدم انسان می‌باشد و به اندازه‌ای برای بدن مضر است که در اسلام دمیدن بر غذا مکروه عنوان شده است. چه رسد به اینکه یک بطری از این گاز خورده شود.

اسید فسفریک موجود در نوشابه بر استخوان‌ها، مغز، و ماهیچه‌ها اثر می‌گذارد و مانع جذب کلسیم در این اندام‌ها می‌شود. اسید فسفریک با کلسیم استخوان‌ها رقابت کرده و کلسیم را از سطح استخوانی برداشت کرده وخود جای آن می‌نشیند و بدین ترتیب از طرفی سبب نرمی وپوکی استخوان شده و از طرفی رسوبات کلسیم وارد خون شده و ایجاد سنگ کلیه می‌کند. کاهش کلسیم در مغز موجب بروز احساس کسالت و رخوت می‌شود، همچنین کاهش کلسیم در ماهیچه‌ها موجب ضعف آن‌ها و در نتیجه ضعف جسمانی می‌گردد. مواد قندی موجود در نوشابه برای دندان‌ها بسیار مضر می‌باشد، همچنین یک عدد نوشابه به اندازه شش بشقاب برنج چاق کننده است. توصیه می‌شود به جای نوشیدنی‌های صنعتی از نوشیدنی‌های طبیعی مانند انواع شربت‌ها با‌ عسل (آب‌لیمو، عرق بهارنارنج، شاه‌توت، آلبالو و ...) و انواع دمکرده‌های گیاهی استفاده شود. سالم‌ترین و پرخاصیت‌ترین نوشیدنی سنتی ایران شربت سرکه انگبین است.

3. سس مایونز
از آنجا که سرعت رشد میکروب در سس مایونز بسیار بالاست، این ماده حاوی مواد نگهدارنده (سربات پتاسیم وبنزوات سدیم) است که سرطان‌زا هستند. به تجربه ثابت شده است که در اقلام غذایی هیچ چیز به اندازه سس مایونز موجب صدمه به پوست صورت وجوش صورت نمی‌شود. همچنین استفاده طولانی مدت از سس مایونز موجب بروز سنگ‌های صفراوی، ناراحتی‌های کبدی، آلرژی، چرب شدن سریع پوست و مو، گرفتگی عروق می‌گردد.

به جای سس مایونز صنعتی می‌توان از سس سنتی زیر در تهیه انواع سالادها استفاده کرد:
مواد لازم: روغن زیتون (1 لیوان)، ارده (کمتر از نصف قاشق غذاخوری)، نخود پخته چرخ شده(6-7 قاشق غذخوری)، سیر (1 حبه)، آبلیوی طبیعی (نصف استکان)، نمک و فلفل به میزان دلخواه.
تمام مواد را با مخلوط کن، کاملا مخلوط کرده تا سس یکنواختی به دست بیاید. (در صورتی که سس غلظت مناسبی نداشت می توان با افزودن نخود پخته و روغن آن را به غلظت مناسب رساند) این سس نرم کننده دستگاه گوارش می باشد و چاق کننده نیست.


4. گوشت گاو و گوساله به مقدار زیاد
بوعلی‌سینا، شانزده بیماری مهلک را به مصرف گوشت گاو و گوساله مرتبط می‌داند که اولین آن سرطان و دوم مالیخولیا (معادل اسکیزوفرنی امروز) وسوم بواسیر (هموروئید) می‌باشد. گوشت گاو به شدت سودازاست، موجب افزایش غلظت خون شده و برای کبد بار سنگین دارد. سبب تیرگی پوست، حالت‌های عصبی وافسردگی، وسواس، واریس، بزرگ شدن طحال و ... می‌شود. از بین گوشت ها بهترین گوشت برای مصرف گوشت گوسفند جوان می باشد که طبع آن گرم و تر است و معتدل می باشد. بهترین شیوه مصرف گوشت، آبگوشت است.

 

5. سوسیس و کالباس
مواد افزودنی بنزوات سدیم و نیترات به حد وفور به این اقلام افزوده می‌شود که بسیار مضر هستند.30 تا 60 درصد ترکیب سوسیس و کالباس متشکل از سیر است که خود سبب آکنه می‌شود. گوشت پایه آن‌ها (اگر گوشتی در کار باشد!)، گوشت گاو پیر و فاسد می‌باشد که مضرات آن پیشتر گفته شد. حتی باز بنا به شواهد عینی، از زایدات گوشت و گوشت‌های غیر قابل استفاده برای ساختن سوسیس و کالباس استفاده می‌شود. برای جلوگیری از سیاه شدن این فرآورده‌ها از نیترات سدیم استفاده می‌شود که در بدن با گلوبین خون ترکیب شده و ماده‌ای به نام نیتروزامین ایجاد می‌کند و موجب بروز سرطان به خصوص در معده می‌شود. با مصرف جوز در کتلت و کوکو، مزه این غذاها شبیه به مزه سوسیس، و با مصرف سیر و زیره مزه آن ها شبیه به مزه کالباس می شود.

6. پیتزا و همبرگر
خمیر پیتزا از آرد سفید صفر (فاقد سبوس و خاصیت) تهیه می‌گردد و برای معده سنگین و مضر است. همچنین پنیر پخته در طب سنتی بلغم‌زا و مضر شناخته شده است (در هیچ غذایی نباید از پنیر پخته شده استفاده کرد). در پیتزا از سوسیس و کالباس و روغن‌های سرخ کردنی استفاده شده که پیشتر مضراتشان ارائه شد. همبرگر نیز از گوشت گاو تشکیل یافته که مضر است وسرخ کردن آن با روغنی که بارها سرخ شده است، ضریب سرطان‌زایی آن را بالا می برد. پیتزا و همبرگر را می توان در منزل و به کمک مواد سالم تهیه کرد. می توان برای تهیه خمیر از آرد سبوس دار و همچنین از گوشت چرخ کرده گوسفندی استفاده کرد.

7. پفک و چیپس
در یک تحقیق علمی در کشور انگلستان مشخص شده است که درصد عقیمی و ناباروری در کودکانی که پفک به وفور مصرف می‌کنند، بالاتر از سایر کودکان است. پفک حاوی تارترازین (به عنوان ماده قرمز ونارنجی رنگ) است که سبب اختلالات رفتاری واضطراب و پرخاشگری وتندخویی و حالت‌های عصبی در اطفال می‌شود. بنا به شواهد عینی پنیر پفک، اغلب پنیر تلخ (پنیر فاسد وگندیده که تاریخ مصرف آن گذشته) است، زیرا ارزانتر از پنیر سالم می‌باشد. پفک چسبندگی فوق‌العاده به دندان‌ها دارد. به طوری که با هفت مرتبه مسواک زدن صحیح واصولی، باز هم ذرات پفک لابه‌لای دندان‌ها مشاهده می‌شود. پفک اشتهای طبیعی کودک را از بین می‌برد. با توجه به آمار بالای مصرف پفک، باید برای سلامتی نسل آینده شدیدا نگران بود.

اسیدهای چرب ترانس موجود در چیپس پس از حرارت دیدن مکرر تبدیل به ( fft (free fat acid شده که سرطانزا هستند. همچنین روغن‌های مورد استفاده در تهیه چیپس‌ها، روغن‌های سرد صنعتی می‌باشد.
به جای استفاده از تنقلات صنعتی می توان از تنقلات سالمی چون نخود و کشمش، انجیر، برنجک و گندم برشته، انواع مغزها (پسته، بادام، فندق، تخمه کدو)، انواع برگه ها (برگه هلو، برگه زرد آلو) استفاده کرد.


به نقل از پرشین استارتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


نوشته شده در پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 11:34 توسط ملوس| |

1. زرشک پلو با مرغ و باقلا پلو با ماهی
هر دوی این غذاها، بسیار سرد هستند و به مرور زمان در صورت مصرف زیاد، غلظت خون ایجاد کرده و مقدار زیادی اخلاط نابجا و مضر بلغم و سودا در بدن تولید می کنند. ماهی، مرغ، برنج، زرشک، باقلا، روغن نباتی همگی سرد و بلغم زا هستند. حال اگر همراه این غذاها، سالاد، ماست یا ترشیجات هم مصرف گردد، مشکل چند برابر خواهد شد. در صورت مصرف چنین غذاهایی، حتما بایستی ادویه ها و مواد غذایی گرم مثل فلفل سیاه، زنجبیل، آویشن، سیاه دانه، عسل، کنجد و خرما مصرف نمایید.

2. خوردن ماست و دوغ همراه با غذاهای گوشتی
مصرف همزمان ماست و غذاهای گوشتی، یکی از ممنوعات طب سنتی به حساب می آید. طبق گفته حکما، مصرف همزمان ماست با غذاهای گوشتی علاوه بر اینکه تولید بلغم می کند، موجب فساد گوشت در معده و در برخی موارد بروز لک و پیس می شود.

3. حذف سبزی از سفره و جایگزینی سالاد
طبع اغلب سبزی ها گرم است و به هضم غذا بسیار کمک می کنند. سبزی ها سرشار از مواد معدنی و ویتامین هستند؛ همچنین به علت دارا بودن فیبر، مانع یبوست می شود. اما سالاد بر خلاف سبزی، طبع سردی دارد و هضم غذا را (برخلاف تصور مردم) مختل می کند.

نکته: بهترین ماده جهت شستشو و ضدعفونی سبزی، سرکه و نمک دریا می باشد.

4. خوردن زیاد عدسی
عدس غذایی سودا زاست و مصرف زیاد آن موجب بروز و افزایش غلظت خون می شود. اما متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که به علت تبلیغات زیاد در رابطه با خون ساز بودن عدس، مردم سایر حبوبات را کنار گذاشته و عدس را بیش از سایر حبوبات مصرف می کنند. در طب سنتی بر مصرف نخود بسیار تاکید شده است. نخود دارای خاصیت سم زدایی، افزایش توان جنسی، افزایش حافظه، تقویت قلب، خون سازی، استخوان سازی، جلوگیری از سفید شدن موها و ده ها خاصیت دیگر ذکر شده است.
نکته ای در رابطه با مصرف نخود: جهت کاهش مشکل نفخ معده در زمان مصرف نخود، بهتر است آن را 12 ساعت قبل از طبخ خیس کرده و سپس آب آن را دور بریزید.

5. مصرف پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه
مصرف پنیر به تنهایی بسیار مضر می باشد و بلغم زاست. خوردن پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه، فرد را دچار رخوت، سستی و بی حالی و کندی در یادگیری و کاهش تمرکز ذهن می گردد. غده پاراتیروئید، وظیفه تنظیم کلسیم و فسفر بدن و جذب آن ها را به عهده دارد. این غده کلسیم و فسفر را با یکدیگر و در کنار هم می شناسد، بنابراین در زمانی که ماده غذایی حاوی کلسیم را مصرف می کنیم، بایستی همراه آن نیز فسفر مصرف کنیم، در غیر اینصورت، غده پاراتیروئید، فسفر را از مغز برمی دارد که موجب کندذهنی می شود. بهترین زمان مصرف پنیر، وعده شام و به همراه مصلاحات آن (گردو، زیره، سیاه دانه و آویشن) می باشد. زیرا بیشترین میزان ترشح توسط غده پاراتیروئید در هنگام شب صورت می گیرد.

نکته: گردو (و همچنین بادام) باید در زمان مصرف شکسته شود، زیرا در برخورد طولانی مدت با هوا، اکسید شده و خاصیت اولیه خود را ندارد.

نکته: بادام نباید با پنیر مصرف گردد. زیرا موجب فساد در معده شده و گوارش را با مشکل رو به رو می کند و به عنوان عامل مهمی در تشکیل سنگ کلیه و مثانه محسوب می شود.

6. حذف سرکه از غذا
حذف سرکه یکی از ظلم هایی است که توسط گروهی از پزشکان دامن زده شده است. تحت اینکه که سرکه برای اعصاب مضر و سبب زخم معده می شود. در صورتی که رازی، رساله ای تحت عنوان رساله سرکه دارد که هزار خاصیت برای سرکه بیان کرده است. سرکه در طب سنتی به عنوان یک حمل کننده (Carrier) محسوب می شود. حمل کننده ماده ای است که داروها را جهت مصرف به اعضای مورد نیاز می رساند.
(نکته: عسل هم یک حمل کننده بسیار مهم به حساب می آید)

طبق تحقیقات، سرکه در کاهش کلسترول، چربی و قند خون، نقش به سزایی دارد. همچنین سرکه سبب گشاد شدن عروق و بهتر شدن جریان خون می شود؛ به هضم غذا کمک کرده و صفرا بُر است؛ ضدعفونی کننده و موجب از بین رفتن رسوبات و املاح مضر است.

نکته: طبیعت سرکه سرد است و افراد بلغمی و سوداوی باید در مصرف آن دقت نمایند. چنانچه افراد سرد مزاج در مصرف سرکه (بدون مصلحات) زیاده روی کنند، ممکن است موجب افت فشارخون و بی حالی گردند. بنابراین افراد سرد مزاج باید سرکه را با عسل و یا شیره خرما مصرف نمایند.

7. تنوع خواری و مصرف اقلام متعدد در یک وعده غذایی
چنین شیوه غذا خوردن، موجب به هم خوردن تنظیم گوارش شده و بسیار مضر است. زمانی که چند ماده غذایی متنوع را در یک وعده میل می کنید، آنزیم های هاضمه دچار سردرگمی و اختلال شده و هضم غذا ناقص خواهد شد. زیرا مواد غذایی متفاوت، زمان هضم متفاوتی با یکدیگر دارند. در نتیجه از ترکیب این مواد، اخلاط فاسد در بدن تولید می گردد.

8. وعده غذایی ظهر
از نظر طب سنتی وعده غذایی ظهر، مضر بوده و بلغم و سودا را در بدن زیاد می کند و سبب غلظت خون می گردد. ترک وعده نهار موجب تقویت ایمنی بدن، تناسب اندام، حفظ تعادل مزاج و رفع بیماری ها می شود. گرم ترین زمان در طول روز، ظهر است که بهترین کار در آن ساعات، سرد کردن بدن است، نه خوردن غذا. در طب سنتی توصیه شده که انرژی بدن در زمان ظهر از خواب قیلوله تامین شود.

9. عدم مصرف صحیح آجیل
آجیل برای کاهش چربی، غلظت خون، سلامت قلب، سلامت کبد و افزایش کارکرد مغز بی نهایت مفید و لازم است. طبق تحقیقات مصرف روزانه یک مشت آجیل، بین 5 تا 15 سال به طول عمر انسان می افزاید. مصرف حداقل 7 عدد بادام در روز (البته به شرطی که به صورت تازه از پوست در آید) در جهت پاکسازی کبد و تقویت استخوان ها، رشد قدی اطفال و افزایش ضریب هوشی و حافظه توصیه شده است.

بهترین نوع آجیل، 4 مغز گردو، بادام، فندق و پسته است که 4 برابر گوشت انرژی دارد و تمام 20 نوع پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می کند. توصیه می شود 4 مغز را هفته ای یک بار درست کرده، به صورت پودر در آورده و در یک ظرف در بسته نگهداری نمایید. 4 مغز به عنوان یک غذای بسیار عالی برای کودکان در حال رشد می باشد.
افراد صفراوی بایستی در مصرف آجیل احتیاط کرده و زیاده روی نکنند.

10. عدم مصرف صحیح ادویه جات
باور غلط و مصطلح دیگر مضر بودن ادویه جات برای کبد است. تنها مورد احتیاط ادویه، افراد صفراوی می باشند. مصرف ادویه با غذا موجب فعال شدن کبد و کارکرد منظم دستگاه گوارش خواهد شد. اکثر ادویه ها خاصیت دارویی و درمانی دارند. به طوری کلی ادویه جات باعث تعدیل بلغم اضافی معده و رطوبت های نابه جای دستگاه گوارش می شود.

مصرف مداوم و بلند مدت ادویه، بلغم و سوداری نا به جای بدن را کاهش داده و در تخفیف و درمان بیماری های ناشی از بلغم و سودا بسیار موثر است. بیماری هایی مثل آرتروز، درد مفاصل، نفخ معده، کاهش حافظه، صرع، شب ادراری، عفونت های زنانه، افسردگی و ...

11. مصرف میوه همراه با غذا
مصرف میوه با غذا سوء هاضمه و اخلاط فاسد تولید کرده و موجب تباه شدن معده می گردد. تنها دو میوه زیتون و انار، مجوز مصرف با غذا را دارند. جالب است که بدانیم مصرف آن ها به تنهایی از دیدگاه طب سنتی مناسب نیست و مضر شناخته شده است. بهتر است میوه ها به تنهایی و در وعده جداگانه ای مصرف شوند. و در هر وعده غذایی تنها یک نوع میوه (به دلیل متفاوت بودن زمان هضم مواد غذایی مختلف) که البته باید به فصل و کاملا رسیده (کال نباشد) میل شود. به عنوان مثال در یک وعده نباید همزمان از سیب و پرتقال استفاده شود. میوه ها دارای فیبر بوده و مانع از یبوست می شوند. همچنین موادی سرشار از ویتامین محسوب می شوند.

نکته: شیر هم یک غذا محسوب می شود، بنابراین مصرف میوه با آن ممنوع است و مصرف میوه با شیر، معده را تباه می کند. به عنوان مثال شیر و موز.

12. مصرف نکردن مصلحات غذایی
هر غذایی در طب سنتی دارای چندین مصلح می باشد. مصلح ماده غذایی است که در اصلاح و تعدیل عوارض جانبی احتمالی آن غذا موثر خواهد بود. مصلح هضم غذا را بهتر کرده و خواص و فوائد و میزان اثرگذاری غذا را در بدن و ارگان های مربوطه مضاعف می کند. در تغذیه سنتی ایرانیان، مصرف مصلحات به طور کامل رعایت می شده است. کمتر غذا و میوه ای دیده می شده که بدون مصلح مصرف شود. متاسفانه امروزه اغلب این مصلحات کنار گذاشته شده و همین سبب کاهش کم و کیف در جذب و هضم غذا خواهد شد.

13. استفاده از اقلام و غذاهای وارداتی
اکثر این غذاها یبوست زا هستند و از نظر طب سنتی، یبوست مادر تمام بیماری هاست. همچنین تمامی این غذاها توسط کارخانه ها تولید می گردند و کارخانه ها جهت افزایش زمان ماندگاری محصولات خود به این محصولات مواد نگهدارنده شیمیایی اضافه می کنند. از جمله ماکارونی، پیتزا، پفک، سوسیس، کالباس، بیسکویت ها، شکلات ها و ... تمام این محصولات جای توضیح و بحث بسیار دارد که انشاالله در آینده مطالبی ارائه خواهد شد.

. ایستاده غذا خوردن
خوردن غذا به صورت ایستاده موجب افزایش سودا در خون شده و ایجاد غلظت در خون می‌کند.

15. مصرف زیاد سالاد الویه
سالاد الویه جزء غذاهای بسیار سرد و بلغم‌زاست. لذا باید با ادویه‌های گرم نظیر فلفل و آویشن، مصرف شود. همچنین استفاده از سس مایونز در این غذا به علت دارا بودن مواد شیمیایی کُربات و سُربات، در خون ایجاد مسمومیت کرده و سرطان‌زا می‌باشد.

16. تندتند غذا خوردن
غذا باید کاملا جویده شده و به آرامی خورده شود. سریع خوردن غذا سبب ترشح ناقص آنزیم‌های گوارشی شده و هضم را مختل می‌کند. فراموش نشود، در صورتی که هضم به هر دلیلی ناقص صورت گیرد، خلط فاسد و نابجا در بدن تولید می‌شود.

17. مصرف غلط ماست با اسفناج
مصرف ماست با اسفناج به دلیل تشکیل اگزالات کلسیم، مولد تشکیل سنگ کلیه و مثانه است، اما امروزه به وفور مصرف می‌شود. مصلح ماست و اسفناج، زعفران و گردو می‌باشد.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

به نقل از پرشین استار

نوشته شده در پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 11:28 توسط ملوس| |

حنا کردن ، بدبویی عرق را از میان می برد ،

بر طراوت و تازگی چهره می افزاید ،


بوی دهان را خوشبو می سازد و فرزند را نکو می کند .

حنا توان همبستري را افزون مي سازد

نوشته شده در دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:,ساعت 16:36 توسط ملوس| |

امام صادق علیه السلام :

کاسنی ، نیکو سبزی ای است ،

هیچ برگی از آن نیست که قطره ای از بهشت در آن نباشد


بر تو باد کاسنی ، چرا که آب ( منی ) را افزون می سازد

و فرزند را نکو می کند ، گرم وملین است


و پسر زایی را بیشتر می کند .

هر کس دوست دارد آب ( منی ) او و فرزندانش فراوان شود ،

بر خوردن کاسنی مداومت ورزد .


به نقل از محمد بن فیض : همراه با امام صادق ع ناهار می خوردم

و قدری سبزی نیز بر سفره بود . در کنار ما پیر مردی بود

که از کاسنی دوری می گزید . امام فرمودند : گویا گمان می کنید که

کاسنی ، سرد است ، در حالیکه چنین نیست ،

بلکه معتدل است و برتری آن بر دیگر سبزی ها ،

به سان برتری ما بر دیگر مردمان است

کاسنی سبزی مفید و موثری است ، از کاسنی بخورید

تا خون شما افزون و میل جنسی در وجود شما سرشار شود

 و فرزند زیبا و نیکو از شما بوجود آید .

 

نوشته شده در دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:,ساعت 16:36 توسط ملوس| |

از امام صادق علیه السلام : 


ضروری است که تا زن از دوران قاعدگی پاک نشود به وی نزدیک نشوی و پس از انجام جماع از جای برنخیز و کمر راست مکن بلکه از پهلوی راست خود به بستر فرو غلت ، لحظه ای آرام باش و بعد برخیز و ادرار کن که ادرار در چنین حالتی مثانه را از آلودگی مواد رسوبی پاک می کند و تو را از عوارض سنگ مثانه مصونیت می بخشد . سپس حمام بگیر و غسل را به جای آور

 
زيان هاى آميزش با زن حائض
الكافى - به نقل از عُذافر صيرفى - : امام صادق (ع) فرمود: ((آيا اين ناهنجارى آفريده شدگان را مى بينى ؟)) گفتم : آرى .
فرمود: ((اينان كسانى اند كه پدرانشان خود در دوران آلودگى آنان ، آميزش ‍ مى كردند.))

 
 
آداب آميزش 
امام صادق عليه السلام : انسان ، نبايد با وجود پسر بچه در خانه ، با همسر يا كنيزش آميزش كند؛ زيرا اين كار پيامد زنا دارد.
خوددارى از سخن گفتن
امام صادق عليه السلام : به گاه به هم رسيدن ختنه گاه ها، از سخن گفتن بپرهيزيد؛ چرا كه گُنگى مى آورد.
 

 
غسل
امام صادق عليه السلام : در پاسخ زنديقى كه پرسيد: علت غسل چيست ؟ همانا آميزش كننده ، كارى حلال انجام داده است و كار حلال هم مايه ى آلودگى نيست - : جنابت ، همانند حيض است ؛ چرا كه نطفه ، خونى است استحكام نايافته و آميزش هم امكان پذير نيست ، مگر به حركتى سخت و شهوتى چيره . پس چون به پايان رساند، بدن نفس مى كشد و مرد از نفس ‍ آن ، در خود بويى بد احساس مى كند. غسل براى همين واجب شده است و البته غسل جنابت ، افزون بر اين امانتى است كه خداوند بر بندگان خويش ‍ سپرده است تا از اين رهگذر، آنان را بيازمايد.

 

 
آنچه انسان را بر آميزش جنسى يارى مى دهد

خوردن زردك 
امام صادق عليه السلام : زردك ، مايه ى ايمنى از قولنج و بواسير است و به جماع ، كمك مى كند.
امام صادق عليه السلام : خوردن زردك ، كليه ها را گرم مى كند و آلت را بر مى خيزاند.

 
حرمت آميزش با زن حائض

 

 

امام صادق عليه السلام : زن كه حائض شود، بر همسرش حرام گردد كه با او از شرمگاه ، كارى كند؛ چرا كه خداوند متعال فرموده است : (نزديكشان مشويد تا پاك شوند)

 

در ابتدای شب به بستر زنان نروید . چه در تابستان و چه در زمستان ، عمل نزدیکی با زنان در آغاز شب زیان آور است ، زیرا در آن هنگام معده و رگهای بدن گرم فعالیت هستند و عمل جماع موجب قولنج ( کولیت ) و فلج و لقوه و لغزش خواهد شد و سنگ مثانه و فتق و اختلال ادرار و ضعف چشم پدید خواهد آورد اگر خواستی با زنی همبستر شوی بگذار شب به آخر برسد  در سحر گاهان عمل جماع برای قوای بدنی ملایم تر و سازگار تر و زمینه برای انعقاد نطفه مناسب تر بوده در تکوین جنین اثری شایسته خواهد داشت زیرا کودک را هوشیارتر به بار خواهد آورد . 

 


پیش از آن که عمل جماع شروع شود شایسته است با همبستر خویش به بازی بپردازی تا او نیز از نظر امیال جنسی آماده شود . در این هنگام شهوت زن بجنبد و آب او جمع شود و آثار میل در چهره و چشمانش پدیدار گردد و مانند تو به اوج لذت جنسی گراید و از تو همان خواهد که تو از وی خواهی 
نوشته شده در دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:,ساعت 16:34 توسط ملوس| |

 

 

هر گاه طفلی دیر به سخن آید سوره الاسراء را با مشک زعفران بنویسید و بشویید و به طفل بخورانید زبانش گشاده گردد .

 

 

 

 

 
زیاد شدن شیر مادر 
 

امام صادق (ع) فرمودند:اگرزنی آیات سوره یس را هفت بار بازعفران وگلاب بنویسد و بشوید ودر هفت روز بخورد شیر او زیاد میگردد . 

 

 

ترس : 

 

 

 
شخصی خدمت امام صادق علیه السلام رسید وعرضه داشت یابن رسول الله ،زمانی که تنها می شوم وحشت و ترس تمام وجود مرا فرا میگیرد اما وقتی که با دیگران هستم از ترس و و حشت خبری نیست 
 

حضر ت فرمودند : وقتی که تنها هستی دستت را بر قلبت بگذار و بگو :

 

 

 

 

 

پس دستت را بر قلبت بمالان و هفت مر تبه بگو :

 

 

 اَعُوذُ بِعِزَّةِ اللهِ وَاَعُوذُ بِقُدْرَةِ اللهِ وَ اَعُوذُبِجَلالِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِعَظِمَةِ اللهِ وَاَعُوذُ بِجََنْبِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِرَسُولِ اللهِ 

 

 

 

وقتی چنین عمل کردی پس خداوند وحشت را از بین می برد و امن وانس را خواهد آورد . 

 

 


 

 

 

امام صادق علیه السلام فرمودند : اگرکسی سوره الحاقة را بنویسد و بشوید وبه کودک شیر خوار دهد صاحب تیز هوشی میگردد .

 

 


 

 

 

امام صادق علیه السلام فرمودند : هر کس سوره عنکبوت را بنویسد و بشوید وآن آب را بخورد ویا بخوراند تنبلی و کاهلی از او دور خواهد شد.

 

 


 

 

 

 
امام رضا (ع)فرمودند : هرکس را نفس اماره باشد باید که وقت خواب دست بر سینه بگذا رد و یکصد بار (یٰامُمیتُ )را بگوید وهم چنان بگوید تا بخواب رود حقتعالی او را مطیع او گرداند واز دست شهوتش رهایی می یابد .

 

 

http://www.tabib70.blogfa.com/cat-18.aspx

دفع شهوت : 

تنبلی : 

تیز هوشی : 

وَ اَعُوذُ بِاَسْماءِاللهِ مِنْ شَرِّ ما اَحْذَرُ وَمَنْ شَرِّ ما اَخافُ عَلٰی نَفْسی

 بِسْمِ اللهِ بِسْمِ اللهِ بِسْمِ اللهِ



زبان باز کردن طفل
نوشته شده در دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:,ساعت 16:31 توسط ملوس| |

رسول اكرم (صلي الله عليه و آله) : 

پیامبر (ص) فرمودند : هر کس درمانش را از قرآن کریم نگیرد خداوند او را شفا نمیدهد.

 

 

 

 

 

دايه اي بگيريد كه صورت و سيرت نيكو داشته باشد زيرا كه در طفل سرايت مي كتد و طفل شبيه مي شود به دايه در صورت و سيرت . {حلية‌المتقين}

 

 

نافع و مباركترين شيرها براي فرزند شير مادر است . {حلية‌المتقين}

 


امام صادق (عليه السلام) :

 

 

20) هر چه كمتر از بيست و يك ماه شير مي دهند به فرزند ...ظلم است به طفل . {حلية‌المتقين}

 

 

امام رضا (عليه السلام) :

 

 


http://www.tabib70.blogfa.com/cat-18.aspx


21) نام را در روز هفتم تعيين بكنيد و بدانكه از جملة اعماليكه در وقت ولادت سنت مؤكد غسل دادن طفل است {حلية‌المتقين}


17) زن حامله به بخورد تا فرزندش خوشبوتر و رنگ فرزند صاف تر باشد . {حلية‌المتقين}

نوشته شده در دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:,ساعت 16:27 توسط ملوس| |

 

 

 

تحلیل علمی :


 
متاسفانه در حاضر افراد، بسیاری از این احادیث را صرفاً به عنوان دستورالعمل های ارشادی و اخلاقی در نظر می گیرند ، در حالی كه این دستورات صد در صد كاربردی می باشند. به عنوان نمونه یكی از فواید عمل به روایت مذكور این است كه هورمونی در بدن به نام هورمون رشد(سوماتوتوروپ) وجود دارد كه بیشترین میزان ترشح آن حدود دو ساعت بعد از غروب آفتاب می باشد(زیرا بدن انسان یك فیزیولوژی خاصی دارد كه با عالم هماهنگ می باشد) و در روایات آمده كه همان ساعت بخوابید. 
 

اینكه خواب کافی در زمان مناسب ، باعث بلندی قد می شود، به این دلیل است كه در اوایل شب، این هورمون ترشح می شود و اگر كسی سر شب بخوابد، رشد متناسب و متعادلی پیدا می كند.

اما یك سری از هورمون های استرس زا وجود دارند(البته در جای خود مفید می باشند) كه به آنها "كورتیكواستروئید" گفته می شود، مانند هورمون های "آدرنالین" و "نور آدرنالین". بیشترین میزان ترشح این هورمون ها دو ساعت قبل از طلوع آفتاب می باشد؛ یعنی دقیقا هنگام بین الطلوعین (از طلوع فجر تا طلوع آفتاب). 

 
این كه خواب بعد از اذان صبح، باعث ناراحتی و كسلی و پریشانی انسان می شود، ولی بیدار شدن در موقع اذان حالت شادابی می آورد، به خاطر ترشح این هورمون هاست. همچنین اگر زمانی كه این هورمون ها حداكثر ترشح خود را دارند، انسان خواب باشد، احتمال سكته زیاد است. لذا بیشترین آمار مرگ در خواب، در ساعات بین الطلوعین می باشد.

 

 

حال اگر همین مسئله یعنی نخوابیدن بین الطلوعین را یك پزشك به ما توصیه می كرد، با شوق و اطمینان بیشتری به آن عمل می كردیم، زیرا به كاربردی بودن آن معتقد بودیم، اما دستورات دینی را به عنوان مسائل صرفاً اخلاقی پنداشته و كمتر به آنها توجه می كنیم.


محققان فرانسوی اعلام کرده‌اند که سحرخیزی مانع بروز بسیاری از بیماری های مغزی مانند سکته و لخته شدن خون در عروق مغزی می‌شود و سلامت جسم را تضمین می‌کند.

 
این پژوهشگران معتقدند بیدار شدن در ساعات اولیه صبح و سپس نرمش کردن، نه تنها سلامت مغز را تامین می‌کند، بلکه بهداشت روح و روان سحرخیزان را نیز در پی خواهد داشت.
 

 
در نتایج این تحقیقات عنوان شده است، زمانی که بدن انسان در ساعات اولیه صبح از خواب بیدار می‌شود، نسبت به زمانی که دیرتر از رختخواب خارج می‌شود، از ضربان قلب آرام تری برخوردار است و کمتر دچار استرس و تنش های عصبی می‌شود.

این محققان بر این باورند که زنان بارداری که سحرخیز هستند، نسبت به مادران بارداری که زیاد می‌خوابند، نه تنها زایمان راحت‌تری خواهند داشت، بلکه فرزندشان از طراوت، نشاط‌ و سلامت بیشتری برخوردار خواهد بود.

 
منابع :

 
1- کشول نوین - ص ۱۳۸۲
۲- كافى، جلد 2، صفحه 522، حديث 2.
۳- تهذيب، جلد 2، صفحه 139، حديث 308.
۴- مستدرك‏الوسائل- جلد 5 - ص 110۵ 
۵- وسائل‏الشیعة - جلد6 - ص 498
۶- مكارم‏الاخلاق- ص288
 
 

عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ (ع) :

 


» أَنَّ النَّوْمَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَ قَبْلَ صَلَاةِ الْعِشَاءِ یُورِثُ الْفَقْرَ وَ شَتَاتَ الْأَمْرِ «

 
خواب پیش از طلوع خورشید و نیز خواب قبل از نماز عشاء، باعث فقر و پریشانی امور می شود.

 
عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ( ع ) :

 
» فِی حَدِیثٍ قَالَ لَا تَنَامَنَّ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ فَإِنِّی أَكْرَهُهَا لَكَ إِنَّ اللَّهَ یُقَسِّمُ فِی ذَلِكَ الْوَقْتِ أَرْزَاقَ الْعِبَادِ عَلَى أَیْدِینَا یُجْرِیهَا «

 
هرگز قبل از طلوع خورشید نخواب که من آن را برایت خوب نمی دانم، زیرا خدواند در آن وقت، روزی بندگانش را به دست ما تقسیم می کند.

 
قال رسول الله (ص ): 

 
» النوم من أول النهار خرق و نوم القائلة نعمة و النوم بعد العصر حمق و بین العشاءین یحرم الرزق «

 
خواب اول روز ، نادانی و خواب نیمروزی ، نعمت و خواب عصرگاهی ، کم خردی است و خواب اول شب(بین دو نماز مغرب و عشاء) باعث محروم شدن از روزی می شود.

نوشته شده در دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:,ساعت 16:26 توسط ملوس| |

 

1. تغذیه 

در حین آمیزش هیچ یک از مرد و زن مست نباشند و الکل مصرف نکرده باشند؛ چون موجب کمبود ویتامین d می شود و در نتیجه استخوان بچه نرم می گردد. 

 

 

دکتر وازن معتقد است که اگر طفلِ خرفت و کم هوشی پیدا کردید و توانستید در اطراف وضع پدری و یا مادری او اطلاعات صحیحی کسب کنید، به این نتیجه خواهید رسید که یکی از والدین هنگام تشکیل نطفه مست بوده است.هم چنین نوع غذا (از نظر حلال و پاک بودن آن) اثر فراوانی در فرزند دارد که لازم است در این زمینه نیز توجّه کافی صورت گیرد. 


2. حالات پدر و مادر 

سیستم فکری و حالات روانی پدر و مادر در حین آمیزش، بر روحیات فرزند مؤثر خواهد بود. این تأثیر در قرن های گذشته به وسیله یکی از پیامبران در رابطه با حیوانات آزمایش شده است. نقل شده حضرت موسی ـ علیه السلام ـ در زمانی که چوپان حضرت شعیب ـ علیه السلام ـ بود، با او قرار دادی را به این شرح بست که هر چه گوسفند ابلق (سیاه و سفید) در گله گوسفندان پیدا شد، به عنوان مزد به حضرت موسی ـ علیه السلام ـ داده شود. پس از قرار داد، حضرت موسی ـ علیه السلام ـ پوست بعضی از قسمت های عصای خود را کند (یک قسمت با پوست و یک قسمت بدون پوست، مثل ابلق شد) و یک عبای ابلق به آن آویزان کرد و آن را در چراگاه گوسفندان نصب نمود. گوسفندان هنگام آمیزش به آن نگاه می کردند. در آخر سال که روز گرفتن مزد بود حضرت شعیب ـ علیه السلام ـ مشاهده کردکه اکثر بچه های گوسفندان، ابلق شده اند و تعجب کرد. علت را پرسید. حضرت موسی ـ علیه السلام ـ فرمود از طریق دیدن در هنگام آمیزش، وضع گوسفندان بدین شرح تغییر می کند.


 

 

3. عوامل طبیعی و تأثیر آن ها بر روی بدن 

 


گاهی اوقات تغییرات خاصی در جنین پدیدار می شود. این تغییرات می تواند به علت تغییر ماهیت ژن ها و تقسیم غیر طبیعی کروموزم ها باشد و مهم ترین عواملی که در تغییر ماهیت ژن ها مؤثرند عبارتند از: 
الف: اشعه ماوراء بنفش؛ این اشعه دارای فوائد و مضراتی است. از آن جمله تغییراتی است که بر روی نسل و نژاد ایجاد می کند. 
ب ـ اشعه مجهول؛ این اشعه از کرات دیگر به زمین می رسد؛ البته بنا به موقعیت فصول سال، فشار هوا، رطوبت، خشکی و غیره. جالب این که حتی کسوف و خسوف هم در نطفه و تغییر شکل آن اثر فراوان دارد. آن هایی که به موتاسیون (تغییر وضع ژن ها) معتقدند و آن را آزمایش کرده اند می گویند فصول سال، گرما، سرما، محل تشکیل نطفه و رطوبت هوا همه در نطفه اثر عمیقی دارند. 
با بررسی در روایات هم به دست می آید که از جمله اوقات مکروه برای عمل جماع، هنگام کسوف و خسوف و بادهای تند و زلزله است. 
پ ـ اشعه مادون قرمز: از خواص مهم این اشعه تغییراتی است که در ژن های سلول های تناسلی به وجود می آورد. 
ت ـ اشعه گاما: جنس اشعه گاما از ذرات انرژی بوده و از این رو خاصیت نفوذ آن بسیار زیاد است. این اشعه مضر، در نور خورشید وجود دارد و اثرات منفی زیادی بر سلولهای اولیه دارد که تقریباً بعد از سی سال ظاهر می شود. 
اکنون با توجه به این نکته جالب است به حدیثی که در این زمینه نقل شده توجه کنیم.

 

 

 

نقل شده که حضرت رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ به علی ـ علیه السلام ـ فرمودند: «یا علی لا تُجامِع اِمرأَتَکَ فی وَجِه الشَّمسِ وَ تَلَألؤها اِلاّ اَن تَرخِی ستراً فَیستُرکُما فَاِنه اِن قَضی بَینَکُما وَلَدٌ لا یزالُ فی بُؤسٍ وَ فَقرٍ حَتّی یموتَ؛ یا علی در مقابل نور خورشید مجامعت مکن مگر این که پرده ای بیاویزی که شما را بپوشاند؛ زیرا اگر در آن حال فرزندی به وجود آید، همیشه در حال پریشانی و فقر است تا بمیرد.»

شاید یکی از نکات علمی آن کلام در این است که اگر مانعی در مقابل اشعه وجود داشته باشد، از تأثیر آن می کاهد و البته چندی بیش نیست که بشر متوجه این نکته مهم شده است. 

 

 

 

 


4. مکروهات حین آمیزش 
از آن جا که به فرمایش ائمه معصومین ـ علیهم السلام ـ آمیزش های ناشایست آثار سوئی از جمله بغض اهل بیت ـ علیهم السلام ـ را به دنبال دارد، لازم است به سفارش هایی که در این زمینه بیان شده توجه بیشتری صورت گیرد. 
1. نگاه کردن فرج که سبب کوری فرزند می شود.
2. سخن گفتن غیر از ذکر خدا که سبب لال شدن بچه می شود. 
3. خضاب کردن که موجب می شود فرزند مخنّث شود. 
4. به همراه داشتن انگشتری که در آن ذکر خدا یا چیزی از قرآن باشد.
5. آمیزش با همسر خود اما با شهوت زنی دیگر که موجب دیوانگی فرزند می شود.
6. آمیزش در حضور کودکی که صحنه را می بیند یا کلام و نفس آن ها را می شنود، چون سبب زنا کار شدن کودک ناظر خواهد شد.
7. رو یا پشت به قبله بودن که لعنت خدا و ملائکه را در پی می آورد.
8. در بین راه و در داخل کشتی که لعنت خدا و ملائکه را در پی دارد.
9. عریان نزدیکی کردن.
10. بعد از احتلام و قبل از وضو یا غسل که می تواند سبب دیوانگی فرزند شود.
11. ایستاده نزدیکی کردن که در نتیجه آن فرزند در رختخواب بول می کند.
12. بی وضو بودن زن باردار در هنگام جمع که در اثر آن، فرزند کور دل و خسیس می شود.
13. نزدیکی در پشت بام که بچه ریاکار، منافق و بدعت گذار خواهد شد.
14. نزدیکی در زیر درخت میوه دار که در نتیجه آن، فرزند جلاد و یا سرکرده ظلم خواهد شد.

 

 

 

5. نزدیکی در مقابل تابش مستقیم نور خورشید، که در نتیجه آن، فرزند فقیر خواهد بود تا زمانی که بمیرد.


5. اوقاتی که عمل جمع ( آمیزش ) مطلوب است.

 


1. شب دوشنبه که در اثر آن، فرزند حافظ کتاب خدا و راضی به آنچه خداوند برایش قرار داده، می شود.
2. شب سه شنبه که در اثر آن بعد از سعادت اسلام، شهادت روزی او می شود، خداوند او را با مشرکین عذاب نمی کند، دهانش خوشبو، دلش رحیم و جوانمرد خواهد بود و زبانش از دروغ، غیبت و تهمت پاک می ماند.
3. شب پنج شنبه که در پی آن، حاکمی از حکما و یا عالمی از علما خواهد شد.
4. روز پنج شنبه هنگام زوال که در پی آن شیطان به او نزدیک نگردد تا پیر شود و سلامتی دین و دنیا روزی اش خواهد بود.
5. شب جمعه که در پی آن، بچه خطیب و سخنگو خواهد شد.
6. روز جمعه بعد از عصر که آن فرزند از دانایان مشهور خواهد شد.
7. شب جمعه بعد از نماز عشاء که امید است آن فرزند از ابدال باشد. 
8. شب اول ماه رمضان

 

 

 

 


اوقاتی که عمل جمع مکروه است 
1. بین الطلوعین
2. بعد از غروب تا رفتن سرخی طرف مغرب
3. شب خسوف
4. روز کسوف

 

 

 

5- شب و روزی که در آن بادهای سیاه، سرخ یا زرد بوزد.

6. هنگام زلزله

7. در اول ماه (غیر از ماه رمضان)، نیمه ماه و آخر ماه.

8. هنگامی که آفتاب طلوع می کند و زرد باشد.

 

9- بعد از ظهر؛ که آن فرزند لوچ خواهد شد.

10. بین اذان و اقامه؛ که فرزند، حریص بر خونریزی خواهد بود.
11. شب عید فطر؛ که فرزند، کثیرالشر خواهد بود.
12. شب عید قربان؛ که فرزند شش انگشتی و یا چهار انگشتی خواهد بود.
13. شب نیمه شعبان؛ که آن فرزند، شوم و در صورتش نشان سیاهی خواهد بود.
14. ساعات اولیه شب؛ که آن فرزند ساحر خواهد بود و دنیا را بر آخرت بر می گزیند
15. شبی که فرد قصد سفر دارد، که آن فرزند مالش را به ناحق صرف می کند

 

 

 


ادعیه، اذکار و اعمال عبادی ویژه آمیزش

دعا و طلب فرزند صالح، از جمله اعمال شب زفاف است. در این زمینه روایت شده است که داماد هنگامی که عروس را می آورد، دست بر پیشانی او بگذارد و بگوید: 

«اَللّهُمَّ عَلی کِتابِکَ تَزَوَّجتُها وَ فی اَمانَتِکَ اَخَذتُها و بِکَلِماتکَ اِستَحلَلتُ فَرجَها فَاِن قَضَیتَ فی رَحِمِها شَیئاً فَاجعَله مُسلِماً سَوِیاً وَلا تَجعَلُهُ شرکَ شیطانٍ.» 

 


در مورد شب زفاف آداب دیگری نیز بیان شده که از آن جمله اند: 
1. انجام 2 رکعت نماز قبل از جمع. 
2. حمد خداوند سبحان و گفتن الله اکبر. 
3. صلوات بر نبی اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ و خاندان عصمت و طهارت ـ علیهم السلام ـ . 
4. پس از آن دعای زیر را بخواند: 
«اَللّهُمَّ ارزقنی ألفَها و وُدَّها وَ رِضاها، وَ ارضِنی بِها، و اجمَع بَینَنا بِأَحسَنِ اجتماعٍ وَ أُنسٍ وَ ائتِلاف، فَاِنَّکَ تُحِبُّ الحَلالَ وَ تُکرِهُ الحرامَ»
زن هم پس از انجام سه مرحله اول؛ همین دعا را بخواند. 
5. مرد دائماً درهنگام جمع نام خدای تعالی را بر زبان آورد تا شیطان از او دور بماند. 
6. مرد از خداوند، فرزندی سالم، صالح و عاقبت به خیر طلب کند. یکی از دعاهای وارده چنین است: 
«بسم الله الرحمن الرحیم الَّذی لا اِلهَ اِلاّ هُوَ بَدیعُ السَّماواتِ وَ الاَرضِ، أَللّهمَّ اِن قَضَیتَ مِنّی فی هذِهِ خَلیفَهً فَلا تَجعَل لِلشَّیطانِ فیهِ شِرکَاَ وَلا نَصیباً ولا حَظّاً وَ اجعَلهُ مُخلِصاً مِنَ الشیطانِ و رِجزِهِ، جلَّ ثناؤکَ.»
هم چنین از ابی جعفر ـ علیه السلام ـ روایت شده که فرموده اند در هنگام جمع گفته شود: «اَللّهُمَّ ارزُقنی وَلَداً وَ اجعَلهُ تَقیا زَکیاً لَیسَ فی خَلقِهِ زیادَهٌ وَلا نُقصانٌ واجعَل عاقِبَتهُ اِلی خَیرٍ»
7. در هنگام آمیزش بگوید: «اَللّهُمَّ اِن رَزَقتَنی ذَکَرَاً سَمَّیتُهُ مُحَمَداً». در روایت دیگری نیز وارد شده که نیت کند اگر صاحب فرزند پسر شد نام او را علی بگذارد. 
8. «بسم الله الرحمن الرحیم» و استعاذه «اَعوذَُ بِالله مِنَ الشّیطانِ الرَّجیم» بگوید.

 

 

 


http://www.tabib70.blogfa.com/cat-18.aspx

نوشته شده در دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:,ساعت 16:23 توسط ملوس| |

 

نقل شده که حضرت رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ به علی ـ علیه السلام ـ فرمودند: «یا علی لا تُجامِع اِمرأَتَکَ فی وَجِه الشَّمسِ وَ تَلَألؤها اِلاّ اَن تَرخِی ستراً فَیستُرکُما فَاِنه اِن قَضی بَینَکُما وَلَدٌ لا یزالُ فی بُؤسٍ وَ فَقرٍ حَتّی یموتَ؛ یا علی در مقابل نور خورشید مجامعت مکن مگر این که پرده ای بیاویزی که شما را بپوشاند؛ زیرا اگر در آن حال فرزندی به وجود آید، همیشه در حال پریشانی و فقر است تا بمیرد.»

شاید یکی از نکات علمی آن کلام در این است که اگر مانعی در مقابل اشعه وجود داشته باشد، از تأثیر آن می کاهد و البته چندی بیش نیست که بشر متوجه این نکته مهم شده است. 

گاهی اوقات تغییرات خاصی در جنین پدیدار می شود. این تغییرات می تواند به علت تغییر ماهیت ژن ها و تقسیم غیر طبیعی کروموزم ها باشد و مهم ترین عواملی که در تغییر ماهیت ژن ها مؤثرند عبارتند از: 

الف: اشعه ماوراء بنفش؛ این اشعه دارای فوائد و مضراتی است. از آن جمله تغییراتی است که بر روی نسل و نژاد ایجاد می کند. 
ب ـ اشعه مجهول؛ این اشعه از کرات دیگر به زمین می رسد؛ البته بنا به موقعیت فصول سال، فشار هوا، رطوبت، خشکی و غیره. جالب این که حتی کسوف و خسوف هم در نطفه و تغییر شکل آن اثر فراوان دارد. آن هایی که به موتاسیون (تغییر وضع ژن ها) معتقدند و آن را آزمایش کرده اند می گویند فصول سال، گرما، سرما، محل تشکیل نطفه و رطوبت هوا همه در نطفه اثر عمیقی دارند. 
با بررسی در روایات هم به دست می آید که از جمله اوقات مکروه برای عمل جماع، هنگام کسوف و خسوف و بادهای تند و زلزله است. 
پ ـ اشعه مادون قرمز: از خواص مهم این اشعه تغییراتی است که در ژن های سلول های تناسلی به وجود می آورد. 
ت ـ اشعه گاما: جنس اشعه گاما از ذرات انرژی بوده و از این رو خاصیت نفوذ آن بسیار زیاد است. این اشعه مضر، در نور خورشید وجود دارد و اثرات منفی زیادی بر سلولهای اولیه دارد که تقریباً بعد از سی سال ظاهر می شود. 
اکنون با توجه به این نکته جالب است به حدیثی که در این زمینه نقل شده توجه کنیم.

نوشته شده در دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:,ساعت 16:17 توسط ملوس| |

بیشتر مردان چه بخاطر بچه دارشدن و چه بخاطرلذت بردن از انزال،تمایل به افزایش مقدار اسپرم خود دارند.به نظر برخی زیاد بودن حجم مایع منی میتواند نشان دهنده سلامت جسمی باشد.صرف نظر از صحت وسقم این گفته،بدون شک افزایش حجم منی میتواند لذت ارگاسم رابیشتر و مدت آنرا طولانی تر نماید.بعلاوه افزایش تولید اسپرم در بیضه میتواند میل جنسی شما را هم بیشتر سازد.

شما امروز در این مقاله نکات سودمندی در مورد افزایش مایع منی خواهید آموخت.

1- ترک سیگار:سیگار علاوه بر تمام مضراتی که دارد،مقدار اسپرم شما را کاهش میدهد.گاهی مقدار اسپرم افراد سیگاری حدود22درصد کمتر از سایرین است.

2- لباس زیر راحت و گشاد بپوشید:علت اینکه بیضه ها درون کیسه ای خارج از بدن قرار دارند این است که باید دمای آنها چند درجه خنک تر از دمای بدن باشد.بهمین خاطر پوشیدن لباس زیر و شورت تنگ که بیضه ها را به بدن شما میچسباند کار مناسبی نیست.اگر بتوانید بهتر است شبها لخت بخوابید.

3- تغذیه مناسب داشته باشید:بدون شک بعضی از غذاها روی تولید مایع منی اثر دارند.غذاهایی که چربی کم و کربوئیدرات و پروتئین فراوان دارند بعلاوه سبزیجات وغلات موجب تقویت منی میشوند.ورزش به همراه تغذیه سالم، باعث تضمین سلامتی شما میشود.

4- سعی کنید بجای استمنا بیشتر سکس داشته باشید:هرچقدر تعداد دفعات انزال شما بیشتر باشد(مانند حالت جلق زدن هرروز)حجم و غلظت منی شما کمترخواهد شد.

5- اجتناب از مصرف مشروبات الکلی:الکل به علت اثر روی کبد باعث افزایش سطح هورمون استروژن(هورمون زنانه) در بدن شده و کاهش میل جنسی و مقدار مایع منی را بدنبال دارد.

6- تمرین حرکات ورزشی کجل:هرچند این تمرینات اثری روی مقداراسپرم ندارد،ولی به کمک آن میتوانید قدرت پرتاب منی خود را بیشتر کنید و لذت بیشتری از انزال ببرید.

7- ویتامین ها و مکملهای غذایی:ماری ژوانا و بعضی داروها موجب کاهش اسپرم میشوند.در مقابل مکمل های غذایی طبیعی هم هستند که تولید منی را بیشتر میکنند.مانند:


کارنیتین:در گوشت قرمز و شیر وجود دارد.
فولیک اسید:
آرژینین:در آجیل،کنجد،تخم مرغ و گوشت وجود دارد و تقویت کننده منی است.
ویتامین ایی و سلنیوم:این دو ماده نیز باعث افزایش تولید منی میشوند.

http://fa.parsiteb.com/news.php?nid=10064

نوشته شده در پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:,ساعت 11:7 توسط ملوس| |

- بهبود حس بويايي: پس از رابطه جنسي ترشح هورمون پرولاكتين افزايش مييابد. اين هورمون سبب ميگردد تا سلولهاي بنيادي مغز نورونهاي جديدي را در پياز بويايي مغز ايجاد كنند. (در دوران شيردهي نيز اين بهبودي حس بويايي در زنان مشاهده ميگردد) 2- كاهش ريسك بيماريهاي قلبي: داشتن بيش از 3 نوبت رابطه جنسي در طول هفته ريسك ابتلا به بيماريهاي قلبي را درمردان به نصف كاهش ميدهد. رابطه جنسي كلسترول بد خون را نيز كاهش ميدهد. 3- كاهش وزن و تناسب اندام: رابطه جنسي يك نوع فعاليت بدني است. يك رابطه جنسي پرحرارت 200 كالري انرژي مي سوزاند، يعني معادل 15 دقيقه دويدن بروي دستگاه ترد ميل(دو ثابت). ضربان قلب فرد برانگيخته (از لحاظ جنسي) از 70 بار در دقيقه به 150 بار در دقيقه افزايش مي يابد. انقباضات حين رابطه جنسي باعث تمرين و درگير شدن عضلات لگن، رانها، باسن، بازوها، گردن و قفسه سينه ميگردد. پلاسماي مني مردان حاوي هورمونهاي تحريك كننده غدد تيروئيد ميباشد، كه ميتواند باعث افزايش متابوليسم پايه در زنان و كاهش وزن آنان گردد. 4- رابطه جنسي باعث افزايش توليد هورمون تستوسترون ميشود: اين هورمون باعث محكمتر شدن عضلات و استخوانها ميگردد. 5- كاهش افسردگي: زناني كه از لحاظ جنسي فعال بوده و شريك جنسي آنان نيز از كاندوم استفاده نمي كنند، كمتر مستعد افسردگي ميباشند. هورمون پروستاگلاندين موجود در مني مردان بوسيله دستگاه تناسلي زنان جذب گرديده و باعث تعديل هورمونهاي زنانه مي شود. مني مردان حاوي هورمونهاي استروژن و پروژسترون ميباشد كه هر دوي آنها در بهبود خلق موثر ميباشند. زناني كه در معرض مني شوهران خود قرار دارند (رابطه جنسي بدون كاندوم) شادتر ميباشند. (البته حاملگي ناخواسته و عدم ابتلا به بيماريهاي مقاربتي بايستي در اولويت باشد) 6- تسكين درد:درست قبل ازارگاسم (اوج لذت جنسي) سطح هورمون اكسي توسين به 5 برابر سطح نرمال افزايش مي يابد. اين هورمون باعث ترشح آندورفين (ضد درد طبيعي بدن) گرديده و هرگونه دردي را تسكين ميدهد. رابطه جنسي باعث ترشح هورمون استروژن نيز ميگردد كه ميتواند دردهاي قاعدگي را كاهش دهد. 7- سرماخوردگي كمتر: افرادي كه 1-2 بار درهفته رابطه جنسي دارند، سطح پادتن ايمنوگلوبين A در بدن آنها 30 درصد بيشتر ميباشد. اين امر باعث تقويت سيستم ايمني بدن ميگردد. 8- كنترل بهتر مثانه: رابطه جنسي تمرينات كگل طبيعي مي باشند و باعث تقويت عضلات مثانه ميگردد. 9- دندانهاي سالم تر: پلاسماي مني (جذب شده از مخاط مهبل) حاوي روي، كلسيم و ديگر مواد معدني ميباشد كه از پوسيدگي دندانها جلوگيري ميكند. همچنين آداب برفراري رابطه جنسي، دو شريك جنسي را ملزم به رعايت اصول اوليه بهداشت از جمله مسواك زدن دندانها ميكند. 10- سلامت پروستات: برخي اورولوژيستها به رابطه ميان تعداد انزال و سرطان پروستات اعتقاد دارند. براي توليد مايع مني پروستات و كيسه مني موادي همچون روي، اسيد سيتريك و پتاسيم را از خون ميگيرند و آنها را تا 600 برابر تغليظ ميكنند. در اين بين هر عامل سرطانزاي موجود در خون نيز ممكن است به همراه اين مواد و به همين ميزان در پروستات تغليظ و انباشته گردد. رابطه جنسي و انزال مكرر ميتواند از انباشته شدن عوامل سرطانزا در درون غده پروستات جلوگيري به عمل آورد. البته ثابت گرديده داشتن رابطه جنسي با چندين شريك جنسي ميتواند سرطان پروستات را در مردان تا 40 درصد افزايش دهد. (به خاطر افزايش ريسك ابتلا به بيماريهاي منتقله از راه جنسي) 11- افراط در رابطه جنسي براي زنان بي خطر است: رابطه جنسي باعث سفت شدن عضلات شكم و باسن و بهبود ساختار قامتي در زنان ميگردد. البته مشروط بر اينكه از بيماريهاي مقاربتي ،حاملگي ناخواسته و هرگونه استرس خبري نباشد. زنان يائسه اي كه از رابطه جنسي امتناع مي ورزند ممكن است دچار آتروفي(تحليل) مهبل و مقاربت دردناك گردند. تمام هورمونهايي كه زنان يائسه به آنها نياز دارند، از طريق رابطه جنسي سالم با شوهرانشان قابل دريافت ميباشد. (رابطه جنسي بدون كاندوم) 12- اما افراط در رابطه جنسي ميتواند براي مردان دردسر آفرين باشد: آلت تناسلي مردان ممكن است دچار خراشيدگي و يا تحريك پوستي گردد. همچنين در رابطه جنسي خشن و طولاني مدت بافت آلت تناسلي مردان ميتواند دچار آسيب گردد. شل شدن آلت پس از نعوظ و انزال بي علت نيست. هنگام نعوظ آلت مرد از خون پر ميگردد. اما پس از آن ديگر خوني در آلت جريان نمي يابد. براي جذب مجدد اكسيژن عضلات آلت بايستي شل گردند. چنانچه شما اجازه ندهيد تا آلت شل شده و استراحت كند، با اين كار عضلات آلت را از دريافت اكسيژن كافي محروم كرده ايد. در بيماري پرياپيسم(PRIAPISM) كه در آن نعوذ دائمي پديد مي آيد، آلت ممكن است دچار مرگ سلولي گردد. به همين خاطر پرياپيسم يك اورژانس پزشكي محسوب ميگردد. 13- افزايش جريان خون: رابطه جنسي جريان خون به مغز و ديگر اعضاي بدن را افزايش ميدهد. بنابراين اكسيژن و مواد مغذي بيشتري به ارگانهاي بدن رسيده و مواد زايد نيز سريعتر از بدن دفع ميگردند. 14- افزايش طول عمر: نرخ مرگ و مير درافرادي كه 2 بار درهفته به ارگاسم ميرسند، نصف افرادي است كه در طول ماه تنها يك مرتبه ارگاسم را تجربه ميكنند. 15- رابطه جنسي باعث افزايش سطح هورمون استروژن در زنان ميگردد: اين هورمون باعث انعطاف پذيري و لغزندگي بيشتر مهبل شده و زنان را در برابر بيماريهاي قلبي محافظت ميكند. 16- رابطه جنسي در كاهش استرس و اضطراب بسيار موثر است: همچنين رابطه جنسي باعث بهبود كيفيت خواب ميگردد. 17- رابطه جنسي چنانچه با عشق توام باشد شفا بخش و درمانگر است: چنانچه كسي را داريد كه برايتان اهميت قائل بوده و دوستتان داشته باشد و در مقابل شما نيز براي وي اهميت قائل بوده و دوستش داشته باشيد، از لحاظ احساسي و جسمي نيز با يكديگر صميمي باشيد، آنوقت 3-5 برابر كمتر در معرض خطر مرگ زودرس و يا ابتلا به بيماريهاي گوناگون قرار خواهيد داشت. بخشي از آن به خاطر اثرات مثبت لمس كردن ميباشد. در آغوش گرفتن و نوازش كردن باعث تغيير در تركيبات شيميايي بدن شما ميشود. 18- رابطه جنسي سالم در افزايش اعتماد بنفس و عزت نفس زنان و مردان (خصوصا مردان) ميتواند تاثير بسزايي داشته باشد. مردمان

http://fa.parsiteb.com/news.php?nid=10142

نوشته شده در پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:,ساعت 11:5 توسط ملوس| |

بچه‌دار شدن آرزوي همه زوج‌هاست و ناباروري، يك بيماري سخت دونفره كه كلي هزينه و دردسر خاص خودش را دارد.

به همين دليل است كه محققان در سراسر دنيا دنبال متهم‌هاي اصلي ناباروري مي‌گردند تا به جاي درمان، بتوانند از آن پيشگيري كنند. اين بار محققان دانشگاه كاليفرنيا، انگشت اتهام را به طرف وان‌هاي پر از آب داغ حمام، جكوزي‌ها و حوضچه‌هاي آب‌گرم گرفته‌اند.

آنها مي‌گويند حرارت اين مكان‌ها، روي تعداد و كيفيت اسپرم‌ها، حداقل تا چند ماه، تاثير مي‌گذارند و اين چيزي است كه مي‌تواند باروري مردان را كم كند.

به گزارش بي‌بي‌سي، اين محققان مرداني را كه به علت ناباروري به اين كلينيك‌ها مراجعه كرده بودند، بررسي كردند. آزمايش‌ها نشان داد در آنهايي كه حداقل 30 دقيقه در هفته در وان پر از آب داغ حمام خيس مي‌خوردند، هم تعداد اسپرم‌ها كم شده و هم شاخص‌هاي كيفيت اسپرم آنها پايين‌تر آمده است.

شاخص‌هايي مثل تحرك، اندازه و غيره. بعد از 3 تا 6 ماه خودداري از اين گونه حمام‌ها، در نيمي از اين مردان تعداد اسپرم‌ها 5 برابر شده بود، نكته‌اي كه از نظر دانشمندان يك تاثير فوق‌العاده بود. در اين مردان همچنين تحرك اسپرم‌ها از 12 درصد به 34 درصد رسيده بود كه اين هم قابل توجه بود.

 



نكته جالب اينكه 5 نفر از 6 نفري كه قطع اين حمام‌هاي داغ روي آنها تاثيري نگذاشته بود، سيگاري‌هاي قهاري بودند. محققان مي‌گويند اثر منفي سيگار بر كيفيت اسپرم‌ها آن قدر مهم هست كه ادامه ناباروري اين مردان را بتوان به آن نسبت داد.

البته اين كار تحقيقاتي كه در نشريه انجمن اورولوژي برزيل چاپ شده، هنوز براي صدور حكم نهايي براي حمام‌هاي داغ كافي نيست. مهم‌ترين علت آن است كه آناليز اسپرم مردان تنها يكي از عوامل تاثيرگذار بر باروري زوجين محسوب مي‌شود و هم براي بيماران و هم براي پزشك، نتيجه نهايي يعني باروري مهم است.

با اين حال آنچه كه در مورد اين مطالعه مي‌توان گفت اين است كه چنين اتهامي چندان هم بيراه نيست. تاثير منفي حرارت بر باروري مردان، از سالها قبل مشخص شده بود. در مطالعات قبلي، كه در سال 1965 انجام شده بود، محققان نشان دادند كه حرارت بالاي حمام مي‌تواند تعداد اسپرم‌ها را به طور موقت پايين بياورد ولي البته روي كيفيت اسپرم‌ها كاري انجام نشده بود.

همچنين در هفته‌هاي گذشته، مطالعه‌اي درباره تاثير لپ‌تاپ روي باروري مردان منتشر شده بود كه اين تاثير هم از اثر حرارت روي كيفيت مايع اسپرم ناشي شده بود.

دانشمندان مي‌دانند كه اسپرم براي زنده‌ماندن و حفظ كيفيتش، نياز به دمايي اندكي پايين‌تر از دماي 37 درجه بدن دارد. به همين دليل است كه بيضه‌ها، يعني غدد توليدكننده آنها، در كيسه‌هايي به نام اسكروتوم، در خارج محيط داخلي مرد قرار گرفته‌اند.

اگر به هر دليلي فرد در محيطي با دماي بالاتر قرار بگيرد، ممكن است روي كيفيت اسپرم‌ها تاثير منفي داشته باشد. بنابراين يك نكته در مورد نتايج چنين مطالعاتي قطعي به نظر مي‌رسد: زوج‌هايي كه مشكل ناباروري دارند، بهتر است به اين موضوع هم توجه داشته باشند. مردان از قرارگرفتن به مدت طولاني در محيط‌هاي با حرارت بالا مثل وان پر از آب داغ دوري كنند.

به اين ترتيب شايد بتوانند از نگراني بي بچه بودن و نيز از درمان‌هاي سخت و پرهزينه ناباروري خلاص شوند.

http://fa.parsiteb.com/news.php?nid=10412

نوشته شده در پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:,ساعت 11:4 توسط ملوس| |

روش های درمان انواع بیماریهای جنسی با گیاهان دارویی

الف:در درمان انواع ناتوانی های جنسی (کندی و سستی نعوظ و......) عسل و زنجبیل موثر واقع میشود.

مصرف زنجبیل برای هر وعده 5 گرم (یک قاشق چایخوری) است که باید با یک استکان عسل مخلوط گردد و روزی سه قاشق مربا خوری مصرف شود.

ب: قرنفل. عود. فلفل. از هر کدام 10 گرم نرم ساییده و با 250 گرم عسل و یک گرم زعفران مخلوط کنید و روزی سه قاشق مربا خوری میل نمایید. برای دیر انزال شدن و سستی کمر نافع است.

ج:زعفران 1گرم . زیره 10 گرم. مغز گردو یا بادام 100 گرم . همه را خوب بکوبید و با 250 گرم عسل مخلوط نمایید و روزی دو قاشق غذاخوری بعد از صبحانه و شام میل نمایید. برای رفع ناتوانی جنسی و افزایش تمایل و قدرت جنسی بسیار مفید است.

د:قدامه شیرازی 15 گرم . تخم شاهی و پیاز هر کدام 50 گرم .همه را کوبیده با 250 گرم عسل مخلوط نموده و روزانه سه قاشق مربا خوری میل نمایید. زیاد کننده شهوت است. ه: کسانی که مبتلا به ضعف قدرت تناسلی . سرعت انزال و یا عدم نعوظ هستند اگر به مقدار 2 جو مومیایی را در 40 گرم عسل حل کرده و میل نمایند و سه روز ادامه دهند به حد اعلا از این بابت تقویت خواهند شد.

مومیایی دارویی است کمیاب و ذیقیمت و در مداوا سریع الاثر . بهترین نوع مومیایی آن است که از کوههای استان فارس به دست میاید هم خوراکی است و هم به صورت ضماد به کار میرود. افراد مسن که به ضعف قوه باه مبتلا هستند .

روغن زیتون عتیق را با عسل از هر کدام 75 گرم مخلوط نموده . سه روز روزی سه قاشق مربا خوری بخورند یا یک قاشق چای خوری پودر تخم شاهی را با یک استکان عسل روزی سه بار هر با یک قاشق مربا خوری میل نمایند. درمان خستگی جنسی خوردن یک لیوان آب لیمو با عسل پس از هر آمیزش جنسی برای زن و مرد بسیار موثر واقع میشود و مقداری از انرزی از دست رفته را جبران میکند.

تقویت اسپرم

الف: کسانی که اسپرم آنها خیلی ضعیف است و بچه دار نمیشوند میتوانند از معجون زیر (شیر+ عسل+تخم مرغ+پیاز) یک روز در میان و به مدت یک ماه استفاده کنند و نتیجه اش را ببیننند. ضرر ندارد.

ب: دو قاشق آب پیاز . دو قاشق عسل را در یک لیوان شیر حل کرده و قبل از خواب میل نمایند. بهترین داروی محرک قوه باه و ازدیاد اسپرماتوزوئید است.

توجه :اين مطلب از سايت طب ايراني گرفته شده و از نسخه هاي پارسي طب نيست.

نوشته شده در پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:,ساعت 10:56 توسط ملوس| |

دوره‌ی سرماخوردگی برای خودتان جوشانده‌های مناسب و سوپ مرغ،  تهیه و میل کنید.
آب ریزش بینی، بی حالی، کیپ شدن دماغ و غیره از علائم شایع سرماخوردگی است که احساس ناخوشایند به همه می‌دهد. در این مقاله چند روش سریع برای درمان این علائم ارائه می‌دهیم.
 
 

مایعات گرم زیادی بنوشید

نوشیدن آب، بدن را تمیز می‌کند. در واقع نوشیدن آب توکسین‌ها یا همان سموم بدن و باکتری‌ها و ویروس‌ها را دفع می‌کند. لازم است که روزانه یک و نیم لیتر آب مصرف شود.
در دوره‌ی سرماخوردگی برای خودتان جوشانده‌های مناسب و سوپ مرغ، تهیه و میل کنید.
سوپ داغ با پیاز، سیر و اندکی فلفل مجاری تنفسی را باز می‌کند. توصیه می‌کنیم شربت عسل، لیموترش و آب جوش میل کنید. این شربت حساسیت سینه را تسکین می‌دهد و دارای قدرت ضدعفونی کنندگی بالایی است.
 
 

آویشن دم کنید

آویشن سرشار از «فنول» است برای همین یک ضدعفونی کننده موثر می‌شود که با بیماری‌های مجاری تنفسی مقابله می‌کند. متخصصان معتقدند که این گیاه در درمان التهاب مجاری تنفسی بسیار موثر عمل می‌کند.
برای بهره‌مندی از خواص سیر توصیه می‌کنیم دو حبه سیر را له کنید و سپس آن‌را با شیر یا آب گوشت یا آب مرغ بجوشانید و داغ میل کنید
دو قاشق چای‌خوری آویشن را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کنید و روزانه سه مرتبه از این دم کرده میل کنید.
 
 

سیر را دریابید

سیر حاوی ماده ایی به نام «آلیسین» است که خواص ضدعفونی کنندگی و ضدباکتریایی است. نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد افرادی که روزانه سیر مصرف می‌کنند کمتر سرما می‌خورند و زمانی که دچار سرماخوردگی می‌شوند علائم سرماخوردگی‌شان خیلی زود از بین می‌رود.

برای بهره‌مندی از خواص سیر توصیه می‌کنیم دو حبه سیر را له کنید و سپس آن‌را با شیر یا آب گوشت یا آب مرغ بجوشانید و داغ میل کنید.

شربت پیاز

 

پیاز ضدعفونی کننده‌ی موثری است. پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می‌برد.
100 گرم پیاز را خرد کنید و در 20 سی‌سی لیتر آب و به مدت 20 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و 1 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. دوباره محلول را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید مثل شربت غلیظ شود. روزانه 2 تا 6 قاشق چای‌خوری از این شربت میل کنید.

 با اسطوخودوس بخور کنید

 

بخور دادن در دوره‌ی سرماخوردگی باعث می‌شود که مجاری تنفسی باز شود. به خاطر اینکه گرما باعث انبساط رگ‌های خونی و افزایش سرعت جریان خون می‌شود و به این ترتیب سرعت عکس‌العمل سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد. توجه داشته باشید که خود بخار تأثیر مفیدی در درمان سرماخوردگی دارد. حمام، سونا و حتی دوش آب گرم باعث بهبود سرماخوردگی می‌شود.
یکی از بخورهای مفید بخور با اسطوخودوس است. برای این کار 5 قطره روغن اسطوخودوس را به یک کاسه آب داغ اضافه کنید و به مدت 15 دقیقه بخور دهید. اگر سرماخوردگی‌تان شدید بود این کار را روزی سه مرتبه تکرار کنید. در صورتی که سرماخوردگی‌تان خفیف بود یک مرتبه قبل از خواب بخور اسطوخودوس دهید. باید بدانید اسطوخودوس خواص ضدعفونی کننده و ضدالتهابی دارد که ترشحات بینی را بهبود می‌دهد.
 
 

سینه‌تان را با اکالیپتوس ماساژ دهید

اکالیپتوس به طوری موثر با بیمارهای تنفسی مقابله می‌کند. به خاطر اینکه این گیاه ضدعفونی کننده و خلط آور است. خواص دارویی این گیاه مدیون ماده ایی به نام اوکالیپتول است. این ماده به طور مستقیم روی سلول‌های برونشیت تأثیر می‌گذارد.
پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می‌برد

ترکیبات اکالیپتوس ترشحات ریوی را روان کرده و دفع آن‌ها را آسان‌تر می‌سازند. این گیاه التهاب مجاری تنفسی را درمان می‌کند.زمانی که سرما می‌خورید 15 تا 20 قطره روغن اکالیپتوس را در 25 میلی گرم روغن مایع گیاهی ریخته و سینه‌تان را با آن ماساژ دهید. هر روز 3 مرتبه این کار را تکرار کنید.
 
 

آب نمک

شستشو دادن بینی با سرم شستشو یا آب نمک معمولی باعث تمیز شدن مجاری بینی و از بین رفتن خلط می‌شود. زمانی که مجاری تنفسی شستشو داده نشود شرایطی به وجود می‌آید که میکروب‌ها در مجاری تنفسی بیشتر شوند.

برای شستشوی مجاری تنفسی‌تان یک لیتر آب را با یک قاشق چای‌خوری پُر نمک بجوشانید و بگذارید تا خنک شود. آب نمک را در مشتتان ریخته و وارد سوراخ‌های بینتان کرده سرتان را به عقب ببرید به طوری که آب نمک وارد مجاری بینی‌تان شود و مخاط را تمیز کند. هر روز این کار را چندین با تکرار کنید خواهید دید که به زودی علائم بیماری‌تان رفع خواهد شد.

منبع: تبیان

نوشته شده در پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:,ساعت 10:55 توسط ملوس| |

نگه کن بدین گنبد تیز گرد --- که درمان ازویست و زویست درد

نام حكیم ابوالقاسم فردوسی و شاهنامه گرچه تداعی كننده ی سرگذشت شاهان، پهلوانان اساطیری و تاریخی است، در عین حال این شاهكار حماسی، ادبی فارسی دارای مضامین فلسفی، اخلاقی، اجتماعی و دیگر مباحث از جمله نكات پزشكی است، نكاتی كه برای خوانندگان گرامی به ویژه پزشكان و علاقه مندان شاهنامه خالی از لطف نیست. البته تذكر این نكتهی بدیهی ضروریست كه اشارات پزشكی شاهنامه را با ویژگیهای دانش پزشكی عصر فردوسی و باورهای اساطیری موجود در آن عصر باید ارزیابی كرد، نكته ی دیگر اینكه برای پرهیز از اطاله ی بیشتر كلام، حتی المقدور سعی شده است موضوعهای بیست و یك گانه ی مقاله به اختصار بیان شود.

بعد از این مقدمه میپردازیم به اصل مطلب:

1ـ پیدایش هنر پزشكی در دوران پادشاهی جمشید
فردوسی در شرح پادشاهی جمشید به كاربرد عطرها و فرآورده های گیاهی به عنوان دارو و پیدایش صنعت طب چنین اشاره می كند:

دگر بوهای خوش آورد باز --- كه دارند مردم به بویش نیاز

چو بان و چو كافور و چون مشك ناب --- چو عود و چو عنبر چو روشن گلاب

پزشكی و درمان هر دردمند --- در تندرستی و راه گزند

كه « در تندرستی » با علم بهداشت و « راه گزند » با علم آسیب شناسی امروز قابل تطبیق است.

۲ـ سیمرغ نماد پزشك و حكیم چاره ساز
واژه ی سیمرغ مركب از «سئنه = saena» نام موبد پزشك وجراح معروف و «مرو = morve» به معنی مرغ در اوستا میباشد. این مرغ افسانهای در شاهنامه نماد پزشك و حكیمیست كه مشكلات عدیده ای ازجمله معضلات پزشكی را برطرف و موجب آرامش میشود. بهعنوان مثال زال نوزاد را كه از سوی پدرش سام طرد شده است، در كوه پرورش میدهد و سالها بعد وقتی همین زال از زایمان طبیعی همسرش رودابه در موقع به دنیا آوردن رستم ناامید و مضطرب است، سیمرغ با دادن مژده ی نوزاد سالم و نیرومند به او، ابرهای تیرهی غم را از خاطر او برطرف میكند:

چنین گفت سیمرغ كاین غم چراست --- به چشم هژبر اندرون غم چراست

ازین سرو سیمینبر ماهروی --- یكی شیر آید ترا نام جوی

3ـ عمل رستمی یا رستمزاد (سزارین Caesarean)
مهمترین و مشهورترین اشاره ی پزشكی شاهنامه، شرح تولد رستم از رودابه است كه به علت درشت بودن جثه ی نوزاد به دستور سیمرغ، موبد پزشكی او را با شكافتن پهلوی رودابه به دنیا میآورد.

فردوسی بیش از پنجاه بیت به تشریح جزییات تولد رستم اختصاص داده كه شرح آن خود مقاله ای جداگانه میطلبد و دراینجا فقط به سه بیت آن بسنده میشود، در بیت دوم به تابیدن سر بچه كه در اصطلاح پزشكی امروز مانور «ورسیون = version» نامیده میشود، به خوبی اشاره شده است:

بیاورد یكی خنجر آبگون --- یكی مرد بینا دل پرفسون

شكافید بی رنج پهلوی ماه --- بتابید مر بچه را سر ز را

چنان بیگزندش برون آورید --- كه كس در جهان این شگفتی ندید

4ـ سیمرغ در نقش جراح
درجنگ رستم و اسفندیار، با توجه به زخمی شدن شدید رستم و رخش، خود سیمرغ شخصاً به معاینه ی زخمها پرداخته و با تخلیه خون زخمهای عمیق و با بیرون كشیدن پیكانها، زخمهای رستم و رخش را پانسمان میكند:

نگه كرد مرغ اندر آن خستگی --- بدید اندرو راه پیوستگی

ازو چار پیكان به بیرون كشید --- به منقار ازآن خستگی خون كشید

بر آن خستگیها بمالید پر --- هم اندر زمان گشت با زیب و فر

در همین نبرد است كه سیمرغ با پی بردن به نقطه ی ضعف و آسیب پذیر اسفندیار رویین تن و راهنمایی رستم، جنگ با پیروزی رستم پایان میپذیرد.

5ـ فن هوشبری و به هوش آوری
فردوسی بارها به استفاده از می و داروی خواب آور به منظور بیهوش كردن اشاره میكند. در تولد رستم، سیمرغ به موبد پزشك دستور میدهد كه پیش از شكافتن پهلوی رودابه، ابتدا او را با می بیهوش كند:

نخستین به می ماه را مست كن --- ز دل بیم اندیشه را پست كن

در داستان بیژن و منیژه هم به دستور منیژه، بیژن را با خوراندن داروی بیهوشی، مدهوش كرده وبه قصر منیژه می برند:

بفرمود تا داروی هوشب --- پرستنده آمیخت با نوش بر

بدادند چون خورد می گشت مست --- همان خوردن و سرش بنهاد پست

ودر قصر او را با گلاب، كافور، روغن و صندل به هوش میآورند:

بگسترد كافور بر جای خواب --- همی ریخت بر چوب صندل گلاب

بیاورد روغن مر او را بداد --- كه تا گشت بیدار و چشمش گشاد

چو بیدار شد بیژن و هوش یافت --- نگاه سمنبر در آغوش یافت

6ـ نوشدارو و پادزهر
در اوستا «انوشا» ودر زبان پهلوی «انوش» به معنی بی مرگ آمده و در زبان فارسی هم «نوش» در مقابل زهر آمده و واژه ی نوشدارو مترادف با انوشا، انوش، پاد زهر و تریاق میباشد. این نوشدارو تنها در خزانه ی پادشاهان یافت میشده و زخمیها را از مرگ نجات میداده است . رستم نیز پس از دریدن پهلوی سهراب وقتی به هویت او پی برده، برای درمان زخم پسر از شاه كیكاووس تقاضای نوشدارو میكند:

ازآن نوشدارو كه در گنج تست --- كجا خستگان را كند تندرست

به نزدیك من با یكی جام می --- سزد گر فرستی هم اكنون به پی

فردوسی اشاره ای هم به پاد زهر دارد و در وصف پزشك هندی كه به درمان اسكندر مأموریت یافته بود ،چنین میگوید:

ز دانایی او را فزون بود مهر --- همی زهر بشناخت از پادزهر

7ـ گیاهان دارویی
در پزشكی كهن داروها از گیاهان بدست میآمد و واژهی دارو از کلمه « دار» به معنی درخت ساخته شده است ( به وجه تسمیه ی پرندهی داركوب توجه شود ) وكلمات drug انگلیسی و drog فرانسه و داروی فارسی صورت تغییرشكل یافته واژه ی «داروگ» در زبان پهلویست. فردوسی درشرح پادشاهی انوشیروان به رفتن برزویه ی طبیب به هند جهت آوردن گیاهان طبی چنین اشاره می كند:

چو برزوی بنهاد سر سوی كوه --- برفتند با او پزشكان گروه

برفتند هر كس كه دانا بدند --- به كار پزشكی توانا بدند

گیاهان ز خشك و ز تر برگزید --- ز پژمرده و هرچه رخشنده بود

در تولد رستم نیز موبد پزشك، به دستور سیمرغ مرهمی از كوبیدن گیاهی مخصوص و آمیختن آن با شیر و مشك و خشك كردن آن در سایه ، ساخته و بر زخم عمل رودابه میگذارد:

گیاهی كه گویمت با شیر و مشك --- بكوب و بكن هر سه در سایه خشك

برآن مال از آن پس یكی پر من --- خجسته بود سایه ی فر من


 




نكته ی ظریف این دستور، توصیه به خشك كردن مرهم در سایه است تا خواص آن در اثر نور آفتاب و گرما از بین نرود، توصیه ای كه امروز هم در نگهداری داروها به قوت خود باقیست، گیاه طبی پرسیاوشان نیز به روایت شاهنامه از خون سیاوش رسته است:

به ساعت گیاهی از آن خون برست --- جز ایزد كه داند كه آن چون برست

در بخش های دیگر مقاله نیز از كاربرد گیاهان دارویی صحبت شده است.

8ـ قطره چشمی
در لشكركشی كیكاووس به مازندران و جنگ او با دیو سپید و كور شدن چشم سربازان ایرانی (احتمالاً به وسیله ی گاز اشك آور سیر) رستم دیو سپید را كشته و موبد پزشكان با چكاندن خون جگر دیو سپید در چشم سربازان، آنها را درمان میكنند ( تداعی كننده وجود ویتامین A در جگر و تأثیر مثبت آن در بینایی ):

چنین گفت فرزانه مردی پزشك --- كه چون خون او را بهسان سرشت

چكانی سه قطره به چشم اندرون --- شود تیرگی پاك با خون برون

9ـ مهره التیام بخشی شاهان
شاهان ایران بربازوی خویش مهرهای داشتند كه هر زخمی را التیام میداد:

ز هوشنگ و تهمورث و جمشید --- یكی مهره بود خستگان را امید

با این مهره است كه كیخسرو زخم مهلك «گستهم» پهلوان نامی را درمان میكند (مهره ی كیخسرو).

10ـ عنایت به اهمیت بیمارستان جندی شاپور
پس از اعدام مانی پاک به جرم دعوی پیامبری در شهر جندیشاپور، پیكرش را ابتدا در دروازه این شهر و سپس در جلوی دیوار بیمارستان جندی شاپور كه نقطه ی بسیار شاخص و مهم شهر بوده، آویزان می كنند:

بیاویختش از در شارسان --- دگر پیش دیوار بیمارستان

11ـ تأثیر ژن و توراث در فرزند
حكیم طوس بارها به مقوله توراث تحت عنوان نژاد و گوهر اشاره كرده وبه نقش ژن در خلق وخوی و اصالت فرد توجه داد:

چنین گفت كز پاك مام و پدر --- یكی شاخ شایسته آید به بر

كرا گوهر تن بود با نژاد --- نگوید سخن با كسی جز به داد

12ـ نشانه شناسی بیماری Albinism (زال تنی)
در این بیماری ارثی چون رنگدانه سیاه ملانین در پوست ساخته نمیشود، تمام موهای بدن سفید و پوست هم سفید مایل به صورتیست. چون پدر رستم نیز دچار این اختلال بوده است، اورا زال (زال زر) مینامند.فردوسی نشانه ی زالی را چنین بیان می كند:

ز مادر جدا شد بدان چند روز --- نگاری چو خورشید گیتی فروز

به چهره چنان بود برسان شید --- و لیكن همه موی بودش سپید

13ـ شرایط پزشك
یكی از شرایط پزشك موفق تندرستی خود اوست:

پزشكی كه باشد به تن دردمند --- زبیمار چون باز دارد گزند

14ـ مشاوره پزشكی
علاوه برسیمرغ كه در موارد حساس نقش پزشك مشاور دارد، خود پزشكان هم گاهی با هم به مشاوره مینشینند:

پزشكان فرزانه گرد آمدند --- همه یك به یك داستانها زدند

ز هر گونه نیرنگها ساختند --- مرآن درد را چاره نشناختند

حتی گاهی از اقصی نقاط دنیا پزشكان با هم تبادل نظر می كنند:

پزشكان كه از هند و از روم و چی --- چه از شهر توران و ایران زمین

15ـ پزشك در نقش سفیر صلح
برای پیشگیری از حمله اسكندر به هند، «كید» شاه هند طبیبی دانا برای درمان اسكندر میفرستد، پزشك با درمان موفقیت آمیز اسكندر، از موقعیت ممتازی برخوردار میشود و مانع حمله اسكندر به قلمروی «كید» می شود:

ورا خلعت و نیكوییها بساخت --- زدانا پزشكان سرش بر فراخت

16ـ تأكید به دادن شرح حال درست از سوی بیمار
هرآنكس كه پوشید درد از پزشك --- زمژگان فرو ریخت خونین سرشك

17ـ نقش ورزش در تندرستی
زنیرو بود مرد را راستی --- ز سستی كژی زاید و كاستی

18ـ پرهیز از پر خوری
نباشد فراوان خورش تندرست --- بزرگ آن كه او تندرستی بجست

مكن در خورش خویشتن چارسو --- چنان خور كه نوزت بود آرزو

19ـ تأثیر سوء شراب در گفتار وتصمیم گیری
كسی كو خورد داروی بیهشی --- نباید گزیدن جز از خامشی

به مستی بزرگان نبندند بند --- بویژه كسی كو بود ارجمند

20ـ پرهیز از بیش فعالی جنسی
چو افزون شود كاهش افزون بود --- ز سستی تن مرد بی خون بود

21ـ خشم مایه پشیمانی و افسردگی
چو خشم آوری هم پشیمان شوی --- به پوزش نگهبان درمان شوی

اشارات پزشكی، دارویی و بهداشتی بالا در شاهنامه نكاتیست كه نظر من پزشك را به خود جلب كرد، به احتمال قوی كسانی كه انس بیشتری با این اثر بزرگ دارند، با نگاه جستجوگر كنجكاوتری میتوانند به نكات دیگری در همین مقوله دست یابند.

منابع:
1ـ شاهنامه، حكیم ابوالقاسم فردوسی، به كوشش محمد دبیر سیاقی.
2ـ کشف الابیات شاهنامه فردوسی، تدوین محمد دبیر سیاقی.
3ـ تاریخ پزشكی و درمان جهان از آغاز تا عصر حاضر، محمد تقی سرمدی، جلد اول.
4ـ سخنرانی و بحث درباره شاهنامه فردوسی، جلد سوم، سخنرانی دكتر محمود نجم آبادی.
5ـ آیین ها در شاهنامه فردوسی، تالیف محمد آبادی باویل.
6ـ نامه باستان، دكتر میرجلال الدین كزازی.

نوشته شده در پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:,ساعت 10:53 توسط ملوس| |

معده درد يك ناراحتي بسيار شايع است كه در همه افراد از هر جنسيت و در هر گروه سني ممكن است بروز كند.
معمولا خوردن چيزي در خارج از برنامه غذايي، موجب بروز معده درد مي‌شود.

به گفته متخصصان تغذيه و گوارش، زماني كه دستگاه گوارش بدن نمي‌تواند غذايي را هضم كند، فرآيند هضم غذا كامل نمي‌شود و در نتيجه درد معده بروز مي‌كند. هرچند اين قبيل معده دردها ممكن است مشكل جدي و مزمن نباشند اما در هر حال موجب ناراحتي مي‌شوند و آزاردهنده هستند.

روزنامه اينديا اكسپرس در مقاله جديدي به چند راه‌كار موثر و طبيعي براي كاهش درد معده اشاره كرده است كه مي‌توان براي درمان معده ‌درد آنها را جايگزين قرص‌ها و داروهاي شيميايي كرد. اين گزينه‌هاي طبيعي به قرار زير است:

-‌ اگر درد معده شما ناشي از اسيدي شدن معده است، يك ليوان آب سودادار بنوشيد.

-‌ يك نوشيدني انرژي‌زا كه درعين حال تاثير شگفت‌انگيز در تسكين معده‌درد دارد، مخلوط يك ليوان آب با يك نصف ليموترش و يك قاشق غذاخوري عسل است.

-‌ يك ميان وعده سالم براي تسكين درد معده، مقداري دانه انار همراه با كمي نمك و فلفل است.

- همچنين يك راه‌كار موثر براي تسكين فوري و سريع درد معده مصرف تركيبي از نعناع، زنجبيل و آب ميوه همراه با مقدار اندكي نمك سياه در يك ليوان آب است. نوشيدن اين شربت درد معده را به سرعت كاهش مي‌دهد.

-‌ جويدن دانه رازيانه نيز در درمان معده درد موثر است. براي اين كه بهتر نتيجه بگيريد يك قاشق چايخوري تخم رازيانه را در يك ليوان آب ريخته و از شب تا صبح بگذاريد تا خيس بخورد. صبح روز بعد تخم‌هاي رازيانه را بخوريد و آب اين شربت را نيز بنوشيد.

به نقل از ایسنا

نوشته شده در پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:,ساعت 10:52 توسط ملوس| |

اشاره به حكمت مغز و دستگاه عصبى

امام صادق (ع)- در پاسخ طبيبى فرو مانده از پاسخ به اين پرسش امام كه : چرا كاسه ى سر، از چند استخوان و لايه تشكيل مى شود؟
چون هر چيز درون تهى اگر يك پارچه باشد، شكستن زودتر به سراغش مى آيد و چون چند تكه قرار داده شود، شكستگى از آن دورتر است .

امام صادق (ع)- خطاب به مفضل بن عمر : اگر جمجمه باز مى شد و مى توانستى مغز را ببينى ، مى ديدى كه به حجاب هايى (لايه هايى ) كه روى همديگر قرار گرفته اند، در ميان گرفته شده است تا هم آن را از عارضه مصون بدارد، و هم آن را استوار نگه دار، تا بدان ، لرزش راه نيابد؛ و مى ديدى كه جمجمه ، به سان كُلَه خودى بر آن قرار گرفته است تا آن را از اثر ضربت هاى سختى كه ممكن است به سر برسد، حفظ كند. سپس ، تاجى از مو بر روى جُمجُمه پوشانده شده و اين پوشش ، همانند پوستينى براى سر است كه آن را از شدت سرما و گرما، نگه مى دارد. پس چه كسى مغز را در چنين دِژى جاى داده است ، مگر همو كه آن را آفريد و سرچشمه احساس ساخت و به واسطه ى منزلت والايى كه در بدن دارد، و نيز به واسطه ى مرتبه بلند و جايگاه برجسته اش آن را سزامند اين همه حفظ و مراقبت دانست ؟

اى مفضّل ! چه كسى قلب را در درون سينه ى انسان قرار داد و زِرِهى كه پوشش استوار آن است ، بر آن قرار داد و آن را به دنده ها و گوشت و عصبى كه بر آن است ، مصونيت داد تا جراحت و آزارى بدان نرسد؟

اى مفضّل ! نيك بينديش كه چرا مغز كه جسمى رقيق است ، در لا به لاى استخوان ها حصار يافته است . آيا جز براى اين است كه از آن ، حفاظت كند و آن را مصون بدارد؟

عوامل استحكام و توانمندى عقل و مغز
الف - باقلا
امام صادق عليه السلام : خوردن باقلا، استخوان هاى ساق را تراكم درونى مى دهد، توان مغز را افزون مى سازد و خون تازه توليد مى كند.
البته در حدیثی دیگر وارد شده است که خوردن بیش از حد باقلا موجب کندی ذهن و خرفتی میشود .

روغن ماليدن
امام صادق عليه السلام : روغن بنفشه ، مغز را نيرو مى بخشد.

سركه
امام صادق عليه السلام : ما با سركه آغاز مى كنيم ، چنان كه شما با نمك آغاز مى كنيد؛ چرا كه سركه ، عقل را استحكام مى بخشد.

سركه ى شراب
امام صادق عليه السلام : سركه ى شراب ، لثه را تقويت مى كند، جنبندگان (انگل ها و باكترى هاى مضر) شكم را مى كُشد و عقل را استحكام مى بخشد.
معنی سرکه شراب : سرکه قبل از چهل روز یعنی قبل از اینکه تبدیل به سرکه شود حکم شراب را دارد و نجس میباشد اما بعد از آن حلال است و منعی برای مصرف آن وجود ندارد .



گوشت
امام صادق عليه السلام : گوشت ، گوشت مى رويانَد و بر عقل مى افزايد؛ و هر كس آن را چند روز واگذارد، عقلش تباه شود.

آنچه بر توان ذهن مى افزايد
امام صادق عليه السلام : انار را با پيه آن بخوريد؛ چرا كه معده را مى پالايد و ذهن را افزون مى كند.

سودمند براى پيشگيرى از فراموشى
امام صادق عليه السلام : سه چيز، فراموشى را از ميان مى بَرَد و حافظه را بار مى آورد: قرائت قرآن ، مسواك زدن و روزه گرفتن .
آنچه اعصاب را استحكام مى بخشد
پيامبر خدا (ص) فرمود: به نام خدا طعام را بخوريد، مويز چه نيكو خوراكى است كه اعصاب را استحكام مى بخشد!...

خوردن گوشت گوسفند همراه با شير
امام صادق عليه السلام : هر كس به ضعفى در قلب يا بدن خويش گرفتار آمد، گوشت گوسفند همراه با شير بخورد؛ چرا كه اين خوراك ، هر درد و عارضه اى را از اندام وى بيرون مى بَرَد، تن او را تقويت مى كند و لثه هاى او را نيز استحكام مى دهد.

سودمند براى سردرد :
شستن سر با خَطمى
امام صادق عليه السلام : شستن سر با خطمى ، مايه ى ايمنى از سردرد است .

نوشيدن آب نيم گرم (وِلَرم )
امام صادق عليه السلام : پيامبر خدا به هنگام افطار، با حلوايى آغاز مى كرد و بدان ، روزه مى گشود. اگر حلوا نمى يافت ، با شكرينه اى ديگر يا چند دانه خرما؛ و اگر نيز يافت نمى شد، با آب نيم گرم . آن گاه مى فرمود: اين معده و جگر را پاك مى كند و... و سردرد را از ميان مى بَرَد)).

ماليدن روغن بنفشه
امام صادق عليه السلام : چه خوب روغنى است روغن بنفشه ! درد را از سر و چشمان مى بَرَد. آن را به خود بماليد.

استعمال اَنفيه
امام صادق عليه السلام : پيامبر خدا، چون سردرد مى كرد، به روغن كُنجد، انفيه مى كرد.

آنچه مانع ديوانگى مى شود
كوتاه كردن سبيل و ناخن در هر جمعه
امام صادق عليه السلام : در هر جمعه ، اندكى از سبيل و ناخن هاى خود را بگير و اگر هم چيزى نداشته باشد، آن را (كمى ) بساى ، ديوانگى ، جذام و پيسى به تو نمى رسد.

http://fa.parsiteb.com/news.php?nid=10593

نوشته شده در پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:,ساعت 10:50 توسط ملوس| |

عسل عسل عسل !!!

عسل يك واژه عربي است كه در فارسي آن را انگبين مي‌گويند و عبارت است از شهد گل‌ها كه زنبور عسل توسط خرطوم كوچك خود آن را مكيده و از راه دهان به كيسه بسيار كوچك خود موسوم به كيسه عسلي وارد مي‌كند. وقتي ميزان شهد جمع‌آوري شده به حدود "40" ميلي‌گرم رسيد، گل‌ها را رها كرده و به سمت كندو پرواز مي‌كند. جالب اينكه براي تهيه يك كيلو عسل، زنبور بايد شهد "20" ميليون گل را جمع و به كندو حمل كند. جالب‌تر اين است كه زنبور عسل خاصيت ثابت گلي دارد، يعني تا وقتي كه مشغول جمع آوري شهد يك گل است، روي ساير گل‌ها نمي‌نشيند.

از گذشته تا کنون از عسل در درمان بسياري از بيماري ها استفاده شده است. مهمترين خاصيت عسل ، ضد ميکروب بودن آن است. در حالي که عسل يک ماده کاملاً خوراکي است و بايستي محيط خوبي براي پرورش ميکروب ها باشد ، وليکن ميکروب ها در معرض عسل نابود شده و اجساد آنها نيز به مرور از بين مي رود. زيرا عسل حاوي آنتي بيوتيک و آنزيم دياستاز است . در گذشته از اين خاصيت عسل براي از بين بردن پينه هاي دست و پا سود مي جستند.

 

درباره فوايد عسل چه مي دانيم؟


 

خواص و مواد موجود در عسل



همانطور كه مي دانيد عسل از قديمي ترين و نخستين شيرين كننده هايي است كه انسان استفاده كرده است و شامل قندهايي چون گلوكز، فروكتوز، مواد معدني همچون منيزيم، پتاسيم، كلسيم، كلريدسديم، گوگرد، آهن و فسفات است. در ضمن اينكه ويتامين هايي همچون B1 ، B2 ، B6 ، B3 ، B5 و C نيز براساس كيفيت و نوع عسل به نسبت هاي متفاوت در آن ديده مي شود.

علاوه بر موارد ذكر شده در حد كمي مس، يد و روي نيز در عسل وجود دارد. به همين جهت در حال حاضر زنبورهاي عسل يكي از بخش هاي اساسي و اصلي اقتصاد كشاورزي سالم به حساب مي آيند. از ويژگي هاي مهم عسل خاصيت ميكروب كشي آن است. عسل يك ضدعفوني كننده طبيعي است. تحقيقات انجام شده در سال هاي اخير نشان مي دهد كه گذاشتن آن بر روي زخم ها مانع عفونت مي شود. از آنجايي كه عسل حاوي مواد آنتي باكتريايي است مي تواند بخوبي باعث بهبود زخم ها شود.

زنبور عسل پيش از رسيدن به كندو در بين راه مقداري از آب شهد را جذب مي‌كند و چون شهد گل‌ها حاوي "50" تا "80" درصد آب است،‌ با اين عمل ميزان رطوبت عسل را به حدود 17 تا حداكثر25 درصد مي‌رساند، يعني حدودا از هر سه گرم شهدي كه زنبور عسل به كندو مي‌آورد، يك گرم عسل به دست مي‌آيد. البته عسل مناطق شمالي كشور به علت بالا بودن رطوبت هوا از آب بيشتري برخوردار است و لذا آبكي مي‌باشد، ولي عسل مناطق كوهستاني از آب كمتري برخوردار مي‌باشد.


زنبور عسل نوعي از آنزيم دياستاز به نام انورتاز را نيز به شهد اضافه مي‌كند كه اين آنزيم به همراه مواد قندي و نشاسته‌اي كه چهار پنجم وزن عسل را تشكيل مي‌دهند، عامل اصلي متبلور شدن يا شكرك ‌زدن عسل به شمار مي‌روند. لذا اين باور كه عسل غيرطبيعي شكرك مي‌زند صحيح نيست، بلكه دليل متبلور شدن و رسوب دادن عسل طبيعي وجود دياستاز و همچنين

كربوهيدرات ها مي‌باشد. دياستاز، ‌ذرات خيلي ريز عسل را به خود جذب كرده و باعث ته‌نشين شدن آن مي‌شود. مقدار گلوكز عسل هر چه بيشتر باشد، زودتر متبلور و ته‌نشين مي‌شود. اين خاصيت فقط در عسل‌هاي طبيعي و غيرتقلبي ديده مي‌شود، زيرا تنها عسل‌هاي طبيعي حاوي دياستاز هستند. مدت زمان شكرك زدن يا متبلور شدن عسل بسته به نوع گل متفاوت است و حتي در مورد عسل اقاقيا به چهار سال هم مي‌رسد. در كشورهاي اروپايي عسل سفت شده و متبلور شده را بيشتر مي‌پسندند.

تشخيص عسل طبيعي و غيرطبيعي از طريق مزه كردن غيرممكن است. براي مصرف كننده يك را ه بيشتر وجود ندارد و آن هم استفاده از ابزارهايي است كه بدن در اختيارش گذاشته است. با چشمانش شكل ظاهري عسل را ارزيابي مي‌كند، با بيني‌اش آن را بو مي‌كند و با زبانش آن را مزه مي‌كند.

اگر مجموعه خصوصيات باب طبعش بود و اگر عسل عطر و طعم گل‌ها را داشت، آن عسل واقعي است و ارزش آن را دارد كه بهايش را در حد معقول بپردازد. لازم به ذكر است مزه، عطر، طعم، رنگ و بوي عسل فقط مربوط به گل هر منطقه مي‌باشد و به نژاد زنبور عسل بستگي ندارد. نوع نژاد فقط در پركاري و كم‌كاري تاثير دارد.»

همان طور كه قبلا اشاره شد چهار پنجم وزن عسل را كربوهيدرات‌ها تشكيل مي‌دهند و بقيه آن عبارت است از: پروتئين، املاح معدني، عناصر معطر، آنزيم‌ها، ويتامين‌ها، گرده گل و آب. هر 100 گرم عسل 330 كيلوكالري انرژي توليد مي‌كند. لذا عسل، غذايي مقوي و انرژي‌زاست و به كمك دياستازهايش چربي‌هاي اطراف قلب را آب مي‌كند. به همين دليل مصرف آن به سالخوردگان و بيماران قلبي توصيه مي‌شود.

چگونه عسل در درمان زخم ها مؤثر است؟

• زماني كه عسل با رطوبت بدن تماس پيدا مي كند. آنزيم گلوكز اكسيداز كه توسط زنبورها در عسل ايجاد شده است به آرامي آزاد مي شود و پراكسيد ئيدروژن ضد عفوني كننده به ميزان زيادي آزاد مي شود و مي تواند در حدي كه به خود بافت آسيب نرساند، باكتريها را نابود كند.در ادامه با جذب مايعات و مواد مقوي به منطقه آسيب ديده باعث رشد سلولي و جلوگيري از خشك شدن زخم مي شود.

• فعاليت استميك عسل باعث حضور يك لايه از مايع بين بافتها و بانداژ مي شود و باعث مي شود در هنگام نياز بدون درد جابه جا شود و سلولهاي جديد پاره نشود.به همين جهت در برخي بيمارستانهاي دنيا براي درمان زخم بستراز تركيبات آن استفاده مي شود.

در قديم هر دارويي را با عسل مخلوط مي کردند، زيرا خاصيت بهبود بخشي داروها را چند برابر مي کرده و امروزه هم از عسل در بسياري از محصولات آرايشي و بهداشتي استفاده مي کنند.

• از عسل در فرآورده هاي ضد سرفه بطور مستقيم و غيرمستقيم استفاده مي شود . مزه مزه و غرغره شربت عسل براي برطرف کردن زخم هاي دهان و ورم گلو بسيار سودمند است. عسل ضد آسم است.


• عسل با اينکه بسيار شيرين است، براي دندان ها و لثه مضر نيست، بلکه لثه ها را سالم مي سازد و دندان ها را سفيد مي کند.


• دستگاه گوارش را پاک مي سازد و ضد اسهال است. در تحقيقات ثابت شده اثر بسيار مفيدي برعفونت هاي معده با هليکو باکتر پيلوري دارد. از اين رو ضد زخم معده و دستگاه گوارش است.


• عسل در درمان آب مرواريد ( کاتاراکت ) مفيد است.

• عسل بادشکن است و براي معالجه قولنج روده تجويز مي شود و در مسموميت هاي غذايي، دستگاه گوارش را پاک مي سازد.

• دوست کبد و پادزهر است، پس در بيماري هاي کبدي مصرف آن مفيد است .سکنجبيني که با عسل تهيه مي شود، صفرابري اعلاست.

• سنگ هاي کليه و مثانه را از بين مي برد. براي اين منظور عسل را با کندر بايد مصرف کرد.

• عسل خواب آور است و به مبتلايان به بيماري کم خوابي توصيه مي شود که قبل از خواب چند قاشق مرباخوري عسل ميل کنند.

• براي رفع کم اشتهايي مفيد است و کلاً جريان خون را در بدن بهبود مي بخشد. از اين رو به رشد عضلات کمک مي کند، پس براي بچه هاي کم اشتها و افراد ورزشکار بسيار مفيد است.

• عسل گرفتگي مويرگ ها را باز مي کند و براي عروق بسيار مفيد است. پس سالمندان اگر هر روز شربت عسل و ليموي تازه بنوشند، عمر طولاني تري خواهند داشت.

• حتي موم عسل نيز خواص زيادي دارد و ماسک آن براي صورت، چين و چروک و فرورفتگي هاي پوست را مي پوشاند و پوست را لطيف مي کند.


 

ويژگي های منحصر به فرد



1_ به راحتي هضم مي شود: مولكول هاي قند موجود در آن مي توانند به راحتي به ساير قندها تبديل شوند، به همين جهت حتي حساس ترين معده ها نيز مي تواند آن را به سادگي هضم كند.

2_ منبع بسيار خوبي از آنتي اكسيدان است: نقش بزرگي در جلوگيري از سرطان و همچنين بيماريهاي قلبي دارد.

3_ سطح كالري آن پايين است: در مقايسه با ساير مواد قندي ۴۰% كمتر كالري دارد، هرچند انرژي آن بسيار بالاست، اما به وزن بدن شخص اضافه نمي كند.

4_ به سرعت در خون پخش مي شود: وقتي با ميزان مناسبي آب مخلوط شود. پس از ۷ دقيقه در جريان خون پخش مي شود و با آزادسازي ملكول قند به عملكرد بهتر مغزكه اصلي ترين مصرف كننده قند در بدن است، كمك مي كند و مانع بروز خستگي مي شود.

5_ در سلامت و ساخت عوامل خوني مؤثر است: بخش مهمي از انرژي مورد نياز براي اين مورد تأمين مي كند. به علاوه باعث تميز شدن خون مي شود و جريان خون را تنظيم و آسان مي كند و مانع بروز مشكلات عروقي و تصلب شرايين مي شود.

 

چند ويژگي جالب عسل



1_ عسل هرگز فاسد نمي شود، جهت نگهداري احتياج به يخچال ندارد و مي توان در دماي اتاق آن را نگهداري كرد.

2_ به خاطر ميزان بالاي فروكتوز ۲۵% شيرين تر از قند است.

3_ در درمان آلرژي هاي فصلي براي ساكنين مناطقي كه عسل از گلهاي همان منطقه به دست آمده است، بسيار مفيد است.

4_ تنها غذايي است كه استفاده از آن باعث نابودي چرخه طبيعت نمي شود.


 

ساخت چند داروي خانگي ساده و مؤثر با عسل



1_ براي درمان گلودرد، مي توان آن را با چاي و ليموترش مخلوط كرد و نوشيد.

2_ يك قاشق غذاخوري عسل را با سفيده يك تخم مرغ و يك قاشق چايخوري گليسيرين و يك چهارم فنجان آرد مخلوط كنيد و از ماسك به

دست آمده به جهت جلوگيري از چين و چروك صورت بمدت ۱۵ دقيقه استفاده كنيد و سپس پوست خود را با آب گرم بشوييد.

3_ دو قاشق غذاخوري را با ۲ قاشق چايخوري شير مخلوط كرده، بر روي پوست بماليد، مرطوب كننده خوبي است.

4_ براي جلوگيري از خشكي پوست دست، آرنج و پاشنه پا هم يك قاشق چايخوري عسل را با يك قاشق چايخوري روغن زيتون و يك دوم قاشق چايخوري آب ليمو تركيب كنيد و ۱۵ دقيقه بر روي محل مورد نظر قرار دهيد. نتيجه را بزودي خواهيد ديد.

5_ براي درخشندگي مو نيز يك قاشق چايخوري عسل را در ۴ فنجان آب گرم حل كنيد و بر روي مو بماليد، اگر رنگ موهايتان روشن است، آب يك ليموترش را هم اضافه كنيد. نتيجه خوبي خواهد داشت.

6_حتي مي توانيد از آن به عنوان دهان شويه هم استفاده كنيد: يك قاشق عسل را با يك فنجان آب گرم تركيب كنيد و دهان خود را با آن بشوييد.

7_چند سالي است كه دانشمندان تحقيقات زيادي بر روي خواص اين ماده داشته اند و معتقدند ساير خواص اين ماده اسرارآميز بر آنان پوشيده است كه در آينده روشن خواهد شد. بد نيست بر روي تأثير مثبتي كه دوست جوان ما در مبارزه با آلودگي هوا از اين ماده مغذي ديده است هم تحقيقاتي انجام شود.

8_شايد روزي مشكل هواي آلوده تهران و ساير شهرهاي بزرگ جهان به همين سادگي حل خواهد شد تا آن روز بد نيست كمي زنبورداري بياموزيم تا بتوانيم خودكفاتر عمل كنيم.

http://fa.parsiteb.com/news.php?nid=9172

نوشته شده در پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:,ساعت 10:47 توسط ملوس| |

توصِه های دوران بارداری :

"در اوان بارداري تولدنوزاد، بايد زن بار دار خود را چنانكه لازم و مناسب حال است مراعات كند . ما در ا ين باره دستوراتي مي دهيم كه هر زني در حالت بارداري، آن را كاملا اجرا كند بهره بيند و با مشكلات غيرمنتظره روبرو نمي شود :

1. در سراسر دوران بارداري بايد شكمشان نرم باشد و از يبوست بپرهيزند

2. اگر يبوست شديد داشتند شير خِشت (نوعي صمغ گياهي با خاصيت ملين) و امثال آن بخورند تا لينت يابند

3. ورزش نه شديد و نه بسيار ناچيز بلكه ورزش با شدت متوسط بكنند

4. به آرامي پياده روي نمايند اما آن هم نه بيش از اندازه كه به افراط

5. بايد به هيچ وجه حركات بسيار شديد بكنند و نبايد از جايي به جايي بپرند

6. بايد از ضربت خوردن و بر زمين افتادن برحذر باشند

7. از پرخوري و عصبانيت، بپرهيزند

8. بايد كوشش كنند كه اندوهگين نباشند و بسيار غم نخورند . خلاصه از هرچه سبب سقط جنين مي شود بايد بپرهيزند. به ويژه در ماه اول حاملگي تا مدت بيست روز و مخصوصا در هفته اول باردار شدن به مدت سه روز بايد از مراعات اين دستورات غافل نباشند و از هرچه بچه را تكان مي دهد دوري جويند و هرچه را كه در باره نگهداري جنين نوشته ايم مو به مو اجرا كنند.

9. از سردنده هاي نزديك شكم به پايين خود را با پارچه اي نرم پشمي بپوشانند

10. غذايشان نان خوب و برشته با شورباهاي ساده و شورباهاي زيره اي باشد

11. نبايد هيچ تند مزه اي ياتلخ مزه اي رابخورند".

توصیه های پس از زایمان :

"همين كه مادر نوزاد را به دنيا آورد بايد خود را بپوشد كه سرما نخورد، كوشش كند خون كافي بيرون دهد و غذاي خوب و مناسب حال بخورد . نبايد به طور ناگهاني به غذاهاي پرمايه و ديرهضم هجوم آورد . مبادا زياده از حد لازم گرمي به درونش راه يابد و نيروي تغييردهنده كبد را ناتوان كند و تشنگي زياد بر او دست يابد.

خونريزي ايام بعد از زايمان، حركت ها و نوبت هايي دارد . در وهله اول تشويش و درد همراه دارد . اگر خون زايچگي از بيست روز گذشت و تا بيست و چهار روز فروكش نكرد يا بعد از فروكش كردن باز برگشت، معلوم مي شود که حالت غيرطبيعي است، كه حتما بايد مادر، خود را پاكسازي كند.

http://fa.parsiteb.com/news.php?nid=10550

نوشته شده در پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:,ساعت 10:45 توسط ملوس| |

۱) تغذیه درمانی
تغذیه درمانی و نگاه به نوع تغذیه، اساس و اصل تمام مکاتب پزشکی جهان، از جمله مکتب پزشکی جامع اسلامی است.
این بحث در طب جامع اسلامی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است که به بحث اطعمه و اشربه معروف است.
بحث اطعمه و اشربه، توجه خاصی به نوع، کیفیت و زمان مصرف غذا دارد.
طب جامع اسلامی تغذیه سالم و صحیح را ضامن سلامتی انسان می داند و به همین علت اولین شیوه از هفت شیوه درمان جسمانی را به این امر مهم اختصاص داده است.
درنظر گرفتن حلال و حرام بودن غذاها و نوشیدنی ها، و چگونگی حلال شدن و حرام بودن آنها را فقط در تحقیق قواعد تغذیه ای اسلامی می توان به این سادگی و جامعی یافت و این بحث در سایر مکاتب تغذیه ای و درمانی یا مفقود یا به صورت ناقص و طبق اعتقادات خرافی موجود است.
۲) گیاه درمانی
در طب جامع اسلامی در مورد گیاه درمانی و کیفیت استفاده ازگیاهان در شفابخشی تمام بیماری ها بحث مفصلی شده است.
آیات و روایات و تحقیقات دانشمندان طب جامع اسلامی در این زمینه بسیار گسترده و کامل است. به طوری که اگر کسی فقط در این روش از درمان موفق به کسب تبحر و تجربه شود، می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند و در حرفه خود کامل شود.
۳) حجامت درمانی
طب جامع اسلامی، حجامت را سومین ستون طب جسمانی قرار داده است و در مورد حجامت که قدمت ۵۰۰۰ ساله یا بیشتر دارد، نظریه های نوینی را ارائه می دهد. از جمله این که:
- طب جامع اسلامی اصول سری این شیوه از طب را توضیح داده است.
- روابط مختلف بین بدن و جهان هستی در طی استفاده ازاین شیوه
- روابط بین مایعات درون اعضاء و اجزاء رئیسه بدن نسبت به ظاهر بدن و محیط اطراف
- توجه به دفع شر موجودات غیر ارگانیک (امواج منفی) در طی انجام حجامت که با قرائت آیات و دعاهای خاصی انجام می شود.
- شناسایی بی سابقه قسمت های حجامت بر روی بدن انسان
- مشخص نمودن رابطه بین حجامت در قسمت های مختلف بدن و درمان های خاص
- معرفی زمان های مختلف (مفید یا مضر) از نظر انتخاب روز و ساعت و ماه و سال و حالت های مختلف فلکی و نجومی.
۴) قصد درمانی
قصد درمانی (رگ زدن) همانند حجامت درمانی است که با تمام فصد درمانی های قبل از اسلام، هفت خصیصه متفاوت دارد.
همچنین بیش از صدها خصیصه متفاوت با گرفتن خون وریدی که توسط سازمان انتقال خون در طب جامع اسلامی معرفی شده است، دارد.
۵) سنگ درمانی
سنگ های موجود در طبیعت همانند گیاهان و حیوانات دارای خواص مهم طبی و غیرطبی هستند. دانشمندان امروزه به خوبی متقاعد شده اند که سنگ بر ماده اثرگذار است.
سنگ هم امواج را دگرگون می کند و هم امواجی را از خود ساطع می کند؛ در طب جامع اسلامی هر سنگی، هم به تنهایی معرفی شده و هم در زیر مجموعه سنگ های هم خانواده خود تعریف شده است.
حکمای اسلامی با استفاده از هزاران حدیث و روایت درباره خواص سنگ ها که از چهارده معصوم (ع) روایت شده است، راجع به سنگ شناسی و کیفیت استفاده از سنگ ها براساس شناخت طبیعت آنها، تالیفات و تحقیقات گرانقدری دارند. نقش نگین معصومین در این زمینه قابل اشاره است.
۶) عطر درمانی
در هیچ مکتب درمانی قبل یا بعد از اسلام، و حتی در هیچ مذهبی به اندازه تعالیم مذهب اسلام، در مورد عطرهای مختلف نظری ارائه نشده است.
البته با مراجعه به کتب تدوین شده در مورد عطر درمانی در طب جامع اسلامی، می توان با روحیات و علایم ظاهری و باطنی بیماری ها و کیفیت تاثیر مواد لطیف بر بدن آشنا و متوجه طبیعت مختلف عطرها و رایحه های گوناگون و آثار آنها شد.
عطرها معمولا به طور بسیار ظریف بر محرک های درونی بدن تاثیر می گذارند و موجب درمان می شوند.
طب جامع اسلامی علاوه بر شناسایی طبیعت عطرها، این محرک های درونی را نیز معرفی می کند.
۷) رنگ درمانی
در رنگ درمانی اسلامی اعتقاد بر این است که بسیاری از بیماری ها را می توان فقط با استفاده از رنگ، درمان کرد. البته این درمان باید با مراعات تمام قواعد و اصول رنگ درمانی اسلامی انجام شود.
شیوه استنشاق رنگ که با استفاده از فن تجسم خلاق اعمال می شود، یا به کار بردن مایعات رنگین یا استفاده از لباس ها، وسایل و سنگ ها با رنگی خاص که حالت تعادل را ایجاد می کنند، در درمان بیماری ها موثر است.
البته امروزه تاثیرات انرژیک نامحسوس رنگ بر روی روح و جسم به اثبات رسیده است.
در رنگ درمانی اسلامی اعتقاد بر این است که هر یک از رنگ ها دارای طیفی خاص است که با ردیفی از طول موج ها ارتباط دارد، یعنی صدها اختلاف رنگ جزیی و نامحسوس وجود دارد که حضرت علی (ع) در نهج البلاغه به آنها اشاره نموده است و در آیات و روایات در به کارگیری صحیح آنها توصیه شده است.
از آنجا که میزان ارتعاش رنگ ها یکسان و بسیار شبیه به هم است همه آنها برای چشم انسان قابل رویت نیستند.
کلمه (نور) که در برگیرنده انواع رنگ هاست، در آیات و روایات بسیار آمده است و در ابعاد مختلف رنگ درمانی با استفاده از منابع دینی و دستورات پایه ای طب جامع اسلامی این درمان صورت می گیرد.
طول موج رنگ بنفش کوتاه ترین طول موج است و از ۳۸۰ تا ۴۵۰ نانومتر برد دارد. رنگ قرمز دارای بلندترین طول موج و برد آن از ۶۳۰ تا ۷۳۰ نانومتر است.
رنگ ها به شیوه های مختلفی بر ذهن و روح و جسم انسان تاثیر می گذارند که تمام این تاثیرات و کیفیت حصول آنها در رنگ درمانی طب جامع اسلامی بحث شده است.

http://fa.parsiteb.com/news.php?nid=10967

نوشته شده در پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:,ساعت 10:18 توسط ملوس| |

پس از صحبت پیرامون تغذیه و آداب آن از نظر اسلام، بد نیست مختصری نیز درباره خوراکی ها و خواص آنها از نظر اسلام و دانشمندان صحبت شود:


ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:,ساعت 10:15 توسط ملوس| |

قبل ار هر خواندن این مطالب به اسحضار میرسانم این مطلب سرقتی از وبلاگ دوست عزیزم (دوست داشتنی ) میباشد اداب بارداري در اسلام
"مطالب زيادي در مورد اعمالي كه در دوران بارداري بايد انجام داد در روايات آمده است كه به مختصري از آنها اشاره مي‌كنيم:
1.روزانه 140 صلوات بفرستيد
2.در كل دوران بارداري يك ختم قرآن به نيت سلامتي امام زمان(ع)
3.تا پيش از چهار ماهگي قبل از هر نزديكي زن و شوهر, آيه 87 سوره‌ي انبياء يعني «و ذالنون ...» را بخوانند.
4.از ماه چهارم به بعد در حالي كه هردو رو به قبله‌اند, آيت‌الكرسي بخوانند
5.در هر ماه شوهر دست بر پهلوي راست همسرش بگذارد و هفت بار انا انزلناه را بخواند
6.زن باردار هر روز 70 استغفار كند
توصيه‌هاي زير نيز مي‌‌توانند مفيد باشند:
بخش اول : توصيه هاي ايام بارداري :
الف – توصيه هاي عبادي : 1- مادر دائماً با طهارت و حتي المقدور رو به قبله باشد، و از گفتار بي مورد پرهيز نمايد. استغفار و توجه قلبي و دائمي به خداوند متعال در طهارت قلب و روح فرزند مؤثر است. 2- مداومت به قرائت قرآن در ايام بارداري. 3- انجام واجبات ديني به ويژه نماز در اول وقت مواظبت گردد. نوافل و نماز شب، حتي قضاء آن حتي المقدور به جا آورده شود. 4- روزانه صدقه به فقراء داده شود. و ثواب آن هديه به مادر حضرت ولي عصر (عج)حضرت نرگس خاتون اهدا گردد. 5- شركت در مجالس اهل بيت (عليه السلام) و فرستادن صلوات در طول روز. 6- سوره مباركه "يس" در هر روز و سوره "واقعه"، سورة "توحيد" حداقل 10مرتبه، در شبها قرائت شود. شبهاي جمعه سوره "ص" خوانده شود. 7- انجام غسل هاي مستحبي، مخصوصاً غسل جمعه فراموش نشود. 8- جنين از پنج ماهگي قادر است صداها را بشنود. به همين علت، به خصوص، بعد از 5 ماهگي، قرائت قرآن اثر بسزايي در طفل دارد.
ب ـ توصيه هاي غذايي : 1- در حليت و طهارت غذا و آشاميدنيها دقت لازم مبذول شود و از هر گونه غذاي شبهه ناك پرهيز شود. 2- خوردن شير، حداقل روزي يك ليتر. در احاديثي از امام حسن (عليه السلام) و امام رضا (عليه السلام) بر اين امر تاكيد فراوان شده است. 3- استفاده از كندر خوراكي بسيار مفيد است. 4- ميوه هاي فصل مرتب و زياد ميل شود. 5- خوردن خرما در استحكام بدن كودك بسيار مؤثر است، البته خوردن ميوه هاي آبدار مانند هندوانه جهت تعديل گرماي آن توصيه مي شود. 6- استفاده از شنبليله خام خصوصاً از ماه پنجم به بعد براي سلامت موي بدن نوزاد مؤثر است. 7- آب انگور، سيب، به و انار شيرين، سلامت جسمي، روحي و عقلي كودك را به همراه مي آورد. 8- به طور كلي مادر نيازمند گروه هاي غذايي چهارگانه در روز به ميزان مناسب مي باشد. گروه نان و غلات – گروه ميوه ها و سبزيجات – گروه قند هاي ساده و چربي.
ر اينجا به برخي از اين توصيه اشاره مي شود :
1- تلاوت آيه نور توسط والدين ، قبل از بارداري و توسط زن در ايام بارداري ضروري است .
2- خوردن گلابي
الف ) خوردن گلابي توسط پدر ، سبب زيبايي فرزند مي شود .
ب) به زنان باردار گلابي بدهيد که فرزندان را نيکو و زيبا مي کند .
پ) به زنان باردار گلابي بدهيد که اخلاق فرزندانتان را نيکو مي کند .
ت) خوردن گلابي مايه قوت قلب ، پاکي معده ، صفاي دل ، دليري و زيبايي بچه مي شود .
ث) گلابي قلب را جلا مي دهد و دردهاي درون را به اذن حق شفا مي بخشد.

در کتاب کافي از امام صادق (ع) نقل شده : ايشان در حالي که به کودکي زيبا مي نگريست فرمود : بايد پدر اين پسر بچه ، گلابي خورده باشد
همچنين روايت شده است که پيامبر (ع) گلابي اش را تکه کرد و به جعفر بن ابي طلالب داد و به او فرمود : بخور ! همانا گلابي رنگ را جلا مي دهد و فرزند را نيکو مي گرداند .
3- خوردن کاسني :
الف) کاسني براي افزايش فرزند مفيد است .
ب) خوردن کاسني آب کمر را افزايش داده و فرزند را نيکو و ذکور بودن را ولد زياد مي کند .
پ) خوردن کاسني باعث زيبايي فرزند و ازدياد در پسر آوردن مي شود
ت) زياد خوردن کاسني سبب افزايش دارايي و تولد فرزند پسر خواهد شد
4- خوردن قاووت به پدر و مادر توصيه شده است :
الف) خوردن سويق توسط والدين موجب قوت در فرزند و نبودن کودني و سبک مغزي و ناداني
در او مي شود
ب) خوراندن سويق به کودک جهت تقويت و روياندن گوشت و مجکم کردن استخوان بسيار
مفيد است
در روايت آمده است ، مردي به امام صادق (ع) عرض کرد : اي پسر رسول خدا ، فرزندي به دنيا مي آيد که در او ضعف و سبک سري است . حضرت فرموند : چرا قاووت نمي خوري ؟ آن را بخور و خانواده ات را هم به ان سفارش کن . به درستي که قاووت ، گوشت را مي روياند و استخوان را محکم مي کند و فرزندي از تو به دنيا نمي آيد مگر اينکه قوي باشد
5- سفارش به خوردن انار:
الف) خوردن انار شيرين فرزند را نيکو مي کند.
6- کندور
الف) خوردن کندور توسط زن باردار باعث زيادي عقل بچه ، باهوش ، پاکدل ، دانا و شجاع شدن پسر و خشخو و نيکو شدن دختر مي شود .
در حديثي آمده است : به زنان حامله کندر بخورانيد ، بدرستي که طفل در شکم مادر کندر غذاي او مي شود ، دلش محکم و تحملش زياد مي شود.

دعا براي فرزندار شدن
1- نقل شده که امام صادق (ع) که فرموده اند درسجده اين دو آيه را بخوانيد :
رب هب لي لدنک ذريه طيبه انک سميع الدعا ، رب لا تذرني فردا و انت خيرو الوارثين .
2-در صبح و شام هفتاد مرتبه سبحان الله ، ده مرتبه استغفرالله ربي و اتوب اليه و سپس نه مرتبه سبحان الله و يک مرتبه استغفرالله ربي و اتب اليه گفته شود .
البته دعاهاي ديگري است که مي توانيد به کتاب کليدهاي بهشت مراجع کنيد


در حين آميزش هيچ يک از يا مرد مست نباشد و الکل مصرف نکرده باشند ؛ چون موجب کمبود ويتامين
D مي شود و در نتيجه استخوان بچه نرم مي گردد.
دکتر وازن معتقد است اگر طفل خرفت و کم هوش پيدا کرديد و توانستيد در اطراف وضع پدري يا مادري او اطلاعات صحيحي کسب کنيد ، به اين نتيجه خواهيد رسيد که يکي از والدين هنگام تشکيل نطفه مست بوده است.
همچنين نوع غذا (از نظر حرام يا حلال بودن ) اثر فراواني در فرزند دارد که لازم است در اين زمينه نيز نيز توجه کافي صورت گيرد .

حالات پدر و مادر
درپي رواياتي که بيانگر تاثيرات ، به پدران و مادران سفارش شده است که در حين نزديکي با وضو بوده و به ياد خدا باشند. بديهي است ياد خدا موجب آرامش قلب مي شود و در فرزند اثر مثبتي خواهد داشت . همچنين رغبت و ميل قوي جنسي زوجين ، در زيايي جنين و هوشمندي وي اثري قطعي خواهد نهاد . ترس و اظطراب والدين به هنگام عمل زناشويي ، بدترين تاثير را بر روي طفل مي گذارد ؛ همانگونه که آرامش خاطر پدر و مادر ، تاثير بس نيکو در فرزند مي نهد .
تاثير خستگي زياد ، روي جنين کاملا محسوس است و او را ضعيف و رنجور مي کند .در حديثي از معصومين (ع) نقل شده است که فرموده اند : در شبي که از مسافرت بر مي گرديد و همينطور در شبي که مي خواهيد به مسافرت برويد ، نزديکي نکنيد .
در ساعات اوليه شب با جسمي خسته و شکمي پر ، آميزش صورت نگيرد ، بلکه در ساعات پاياني شب که خستگي جسم تا حد زايل و شکم نيز خالي شده انجام شود . تجربه نشان داده است فرزنداني که نطفه آنها در ساعات پاياني شب منعقد مي شود از هوش بيشتري برخوردارند.
از امام صادق نقل شده که فرمودند: در شب ، زفاف کنيد و در روز وليمه دهيد .
عوامل طبيعي و تاثير آنها بر روي بدن
1- اشعه گاما : جنس اشعه گاما از زرات انرژي بوده و از اين رو خاصيت نفوذ آن بسيار زياد است . اين اشعه مضر ، در نور خورشيد وجود دارد و اثرات منفي زيادي بر سلولهاي اوليه دارد که تقريبا بعد از سي سال ظاهر مي شود .
نقل شده که حضرت رسول اکرم (ع) به علي (ع) فرمودند : يا علي در مقابل نور خورشيد مجامعت مکن مگر اينکه پردهاي بياويزي که شما را بپوشاند ؛ زيرا اگر در آن جال فرزندي به وجود آيد ؛ هميشه در حال پريشاني و فقر است تا بميرد .
2- اشعه ماورا بنفش :اين اشعه داراي فوائد و مضراتي است . از آن جمله تغييراتي است که بر روي نسل و نژاد ايجاد مي کنند .
3- اشعه مجهول : اين اشعه از کرات ديگر به زمين مي رسد ؛ البته بنا به موقعيت فصول سال؛ فشارهوا ؛ رطوبت ، خشکي ، کسوف ،خسوف و غيره . در روايات هم بدست مي آيد که از جمله اوقات مکروه براي جماع ، هنگام کسوف و خسوف و بادهاي تند و زلزله است .

اوقاتي که عمل جماع و نزديکي مطلوب است
1- شب دوشنبه که در پي آن ،احتمال دارد فرزند، حافظ کتاب خدا و راضي به آنچه خداوند برايش قرار داده بشود
2- شب سه شنبه که احتمال دارد در اثر آن بعد از سعادت اسلام ، شهادت روزي او مي شود ، خداوند او را با مشرکين عذاب نمي کند ، دهانش خوشبو ، دلش رحيم و جوانمرد خواهد بود و زبانش از دروغ و غيبت و تهمت پاک مي ماند .
3- شب پنج شنبه که در پي آن ،احتمال دارد حاکمي از حکما و يا عالمي از علما بشود.
4- روز پنج شنبه هنگام زوال ( اذان ظهر ) که در پي آن شيطان به او نزديک نگردد تا پير شود و سلامتي دين ودنيا روزي اش خواهد بود .
5- شب جمعه که در پي آن ،احتمال دارد بچه خطيب و سخنگو بشود .
6- روز جمعه بعد از عصر که احتمال دارد آن فرزند از دانايان مشهور شود .
7- شب جمعه بعد از نماز عشا که اميد است آن فرزند شبيه والدين باشد
8- شب اول ماه رمضان

اوقاتي که عمل جماع مکروه است

1- در ميان طلوع فجر و طلوع خورشيد
2- بعد از غروب تا رفتن سرخي طرف مغرب
3- شب خسوف و روز کسوف
4- شب و روزي که در آن بادهاي سياه ، سرخ يا زرد بوزد .
5- هنگام زلزله
6- در اول ماه (غير از ماه رمضان ) ، نيمه ماه و آخر ماه .( ماههاي قمري )
7- هنگامي که آفتاب طلوع مي کند و زرد باشد .
8- بعد از ظهر ؛
9- شب عيد فطر که فرزند الکثير الشر خواهد بود .

دوران بارداري
در حديثي از رسول اکرم (ع) نقل شده که فرمودند : اي حولا قسم به کسي که مرا به حق پيامبر و فرستاده و بشارت دهنده و بيم دهنده ، برانگيخته ، هيچ زني نيست که از همسرش باردار گردد مگر اينکه در سايه خداوند عزوجل باشد تا اينکه درد زايمان به او برسد که به ازا هر دردي خداوند به او ثواب آزاد کردن بنده مومني را مي دهد .
انسان براي زن دنيايي بسيار زيبا ايجاد کرده است ، دنيايي که همه افراد آن ، بايد به مادر احترام گذاشته و تعظيم کنند . حتي احترامي فراتر از . از نظر پاداش اخروي نيز در روايات آمده است که زن در دوران حمل همچون مجاهد في سبيل الله است و اگر در حين زايمان بميرد اجر شهيد را دارد و يا اينکه ((بهشت زير پاي مادران است )) .

نامگذاري ماههاي جنين
خداوند در سوره مومنون مي فرمايد : و به يقين انسان از عصاره اي از گل آفريديم . سپس او را نطفه اي در جايگاهي استوار قرار داديم . آنگاه نطفه را به صورت عقله در آورديم . پس آن عقله را مضغه گردانيديم ، و آنگاه مضغه را در استخوانهايي ساختيم ، بعد استخوانها را با گوشتي پوشانديم ، آنگاه (جنين را در ) آفرينشي ديگر پديد آورديم . آفرين بر خدا که بهترين آفرينندگان است .

نامگذاري کودک: بهتراست قبل از تولد يعني قبل از چهار ماه و ده روز انتخاب شود. از زمان حاملگي دو نام براي جنين بايد انتخاب شود که اگر دختر بود يکي از نام ها و اگر پسر بود نام ديگر به وي داده شود.
پيامبر فرمود : بچه ها را در شکم نامگذاري کنيد اگر نمي دانيد پسر است يا دختر دو نام براي او بگزاريد اگر سقط شود و نامي نداشته باشد در قيامت از پدر مواخذه کند پيامبر جنين حضرت فاطمه را پيش از تولد محسن ناميد.

توصيه هايي که مخصوص هر ماه بيان شده
ماه اول : روزهاي پنج شنبه و جمعه سوره يس و الصافات بخواند وبه شکم بدمد .و روزهاي جمعه از قبل از صبحانه انار ميل کند و قبل از طلوع آفتاب ،و هر روز بر 2 عدد خرما سوره قدر بخواند و آن را ناشتا بخورد .
ماه دوم : : روزهاي پنج شنبه و جمعه سوره الملک بخواند. روز پنجشنبه 140 مرتبه و روز جمعه صد مرتبه صلوات با عجل فرجهم بگويد .هر روز 2 عدد عناب سوره توحيد بخواند و آن را ناشتا بخورد.
ماه سوم : روزهاي پنج شنبه و جمعه سوره آل عمران بخواند. هر روز بعد از نمازها 140 مرتبه صلوات بفرستد. هر روز بر 1 عدد سيب آيه الکرسي بخواند و آن را ناشتا بخورد .
ماه چهارم : : روزهاي پنج شنبه و جمعه سوره الدهر بخواند در تمام نمازها در يک رکعت سوره قدر تلاوت کند و هر روز بر دو انجير سوره والتين بخواند و آن را ناشتا بخورد.
ماه پنجم : : روزهاي پنج شنبه و جمعه سوره الفتح را تلاوت کند . و در يک نماز سوره النصر بخواند
و هر روز يک عدد تخم مرغ سوره حمد بخواندو آن را ناشتا بخورد
ماه ششم : : روزهاي پنج شنبه و جمعه سوره واقعه بخواند . شبها در يک نماز سوره التين تلاوت کند
و هر روز بر يک انار را پس از خواندن سوره فتح ناشتا بخورد
ماه هفتم : : روزهاي پنج شنبه و جمعه سوره يس و تبارک بخواند. روزي 140 مرتبه صلوات بفرستد.
و هر روز بر يکعدد به سوره يس بخواند و آن را ناشتا بخورد.
ماه هشتم:
روزهاي شنبه بعد از نماز صبح سوره قدر ، ده مرتبه
روزهاي يک شنبه بعد از نماز صبح سوره والتين ، دو مرتبه
روزهاي دوشنبه سوره يس
روزهاي سه شنبه سوره فرقان
روزهاي چهار شنبه سوره دهر
روزهاي پنجشنبه سوره محمد
روزهاي دوشنبه سوره الصافات
از خوردن ماست شيرين و عسل کوتاهي نکند . هر روز جمعه ناشتا انار شيرين ميل کند . در صورتي که ضرر ناشته باشد ، هفته اي يک بار سرکه بخورد.
ماه نهم : بهتر است غذاي او کباب باشد . ادويه نخورد . خرما ميل کند . براي سلامتي امام زمان (ع) گوسفندي را ذبح کرده از آن بخورد . در نماز ظهر يا عصر سوره والعصر و الذاريات بخواند . در روزهاي پنجشنبه سوره حج و در روزهاي جمعه سوره فاطر را تلاوت کند . هر روز مقداري را برود . به عکس و آينه کمتر نگاه کند . هر روز بر مقداري شير و خرما سوره دهر بخواند و آن را ناشتا بخورد.
 

http://saaramatin.blogfa.com/post-33.aspx

نوشته شده در پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:,ساعت 10:11 توسط ملوس| |

1123. كتاب من لا يحضره الفقيه ـ به نقل از اسحاق بن عمار ـ : به امام كاظم (ع) گفتم : گاه زن از بارداري مي ترسد و از همين رو ، دارويي مي خورد و آنچه را درشكم دارد ، مي افكند .

فرمود : « اين كار را نكند » .

گفتم : آن ، تنها يك نطفه است!

فرمود : « ‌نخستين چيزي هم كه آفريده مي شود ، همان نطفه است » .

1124. الكافي ـ به نقل از محمد بن مسلم ـ : از امام باقر(ع)، در اين باره پرسيدم كه اگر مرد ، زن را كتك بزند و در نتيجه ، زن ، نطفه را بيندازد ؟

فرمود : « براو بيست دينار [ديه] است » .

گفتم : [اگر] او را كتك بزند و در نتيجه ، وي علقه را بيندازد ؟

فرمود : « بر او چهل دينار است » .

گفتم : [اگر] او را كتك بزند و وي نيز در نتيجه ، مضغه را بيندازد ؟

فرمود : « براو شصت دينار است » .

گفتم : [اگر] او را كتك بزند و وي درنتيجه ، جنين را كه داراي استخوان شده است ، بيندازد ؟

فرمود : « براو ديه كامل لازم است و اميرمومنان نيز به همين ، حكم فرمود » .

گفتم : ويژگي ساختار نطفه كه بدان از ديگر چيزها باز شناخته مي شود ، چيست ؟

فرمود : « نطفه سفيد است ، به سان خلط غليظ سينه . پس زماني در رحم مي ماند تا اين زمان به چهل روز برسد . سپس به علقه تبديل مي شود » .

گفتم : ويژگي ساختارعلقه كه بدان بازشناخته مي شود ، چيست ؟

فرمود : « لخته ، خوني است همانند آن خون كه در بادكش ابزار حجامت ، لخته شود ، پس از بدل شدن از حالت نطفه ، چهل روز در همين حالت مي ماند و سپس به مضغه تبديل مي گردد » .

گفتم : ويژگي مضغه كه بدان بازشناخته مي شود ، چيست ؟

فرمود : « پاره گوشتي است سرخ رنگ ، داراي رگ هايي سبز و درهم تنيده شده ، و سپس به استخوان بدل مي گردد » .

گفتم : ويژگي ساختار او ، هنگامي كه به استخوان بدل مي شود ، چيست ؟

فرمود : « چون استخوان گردد ، گوش و چشم برايش شكافته مي شود و اندام هايش ترتيب مي يابند اگر به چنين حالتي رسيده باشد ، درآن يك ديه كامل است » .

نوشته شده در سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:,ساعت 13:4 توسط ملوس| |

قرآن

« دوران بارداري و ازشيرگرفتن او ( نوزاد ) ، سي ماه است »

حديث

1121. الكافي ـ به نقل از عبدالرحمان بن سيابه ، از يكي كساني كه براي وي حديث كرده ـ : از امام باقر(ع) پرسيدم كه بيشترين زمان ممكن براي ماندن فرزند در شكم مادر، چه اندازه است ؛ چرا كه مردم مي گويند : شايد فرزند ، دو سال هم در شكم مادر بماند؟

فرمود : « دروغ گفته اند . بيشترين زمان ممكن براي بارداري ، نه ماه است و حتي لحظه اي ازآن بيشتر نمي شود و اگر دمي برآن بيفزايد ، پيش ازآن كه برون آيد ، مادرخويش را مي كشد » .

1122. مناقب آل ابي طالب : هيثم در سپاهي [ بيرون از وطن ] بود . چون [ بازگشت] ، شش ماه پس از بازگشت وي ، همسرش فرزندي آورد . او اين فرزند را از زن نپذيرفت . او را نزد عمرآورد و مسئله را براي وي بازگو كرد . وي نيز فرمان سنگسار زن را داد . اما پيش ازآن كه زن سنگسار شود ، علي (ع) خود را بدان زن رساند . سپس به عمر گفت : لختي درنگ كن! آن زن راست گفته است . خداوند متعال مي گويد : « دوران بارداري و از شير گرفتن او ( نوزاد ) سي ماه است » و مي فرمايد : « مادران ، كودكان خود را دو سال تمام ، شيردهند » . پس ، بارداري و شيردهي ، سي ماه است » .

عمردراين هنگام گفت : اگر علي نبود ، عمر تباه شده بود ؛ و آن زن را آزاد كرد و فرزند را هم به پدر، ملحق ساخت .

توضيح :

كمترين زمان بارداري ، چهل روز است ، و اين ، زمان انعقاد نطفه است و كمترين زمان لازم براي زنده زاده شدن كودك نيز شش ماه است ؛ چه اين كه نطفه ، چهل روز در زهدان مي ماند ، سپس چهل روز به لخته اي بدل مي شود ، سپس چهل روز پاره گوشتي مي شود ، آن گاه در چهل روز، صورتي به خويش مي گيرد و در بيست روز هم روح درآن دميده مي شود . اين ، شش ماه است و بدين سان، جدا شدن فرزند [ از شيرمادر] در24 ماه صورت مي پذيرد و دوران بارداري به او نيز شش ماه مي شود .

نوشته شده در سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:,ساعت 13:3 توسط ملوس| |

قرآن

« فرمانروايي آسمان ها و زمين ، از آن خداست . هر چه بخواهد ، مي آفريند و به هركه بخواهد ، دختراني مي بخشد و به هركه بخواهد ، پسراني عطا مي كند ، يا پسر و دختر ، هر دو را جفت يكديگر قرار مي دهد و هركس را هم كه بخواهد ، عقيم مي سازد . او دانايي تواناست » .

حديث

1108. پيامبرخدا (ص): آب مرد ، سفيد و آب زن ، زرد است . چون در بر هم آيند و مني مرد بر مني زن ، چيرگي يابد . به اذن خداوند ، نرينه آورند و چون مني زن بر مني مرد برتري يابد ، به اذن خداوند ، مادينه آورند .

1109. امام صادق (ع): بر تو باد كاسني ؛ چرا كه آب (مني) را مي افزايد ، فرزند را نكو مي سازد ، و گرم و نرم است و بيشتر ، فرزند ، پسر مي شود .

14/5

راز همانندي

1110. مسند ابن حنبل ـ به نقل از ام سلمه ـ : ام سليم گفت : اي پيامبرخدا! گاه زن درخواب مي بيند كه مرد با او آميزش كرده است . آيا بر او غسل واجب مي شود ؟

فرمود : « آري ، چنانچه رطوبتي هم ببيند » .

ام سلمه گفت : آيا زن ، چنين هم مي كند ؟

فرمود : « دستت درد نكند! پس همانندي با دايي ها ، جز از اين ، از كجا حاصل مي آيد ؟ هر يك از نطفه ها كه بر ديگري چيرگي يابد ، همانندي را از آن خود مي كند ؛ و اگر هم هردو دربر هم آيند ، شباهت از هردوي آنها باشد .

1112. پيامبرخدا (ص): آب مرد ، غليظ و سفيد است و آب زن ، رقيق و زرد است . برتري يا پيشي جويي از هر كدام از آنها باشد ، شباهت نيز از همان مي خيزد .

1113. پيامبرخدا (ص): براي نطفه هاي خود ، نيكوترين [ زن ها ] را برگزينيد ؛ چرا كه زنان، همانندهاي برادران و خواهران خويش را مي زايند .

1114. قصص الانبياء ـ به نقل از شهر بن حوشب ـ : هنگامي كه پيامبرخدا به مدينه درآمد ، شماري از يهوديان نزد او آمدند و گفتند : ما درباره چهار چيز از تو مي پرسيم . اگر درباره آنها به ما آگاهي دادي ، تو را باور داريم و به تو ايمان آوريم … گفتند : درباره همانندي ، كه چگونه كودك با مادر شباهت مي يابد ، در حالي كه نطفه از مرد است ؟

فرمود : « شما را به خداوند سوگند مي دهم ، آيا [ نه اين است كه ] خود مي دانيد نطفه مرد ، سفيد و غليظ ، و نطفه زن ، سرخ و رقيق است . هر يكي از آنها كه بر ديگري چيرگي يابد ، شباهت را از آن خود مي سازد ؟ » .

گفتند : البته كه چرا .

1115. امام باقر (ع): مردي از انصار ، نزد پيامبرخدا آمد و گفت : اين ، دختر عمو و زن من است و از او جز نيكي سراغ ندارم . اما او برايم فرزندي آورده است بسيار سياه ، با سوراخ هاي بيني گشاد ، موهاي مجعد پرگره و بيني پهن و به صورت چسبيده ، به گونه اي كه همانند آن ، نه در دايي هاي خود سراغ دارم ، نه در نياكان خويش .

پيامبر(ص) از همسر وي پرسيد : « تو چه مي گويي ؟ » .

گفت : سوگند به آن كه تو را به حق ، به پيامبري برگزيده است ، ازآن روز كه مرا در اختيار گرفته ، هيچ كس را درنظرخود ، بر جايگاه او قرار نداده ام ( اشاره به اين كه به او خيانت نكرده است ) .

پيامبرخدا ، مدتي سر فرو افكند و سپس ، لختي نگاه خويش را به سوي آسمان برداشت و آن گاه ، بدان مرد رو كرد و فرمود : « اي مرد! هيچ كس نيست كه ميان او و آدم ، نود و نه رگ ـ كه همه به نسب او بازمي گردند ـ نباشند . آن گاه كه نطفه در رحم جاي مي گيرد ، هر يك از آن رگ ها به جنب و جوش در مي آيد و از خداوند مي خواهد كه شباهت را به آن دهد . اين كودك ، ازآن رگ هايي برخاسته است كه اجداد تو و اجداد اجدادت ، آنها را درك نكرده اند . فرزند خويش را براي خود بردار » .

پس ازآن گفت : اي پيامبرخدا! گره از كار من گشودي .

1116. امام عسكري (ع)ـ به نقل از پدرانش عليهم السلام ـ : چون پيامبرخدا به مدينه درآمد ، عبدالله بن صوريا را نزد او آوردند . گفت : اي محمد! مرا بياگاهان كه فرزند ، از مرد خيزد يا از زن » .

پيامبر(ص) فرمود : « اما استخوان ها ، پي و رگ ها از مرد است و گوشت ، خون و مو از زن » .

گفت : راست گفتي ، اي محمد! سپس افزود : چرا گاه فرزند با عموهايش همانند مي شود و هيچ شباهتي به دايي ها در او نيست ؟ يا گاه با دايي ها همانند مي شود و هيچ شباهتي به عموها در او نيست ؟

پيامبرخدا فرمود : « هر يك از دو طرف ( پدر و مادر) كه آبش برآب ديگر چيرگي يابد ، همانندي ازآن

وي است .

گفت : راست گفتي ، اي محمد؛ اما دراين باره مرا بياگاهان كه چه كسي فرزنددار مي شود و چه كسي فرزند دار نمي شود .

فرمود :« اگر نطفه ، تيره رنگ و سرخ رنگ شود ، از شخص فرزندي نزايد و اگر ناب باشد ، شخص ، فرزند دار مي شود » .

1117. امام علي (ع)ـ هنگامي كه ازايشان درباره همانندي فرزند به عموها و دايي هايش پرسيده شده بود ـ : اما همانندي فرزند با عموها و دايي هايش ؛ اگر نطفه مرد بر نطفه زن به سوي زهدان پيشي جويد، شباهت فرزند به عموهايش پديد آيد و ازنطفه مرد ، استخوان و پي شكل مي گيرد . اما اگر نطفه زن بر نطفه مرد ، پيشي گيرد ، شباهت فرزند به دايي ها پديد مي آيد و از نطفه زن ، مو ، پوست و گوشت ، شكل مي گيرد ؛ چرا كه اين نطفه ، زرد و رقيق است .

1118. مسند ابن حنبل ـ به نقل از ابن عباس ـ : يهوديان ، رو به پيامبرخدا كردند و گفتند : ما را آگاه كن كه چگونه فرزند ، دختر و چگونه پسر مي شود؟

فرمود : « دو آب با يكديگر التقا مي يابند . پس اگر آب مرد برآب زن برتري يابد ، نرينه زايد و اگرآب زن برآب مرد برتري يابد ، مادينه زايد .

1119. امام صادق (ع): مردي ، زن خويش را نزد عمرآورد و گفت : اين زن من ، سياه است و من نيز سياه هستم ؛ اما اينك او كودكي سفيد ، زاده است!

عمر، از كساني كه آن جا حضور داشتند ، پرسيد : چه نظري داريد ؟

گفتند : راي ما اين است كه زن را سنگساركني ؛ چرا كه او خود ، سياه است و همسرش نيز سياه است ، اما كودكش سفيد!

درحالي كه آن زن را آماده كرده بودند كه براي سنگسار ببرند ، اميرمومنان بدان جا آمد و پرسيد :« شما دو تن را چه شده است ؟ »

آنها با او [ از آنچه رخ داده بود ] سخن گفتند .

امام (ع) از مرد سياه پرسيد : « آيا زن خود را متهم مي كني ؟» .

گفت : نه .

پرسيد : « آيا درحالي كه او حيض بوده با او همبستري كرده اي ؟» .

گفت : شبي از شب ها او به من اظهار داشته بود كه حيض است ، اما من گمان كرده بودم كه از سرما بيم دارد و از همين رو ، با او آميزش كردم .

امام (ع) از زن پرسيد : « آيا در حالي كه حيض بوده اي به سراغت آمده است ؟» .

گفت : آري ، از خود او بپرس كه چگونه براو سخت گرفتم وتن نمي دادم .

امام (ع) فرمود : « برويد ، كه او فرزند شماست و تنها مسئله ، اين است كه خون برنطفه چيرگي يافته و سفيد شده است ، درحالي كه اگر امكان تحرك يافته بود ، سياه مي شد » .

آن كودك ، بعد ها كه به نوجواني رسيد ، سياه شد .

1120. امام رضا (ع): پادشاه [ وقت ] به دانيال (ع) گفت : دوست دارم فرزندي همانند تو داشته باشم .

پرسيد : « من دردل تو چه جايگاهي دارم ؟ » .

گفت : برترين و والاترين جايگاه .

دانيال گفت : « پس آن گاه كه آميزش كردي ، همه انديشه خويش را متوجه من بدار» .

پادشاه، اين كار را كرد و در پي آن داراي فرزندي شد كه همانندترين كسان به دانيال بود .

ر . ك : ج 1 ، ص 619 ( آنچه پيش از آميزش بايسته است / آرامش )

نوشته شده در سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:,ساعت 13:2 توسط ملوس| |

. پيامبرخدا (ص): او شما را از هفت چيز آفريد : يعني از استخوان ، پي ، رگها ، گوشت ، پوست ، مو، و روح ؛ و شما را از هفت چيز، روزي داد : يعني نخست درشكم مادران ، از خون حيض ، سپس شير ، سپس آب ، سپس روييدني هايي كه از زمين برويند ، سپس ميوه هاي درختان ، پس ازآن گوشت گوسفندان ، و سپس عسل زنبوران عسل ، پس بر هفت عضو در پيشگاه خداوند ، سجده كنيد .

1105. امام علي (ع)ـ درپاسخ به پرسش سلمان درباره روزي كودك در شكم مادرـ : خداوند ـ تبارك و تعالي ـ خون حيض را براي وي در بدن زن ، باز بداشت و روزي او را در شكم مادر ازآن قرارداد .

1106. مناقب آل ابي طالب ـ به نقل از محمد صيرفي و عبدالرحمان بن سالم ـ : ابن شبرمه و ابو حنيفه به حضور امام صادق (ع) رسيدند . امام (ع) از ابوحنيفه پرسيد : « چرا زن پس از باردار شدن ، حيض نمي شود ؟ » .

گفت : نمي دانم .

فرمود : « خداوند ، خون را [ دربدن] بازداشته و آن را غذاي كودك قرار داده است » .

http://taha_yasin.persianblog.ir/

نوشته شده در سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:,ساعت 13:1 توسط ملوس| |

قرآن

« ما انسان را از گل خالص بيافريديم . سپس او را نطفه اي ساختيم در جايگاهي استوار. آن گاه ، نطفه را به صورت خون بسته گردانديم . سپس ، خون بسته را پاره مضغه ( چيزي شبيه گوشت جويده شده) كرديم . سپس ، مضغه را بصورت استخوان هايي درآورديم و آن گاه ، استخوان ها را با گوشت پوشانديم و سرانجام ، آن را آفرينش تازه اي داديم . پس فرخنده آمد خدا كه بهترين آفريننده است »

« هان ، اي آدميان! اگر درباره رستاخيز درترديد هستيد ، بدانيد كه ما شما را از خاكي ، آن گاه از نطفه اي ، سپس از لخته اي ، و سرانجام از پاره گوشتي تمام آفريده و ناتمام آفريده است ، خلق كرديم تا برايتان روشن گردانيم . آنچه خواهيم تا زماني معين در رحم ها قرار دهيم و سپس ، شما را درسيماي كودكي بيرون آوريم تا به رشدتان برسيد »

« اوست آن كه شما را از خاك ، سپس از نطفه و سپس ا زلخته اي بيافريد و سپس ، شما را در سيماي كودكي بيرون آورد تا سپس به رشد آن برسيد و ازآن پس ، پير شويد . از شما ، كساني هستند كه پيش از آن سن مي ميرند و تا آن كه به مهلت معيني برسيد . باشد كه شما بينديشيد »

« خداوند ، شما را از خاك و سپس از نطفه آفريد و آن گاه ، شما را جفت گردانيد . هيچ مادينه اي بارنگيرد و هيچ دراز عمري ، زندگي اي طولاني نمي كند و هيچ از عمركس كاسته نشود ، مگرآن كه درديواني ثبت باشد . اين كار ، براي خداوند ، آسان است »

« بي گمان ، ما انسان را از نطفه اي آميخته بيافريديم تا او را بيازماييم . پس او را شنوايي بينا قرار

داديم»

حديث

1100. الكافي ـ به نقل از حسين بن خالد ـ : به امام كاظم (ع) گفتم : از پيامبر(ص) برايمان روايت شده كه فرموده است : « هر كس شراب بخورد ، تا چهل روز ، نماز وي برايش حساب نمي شود » .

امام (ع) فرمود : « درست گفته اند » .

گفتم : چگونه تنها چهل روز براي وي نمازي حساب نمي شود ، نه كمتر ازآن و نه بيشتر؟

فرمود : « خداوند عزوجل ، خلقت انسان را تقديركرد . [ در اين تقدير] چهل روز او را در حالت نطفه بداشت . سپس ، او را از اين حالت ، نقل داد و چهل روز علقه گردانيد . سپس ديگر بار او را به حالي ديگر نقل داد و چهل روز مضغه بداشت .

از اين رو ، اگر انسان شراب بخورد ، اين شراب ، چهل روز ، يعني به اندازه روزهاي نقل خلقت وي [ از مرحله اي به مرحله ديگر] در نرمه استخوان هاي وي مي ماند » .

امام (ع) سپس فرمود : « و همه آنچه مي خورد نيز چنين است : خوراك و نوشاب او به مدت چهل روز در نرمه استخوان هايش مي ماند » .

1101. امام صادق (ع)ـ درتوصيف خلقت انسان ـ : آغاز آن ، شكل دادن به جنين در رحم است ؛ جايي كه نه چشمي آن را مي بيند و نه دستي بدان مي رسد . آن گاه ، خداوند آن را تدبير مي كند تا به صورت انساني بيرون آيد ، كامل و برخوردار از همه آنچه برپايي و درستي وي ، بدانها وابسته است ؛ يعني اندام هاي دروني و اندام هاي بيروني و كارگر، تا همه آنچه درتركيب اعضاي وي ، يعني تركيب استخوان ، گوشت ، پيه ، مغز ، پي ، رگ و غضروف ها وجود دارد .

1102. پيامبرخدا (ص)ـ در پاسخ به پرسشي درباره نوشيدني كودك در شكم مادرخويش ـ : اما نوشيدني كودك در شكم مادر؛ او چهل شب ، نطفه است ، چهل شب به صورت يك لخته ، چهل شب به صورت يك آميخته ، چهل شب آميخته اي رنگ به خود گرفته ، سپس چهل شب يك پاره گوشت است ، چهل شب استخواني رو به استحكام ، و آن گاه ، جنين . دراين هنگام است كه بانگي مي كند و روح در او دميده مي شود . پس اگر خداوند ـ جل اسمه ـ بخواهد او را بصورت آفريده اي كامل بيرون آورد [ بيرون آورد ] و اگر نيز بخواهد ، او را تا نه ماه در رحم همچنان بدارد ؛ چرا كه فرمان او روا وسخن او راست است . [ در همه اين مهلت ] ، رگ هاي رحم به كودك آب مي رسانند و از همان جاست كه كودك، پديد مي آيد .

1103. امام صادق (ع)ـ خطاب به مفضل بن عمر ـ : اي مفضل! با ياد كردن از خلقت انسان ، آغازمي كنيم

ازآن پند گير. آغاز آن ، تدبير جنين در رحم است ، در حالي كه در سه پرده از ظلمت قرار دارد : ظلمت شكم ، ظلمت زهدان و ظلمت يوگان . آن جا كه جنين ، نه چاره اي براي جستن خوراك دارد ، نه راهي براي دوركردن آزار ، نه فراهم ساختن منفعت ، و نه از خود راندن زيان . در اين هنگام ، آنچه او را تغذيه كند ، از خون حيض به سويش جريان مي يابد ، چنان كه آب گياه را تغذيه كند ، همين ، پيوسته غذاي اوست تا آن گاه كه خون خلقت وي ، كامل شود ، بدنش استحكام يابد ، پوستش ياراي تماس با هوا ، و چشمش توان رويارويي با نور بيابد . درد زايش مادر، او را برانگيزد و به سختي بيازارد و بفشرد تا كودك، زاده شود .

پس از زاده شدن كودك ، آن خوني كه او را از خون مادرش تغذيه مي رساند ، به پستان هاي مادر مي رود و مزه و رنگ آن به نوعي ديگر از خوراكي كه بيش از خون با كودك سازگاري دارد ، بدل مي شود تا به گاه نياز ، او را همراهي كند . چنين است كه چون كودك زاده شود و لب هاي خود را در جستجوي شير بگشايد و از اين سو بدان سو بچرخاند ، پستان هاي مادر را به سان دو مشك كوچك كه براي برآوردن نياز او آويخته شده اند ، مي يابد و ازآن پس ، تا هنگامي كه بدنش مرطوب ، اندامهاي دروني اش نازك و اعضاي بدنش نرم است ، از اين شير تغذيه مي كند .

اما آن زمان كه اين كودك به تحرك آيد و به غذايي درشت تر نيازمند افتد تا بدان استحكام يابد و تنش نيرومند گردد ، دندان اي آسيا و دندان هاي كناري سر برآورند تا به كمك آنها ، غذا را بجود و بدين سان ، غذا براي او نرم و آسان و گوارا گردد .

انسان ، پيوسته در اين وضعيت است تا هنگامي كه به بلوغ برسد . پس چون به بلوغ رسيد ، اگرنرينه باشد ، موي در چهره او رخ نمايد و اين ، نشانه مردي وي باشد ـ و كم اند مرداني كه ازمرز خردسالي فراتر برده شده باشند و همانند زنان باشند ـ و اگر هم مادينه باشد ، چهره اش پيراسته از مو بماند تا همچنان از خوش نمايي و شادابي ، كه مردان را به آنچه استمرار و ماندگاري نسل درآن است ، برانگيزد .

اي مفضل! درآنچه انسان دراين وضعيت هاي متفاوت ، بدان تدبير مي شود ، بنگر. آيا به گمان تو اين همه به اهمال و ولنگاري صورت پذيرفته است ؟

به گمان تو ، اگر در هنگامي كه در رحم بود ، آن خون به سوي وي جريان نمي يافت ، آيا نمي چروكيد و آن سان كه گياهي به گاه بي آبي مي خشكد، نمي خشكيد ؟

يا آن هنگامي كه استحكام يافته بود ، اگر درد زايش او را نمي فشرد و نمي آزرد ، آيا همچنان به سان دفن شده اي در خاك ، در رحم نمي ماند ؟

يا اگر پيدايش شير با ولادت او همخوان نبود ، آيا او از گرسنگي نمي مرد يا ناگزير نبود از غذايي تغذيه كند كه با وي ، سازگاري ندارد و بدنش با آن استواري نمي يابد ؟

اگرهم در وقت مناسب خود ، دندان ها بر او نمي روييد ، آيا جويدن و گوارش غذا براي وي ناشدني نبود؟ يا ناگزير نمي بايست او را بر همان شيرخوارگي نگه مي داشت تا در نتيجه ، بدنش استحكام نيابد و به هيچ كاري نيايد و افزون برآن ، مادرش را به خود مشغول بدارد تا از تربيت ديگرفرزندان بازماند ؟

[ سرانجام،] اگر در هنگام خود ، مو بر چهره او نمي روييد ، آيا همچنان بر ريخت كودكان نمي ماند تا هيچ شكوه و جلالي در وي نبيني ؟

ر. ك : ج 1 ، ص 671 ( مدت بارداري ) .

نوشته شده در سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:,ساعت 13:0 توسط ملوس| |

13/10 ـ 1

روزه

1095. پيامبرخدا (ص): هر كس توان همسر گرفتن دارد ، همسر گيرد ؛ چرا كه بيشتر ، مايه فرو هليدن چشمان ، و نگه داشتن دامن است . هركس هم توان ندارد ، بر او باد روزه ؛ چرا كه داراي نوعي عقيم كنندگي است .

همچنين ، ر . ك : ج 1 ، ص 645 ، ح 1097 و 1098.

13/10 ـ 2

واگذاردن مو

1096. امام علي (ع): موي هيچ مردي زياد نشود ، مگر آن كه شهوتش كاهش يابد .

1097. الكافي ـ به نقل از محمد بن يحيي ، در حديثي كه سندش را به معصوم (ع) رساند ـ : مردي نزد پيامبرخدا آمد و گفت : اي پيامبر خدا! من توانايي مالي ندارم تا زناني به همسري گيرم . اينك ازبي همسري به پيشگاه تو شكايت مي آورم .

فرمود : « موي بدنت را واگذار تا فراوان شود و پيوسته نيز روزه بگير » .

او اين كار را انجام داد و چيرگي شهوت وي از ميان رفت .

1098. المعجم الكبير ـ به نقل از ابن عباس ـ : مردي نزد پيامبرخدا ، از بي زني اظهار ناراحتي كرد و گفت : آيا خود را اخته كنم ؟

فرمود : « نه . كسي كه اخته باشد يا خود را اخته كند ، از ما نيست . روزه بدار و موي بدنت را واگذار» .

13/10 ـ 3

كفش مشكي

1099. الكافي ـ به نقل از حنان بن سدير ـ : در حالي كه كفش سياه پوشيده بودم ، بر امام صادق (ع) وارد شدم .

فرمود : « اي حنان! تو را به رنگ سياه ، چه كار؟! آيا نمي داني كه درآن ، سه ويژگي است : ديده را ضعيف مي كند ، آلت را سست مي سازد ، و پيري مي آورد و افزون بر اين ، جامه جباران است ؟ » .

گفتم : پس چه پاي افزاري بپوشم ؟

فرمود : « برتو باد زرد ؛ چرا كه درآن ، سه ويژگي است : ديده را جلا مي دهد ، آلت را استحكام مي بخشد ، و اندوه را از انسان دور مي كند و افزون بر اين ، از جامه هاي پيامبران است » .

ر . ك : ( توصيه هاي پزشكي / نقش كفش در سلامت ) ج 1، ص 119، ح 141.

نوشته شده در سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:,ساعت 12:58 توسط ملوس| |

13/9 ـ 1

 

خوردن زردك

 

1066. امام صادق (ع): زردك ، مايه ايمني از قولنج و بواسير است و به جماع ، كمك مي كند .

 

 

13/9 ـ 2

 

خوردن خرماي برني

1068. پيامبرخدا (ص): درباره خواص خرماي برني ـ : اينك اين جبرئيل است كه به من خبر مي دهد كه در اين خرمايتان ، نه ويژگي است . [ ازآن جمله ] شيطان را سرگشته مي كند ، پشت را قوي مي سازد و برتوان نزديكي مي افزايد .

1069. پيامبرخدا (ص): جبرئيل مي گويد : « خرماي برني … برآب ستون فقرات مي افزايد » .

13/9 ـ 3

 

خوردن انجير

 

1070. پيامبرخدا (ص): انجير، تازه و خشك ، بخوريد ؛ چرا كه بر قدرت همبستري مي افزايد ، بواسير را ريشه كن مي كند و براي درمان نقرس و سردي مزاج ، سودمند است .

 

13/9 ـ 4

 

خوردن خربزه

 

1071. پيامبرخدا (ص): بر شما باد خربزه ؛ چرا كه درآن ، ده ويژگي است : خوردني است ؛ آشاميدني است ، شستشو دهنده است ؛ خوش بو كننده است ؛ مثانه را مي شويد ؛ شكم را مي شويد ؛ آب كمر را فراوان مي سازد ؛ نيروي همبستري را مي افزايد ؛ سردي مزاج را از ميان برمي دارد ؛ و پوست را تميز مي كند .

 

 

13/9

خوردن پياز

 

 

 

1072. امام صادق (ع): پياز بخوريد ؛ چرا كه سه ويژگي دارد : بوي دهان را خوش مي سازد ، لثه را استحكام مي بخشد ، و آب و توان آميزش را افزون مي كند .

 

همچنين ، ر . ك : ج 2، ص 213، ح 1532و ص 213 ـ 215، ح 1535 ـ 1538 .

13/9 ـ6

 

خوردن تخم مرغ

1073. امام باقر(ع): هر كس فرزندي ندارد ، تخم مرغ بخورد و فراوان ازآن بهره ببرد ؛ چرا كه نسل را مي افزايد .

 

ر . ك : ج 1 ، ص 635 ح 1076.

13/9 ـ 9

خوردن هوبره

1080. امام كاظم (ع): در خوردن هوبره ، اشكالي نمي بينم . آن ، براي بواسير و درد كمر، خوب است و از چيزهايي است كه بر فراواني آميزش ، انسان را ياري مي رساند .

 

13/9 ـ 10

 

خوردن حليم

1081. امام صادق (ع): يكي از پيامبران ، از ضعف و كمي توان آميزش به درگاه خداوند عزوجل اظهار ناراحتي كرد . خداوند ، او را به خوردن حليم ، فرمان داد .

13/9 ـ 11

خوردن سويق با روغن زيتون

1082. امام صادق (ع): خوردن سويق با روغن زيتون ، گوشت را مي روياند ، استخوان را استحكام مي بخشد ، پوست را نازك مي كند و بر توان جنسي مي افزايد .

 

13/9 ـ 12

نوشيدن شير با عسل

1083. امام كاظم (ع): هركس آب كمرش بر وي ديگرگون شود ، شير تازه با عسل برايش سودمند است .

 

13/9 ـ 13

 

استفاده از مشكك

1084. امام صادق (ع): مشكك به لابه لاي دندان هاي خويش درآوريد ؛ چرا كه دهان را خوش بو مي كند و بر توان همبستري مي افزايد .

13/9 ـ 14

 

بوي خوش

1085. پيامبرخدا (ص): بوي خوش ، قلب را استواري مي بخشد و بر توان همبستري مي افزايد .

1086. امام صادق (ع): بوي خوش ، قلب را استواري مي بخشد و بر توان جنسي مي افزايد .

13/9 ـ 15

 

شانه زدن موها

1087. پيامبرخدا (ص): فراوان شانه زدن موها ، وبا را از ميان مي برد ، روزي مي آورد و بر قدرت انسان براي نزديكي مي افزايد .

13/9 ـ 16

 

سرمه كشيدن

1088. امام صادق (ع): سرمه ، توان همبستري را افزون مي سازد .

1089. امام رضا (ع): برتو باد سرمه سياه ؛ چرا كه ديده را جلا مي دهد ، مژگان را مي روياند ، دهان را خوش بو مي سازد و بر توان جنسي مي افزايد .

13/9 ـ 17

خضاب كردن

1090. رسول الله (ص): برشما باد مهتر همه خضاب ها ، كه پوست را پاكيزه مي كند و قدرت همبستري را مي افزايد .

 

1091. امام كاظم (ع) : در خضاب ، سه ويژگي است : هيبت آوري درجنگ ، مهر آوري به زنان ، و توان جنسي را نيز مي افزايد .

1092. پيامبرخدا (ص): بر شما باد حنا ؛ چرا كه [ ديده هاي ] سرتان را روشن مي سازد ، دل هايتان را پاك مي كند و بر توان جنسي مي افزايد .

1093. امام صادق (ع): سرمه ، توان همبستري را افزايش مي دهد . حنا نيز بر آن مي افزايد .

13/9 ـ 18

 

نوره كشيدن

 

 

 

1067. امام صادق(ع): خوردن زردك ، كليه ها را گرم مي كند و آلت را برمي خيزاند .

ر . ك : ج 2 ، ص 277 ( زردك )

 

 

 

1074. امام كاظم (ع): فراوان خوردن تخم مرغ ، فرزند را افزون مي سازد .

ر . ك : ج 2 ، ص 225 ( خواص تخم مرغ ).

13/9 ـ 7

 

 

 

 

1094. امام كاظم (ع): موي سر، چون بلند شود ، آب كمر ازجريان مي افتد ، مفاصل ، سست مي شوند و ضعف و سل به دنبال مي آورد . اما نوره ، آب كمر را افزون مي سازد ، بدن را تقويت مي كند ، بر پيه كليه ها مي افزايد و بدن را چاق مي كند .

 

ر . ك : ج 2 ، ص 333 ، ح 1756.

 

نوشته شده در سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:,ساعت 12:49 توسط ملوس| |

 

الف ـ پيشاب كردن

1060. پيامبرخدا (ص): اگر مردي با همسر خويش نزديكي كرد ، تا پيشاب نكرده است ، غسل نكند ؛ از اين بيم كه مبادا باقي مانده مني در آمد و شد باشد و از آن ، دردي بي درمان خيزد .

 

 

ج ـ غسل

1063. امام صادق (ع)ـ درپاسخ زنديقي كه پرسيد : علت غسل جنابت چيست ؟ همانا آميزش كننده ، كاري حلال انجام داده است و كار حلال هم مايه آلودگي نيست ـ : جنابت ، همانند حيض است ؛ چرا كه نطفه ، خوني است استحكام نايافته و آميزش هم امكانپذير نيست ،‌ مگر به حركتي سخت و شهوتي چيره . پس ، چون به پايان رساند ، بدن ، نفس مي كشد و مرد از نفس آن ، در خود بويي بد احساس مي كند . غسل براي همين واجب شده است و البته غسل جنابت ، افزون بر اين ، امانتي است كه خداوند به بندگان خويش سپرده است تا از اين رهگذر ، آنان را بيازمايد .

 

 

د ـ خوردن عسل

 

1065. امام رضا (ع)ـ درباره آميزش و آداب آن ـ : پس ، غسل كن و همان دم ، قدري موميايي يا شربت عسل يا با عسلي كه كف آن را برداشته باشند ، بخور؛ زيرا اين كار، همانند آن آبي را كه از تو بيرون رفته است ، به تو باز مي گرداند .

 

1061.امام رضا (ع)ـ درباره آميزش و آداب آن ـ : پس چون آن كار را كردي ، راست مايست و كامل هم منشين ؛ بلكه برپهلوي راست لم بده و سپس ، زماني پس از آن كه كار خويش به پايان برده اي ، براي پيشاب كردن برخيز . در اين صورت ، به اذن خداوند عزوجل از سنگ [مثانه] درامان خواهي بود .

ب ـ شستن شرمگاه

1062. پيامبرخدا (ص): اگر كسي از شما به سراغ زن خويش رفت و آن گاه خواست ديگر بار بازگردد ، شرمگاه خويش را بشويد .

 

1064. امام رضا (ع): علت غسل جنابت ، پاكيزگي است تا انسان از آنچه از آزردگي آن كار ديده است ، تطهير شود و همه تن او پاك گردد ؛ زيرا جنابت ، از همه بدن شخص برخاسته و از همين رو ، تطهير همه بدن بر او واجب شده است .

اما علت آسان تر گرفتن درباره پيشاب و مدفوع ، آن است كه از جنابت بيشتر و هميشگي ترند و از همين رو ، به سبب فراواني ، مشقت آوري و بيرون آمدن آنها بدون خواست وشهوت ، خداوند ، دراين باره به وضو بسنده داشته است ، در حالي كه جنابت ، تنها از لذت جويي و لذت يابي و وا داشتن خود به اين كار از انسان برمي خيرد .

http://taha_yasin.persianblog.ir/

نوشته شده در سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:,ساعت 12:41 توسط ملوس| |

امام کاظم (ع) می فرماید خوردن عسل شفای هر دردی است . کسی که آب پشتش (نطفه) متغیر شود یعنی کم و غیرعادی شود شیر و عسل برای او سودمند است.

عسل غذایی است مقوی ، نیرو بخش ، محرک قوه باه و در درمان انواع ناتوانی های جنسی تاثیر بسزایی دارد چه به تنهایی مصرف شود و یا همراه با سایر غذاهای داروی مورد استفاده قرار گیرد و از این نظر خواص آن بر همگان روشن است و لازم است به چند مورد آن اشاره گردد :

درمان انواع ناتوانی های جنسی با عسل

روشهای درمان

الف-در درمان انواع ناتوانی های جنسی (کندی و سستی نعوظ وغیرو) عسل  و زنجبیل مؤثر واقع می شود . مصرف زنجبیل برای هر وعده 5 گرم (یک قاشق چای خوری) است.

ب-مقداری نخود را در آب خیس کرده و به صورت خام تناول نمایید و آب خیسانده آن را با عسل 24 مخلوط نموده و بنوشید و چند روز متوالی ادامه بدهید جهت درمان ناتوانی جنسی مؤثر است.

ج-مصرف پودر ریشه بابونه با عسل  زیاد محرک قوه باه است.

د-مغز گردو را کوبیده و با عسل  مخلوط نموده و میل نمایید جهت تقویت قوای جنسی بسیار مؤثر است به علاوه برای تقویت اعصاب و فربه نمودن بدن هم بسیار نافع می باشد.

ه-خوردن آب هویج مخلوط با عسل  مقوی باه وبرای تحریک کردن کبد و روده ها مؤثر است.

و-کسانی که مبتلا به ضعف قدرت تناسلی ، سرعت انزال و یا عدم نعوظ هستند اگر به مقدار 2 جو مومیایی را در 40 گرم عسل حل کرده ومیل نمایند و سه روز ادامه دهند  به حد اعلا از این بابت تقویت خواهند شد.

مومیایی دارویی است کمیاب و ذیقیمت ودر مداوا سریع الاثر . بهترین نوع مومیایی آن است که از کوههای استان فارس بدست می آید هم خوراکی است وهم به صورت ضماد بکار می رود.

افراد مسن که به ضعف قدرت باه مبتلا هستند روغن زیتون عتیق را با عسل  24از هر کدام 75 گرم مخلوط نموده سه روز بخورند یا یک قاشق چای خوری پودر تخم شلغم را با عسل روزی سه بار میل نمایند.

درمان خستگی جنسی با عسل

خوردن یک لیوان شربت آب لیمو با عسل 24 پس از هر آمیزش جنسی بسیار مؤثر واقع می شود و مقداری از انرژی از دست رفته را جبران می نمایند. آب لیمو باید خالص و تازه باشد . چه بهتر که در خانه لیمو ترش تازه آماده باشد زن و مرد هر یک ، نیمه ای از یک لیمو ترش را در یک لیوان آب بچکانند و با عسل 24 بیامیزند و سپس بنوشند.

 درمان سستی کمر با عسل

روشهای درمان

الف-روزی یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذا خوری عسل 24 مخلوط نموده و در لیوان آن قدر به هم بزنید تا مانند خمیر شود آن را صبح ناشتا میل نمایید.

ب-تخم مرغ و خرما را در روغن زیتون سرخ کرده و عسل 24 به آن افزوده شود و میل نمایید.

ج-حلوای نرم که از عسل  و آرد گندم و زعفران تهیه شود بسیار نافع است.

د-عود صلیب(احمد و محمود) دو دانه که تقریبأ به وزن 40 گرم باشد بجوشانید و پس از صاف کردن با 250 گرم عسل مخلوط کرده روزی یک قاشق غذا خوری صبح ناشتا وشب قبل از خواب میل نمایید ، آن بسیار مفید خواهد بود.

جهت ازدیاد نطفه عسل مصرف کنید

حضرت علی (ع) می فرماید شیر و عسل مواد حیاتی را در نطفه تقویت می کند آنان که از نعمت فرزند محرومند سزاوار است از شیر و عسل آمیخته به هم بنوشند.

خوردن آب پیاز با عسل  24به نسبت 1 به 2 در وقت خواب یک داروی ساده و بی نظیر در ازدیاد نطفه است.

http://darmangare20.blogfa.com/post-317.aspx

نوشته شده در پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:,ساعت 2:30 توسط ملوس| |

تعریف

اغلب مردم با بیماری واریس آشنا هستند؛ اما با انواع آن آشنایی ندارند؛ چرا که معمولاً تصور بر این است که واریس فقط در پا اتفاق می افتد. اما واقعیت این است که واریس به زبان ساده یعنی گشاد شدن سیاهرگ ها و خراب شدن دریچه های آنها؛ این مسأله باعث عدم توانایی سیاهرگ ها در انتقال مطلوب خون به سمت قلب می شود؛ خون جمع شده در سیاهرگ ها، به تدریج باعث گشاد شدن این رگ ها شده واریس و علامت های آن مثل درد و … به وجود می آورد. بنابراین هر جا که سیاهرگی وجود داشته باشد؛ احتمال بروز واریس هم وجود دارد. یکی از این جاها، بیضه است. در قسمت فوقانی هر بیضه، شبکه ای از سیاهرگهای در هم پیچیده وجود دارد که به آنها «شبکه پامپینیفرم» گفته می شود. اگر به هر دلیل این سیاهرگ ها دچار اختلال شوند؛ واریس سیاهرگهای بیضه به وجود می آید که به آن واریکوسل گفته می شود. علل به وجود آورنده واریکوسل بسیار متنوعند و موضوع بحث ما هم نیستند اما از آنجا که از واریکوسل به عنوان شایعترین دلیل قابل درمان ناباروری مردانه یاد می شود؛ مختصری در مورد آن بحث کرده سپس راههای درمان آن را بازگو می کنیم.

چرا واریکوسل باعث اختلال در تولید اسپرم می شود؟

تولید اسپرم در مرد نیاز به حرارتی دارد که کمی پایین تر از دمای طبیعی بدن می باشد؛ یعنی بیضه ها برای انجام صحیح وظایف خود نیاز به آب و هوایی خنک و مطبوع دارند! به همین جهت هم هست که بیضه ها درون کیسه ای خارج از بدن قرار گرفته اند تا از گرمای داخل بدن دور باشند؛ حالا اگر به هر دلیل، گرمای درون کیسه بیضه ها زیاد شود؛ روند تولید اسپرم دچار اختلال می شود و آزمایش آنالیز اسپرم بیمار غیر طبیعی می شود. به همین دلیل کسانی که مشاغلی دارند که دائم در معرض گرمای زیاد قرار می گیرند(مثل کسانی که نزدیک کوره کار می کنند) درصد اختلال اسپرم بیشتری نسبت به جمعیت عادی دارند.

حال برمی گردیم به بحث خودمان: در بیماری واریکوسل، به دلیل گشاد شدن سیاهرگ های بیضه و جمع شدن مقدار زیادی خون در آنها، حرارت بیضه ها بالا می رود و تولید اسپرم دچار اختلال می شود. به همین جهت ضرورت دارد که در زوجهای نابارور، اگر مرد دچار واریکوسل باشد(به خصوص در انواع دو طرفه)؛ چه این واریکوسل علامت داشته باشد و چه نداشته باشد، نسبت به درمان آن اقدام کرد. واریکوسل بیشتر در بیضه چپ رخ می‌دهد، اما باید توجّه داشت که واریکوسل در یک بیضه، بر تولید اسپرم در هر دو بیضه تاثیر می‌گذارد.

یک تذکّر شرعی مهم: یکی از آزمایش هایی که به طور معمول برای مبتلایان به واریکوسل درخواست می شود، آزمایش آنالیز مایع منی است. در این رابطه باید توجّه داشت:

۱- ابتلا به واریکوسل(حتی انواع دوطرفه آن) به تنهایی نمی تواند دلیل کافی برای بروز ناباروری باشد بنابراین، انجام آزمایش آنالیز مایع منی در افرادی که ازدواج نکرده اند یا ازدواج کرده اند امّا بنابر تعاریف علمی، شامل عنوان ناباروری نمی شوند هیچ گونه ضرورتی ندارد.

۲- چنان که در ادامه مقاله می آید درمان واریکوسل به شیوه طبّ سنّتی نیازی به این گونه بررسی ها ندارد و با انجام روش های ذیل بهبود پیدا خواهد کرد.

۳- نکته تأسّف بار آن است که مردانی که به توصیه پزشک معالج نسبت به انجام این آزمایش اقدام می کنند معمولا مجبور هستند که نمونه منی خود را در محیط آزمایشگاه و با انجام استمناء به دست آورند که گناهی است کبیره. استدلال برخی از این بیماران آن است که ضرورت پزشکی، مجوّز انجام این کار است که چنان که گفته شد تقریبا هیچ گاه ضرورت قطعی برای انجام این آزمایش وجود ندارد و این توجیه باعث رفع حرمت این عمل نمی شود. نکته مهم دیگر آن است که می توان نمونه را در منزل و از طریق همسر و به روش های شرعی به دست آورد و با رعایت شرایطی(که کارشناس آزمایشگاه برای شما بیان می کند) آن را به آزمایشگاه رساند یا در آزمایشگاه هایی اقدام به این کار کرد که اتاق ویژه ای برای نمونه گیری با حضور همسر دارند. با این اوصاف واضح است که تقریبا هیچ راه شرعی برای انجام این آزمایش در افراد مجرّد وجود ندارد.

علائم و نشانه های واریکوسل

این بیماری اغلب بدون علامت است و تنها پس از مراجعه به پزشک و معاینه بیضه ها تشخیص داده می شود. در تعداد کمی از بیماران هم واریکوسل با علائمی مانند احساس سنگینی در بیضه یا دردهای خفیف و مبهم، خود را نشان می دهد. درد ناشی از واریکوسل معمولا در طول روز به علت فعالیت‌های جسمی بدتر شود و  با خوابیدن به پشت تخفیف می‌یابد.

تشخیص واریکوسل

واریکوسل، اغلب تنها با معاینه بیضه توسط یک پزشک مجرّب تشخیص داده می شود و نیازی به اقدامات پاراکلینیکی ندارد؛ اما به رسم زمانه! اغلب از سونوگرافی برای کمک به تشخیص آن استفاده می شود.

معاینه فیزیکی  هم در حالت دراز کشیده و هم در حالت ایستاده انجام می شود. در معاینه، ممکن است بیضه ها به صورت «کیسه ای پر از کرم» لمس شوند که در حالت دراز کشیده برطرف شده یا واضحا کاهش اندازه پیدا می کند. در واریکوسل های کوچکتر، پزشک ممکن است از شما بخواهد نفس عمیقی بکشید و چند ثانیه آن را نگه دارید و به پایین زور بزنید(مانور والسالوا)؛ این کار باعث گشاد شدن بیشتر ورید های بیضه شده معاینه آن را آسانتر می کند.

درمان واریکوسل

رویکرد درمانی اصلی در طبّ کلاسیک، انجام عمل جرّاحی است؛ اما جرّاحی، غیر از دردسرهای معمول خود، سه ایراد اساسی را در پی دارد:

۱- در بسیاری از بیماران، علیرغم جرّاحی موفقیت آمیز واریکوسل، باز هم اختلالات اسپرمی به طور کامل مرتفع نمی شود.

۲- میزان عود واریکوسل به دنبال عمل جرّاحی نیز بالاست.

۳- بیمارانی که پس ازعمل جراحی نیز کماکان علائم و نشانه های واریکوسل مثل درد و سنگینی بیضه را تجربه می کنند؛ کم نیستند.

تذکّر: راه دیگر درمان در طب کلاسیک، آمبولیزاسیون است یعنی ایجاد انسداد مصنوعی در رگهای واریسی بیضه تا به اصطلاح عامیانه خشک شوند. در این روش از درد پس از عمل جراحی کاسته می شود ولی به متخصصین بسیار ماهر و دستگاههای بسیار پیشرفته نیاز است، به زبان ساده تر، با توجّه به آسان بودن درمان واریکوسل، اصلا به زحمتش نمی ارزد.

درمان واریکوسل به شیوه طبّ سنتی

واریکوسل بر اساس دیدگاه طبّ سنتی ایران، حاصل تجمع سودا در سیاهرگهای بیضه است – چنانکه در مورد واریس پا و هموروئید نیز همین تئوری مطرح است – بنابراین راه درمان آن، رفع تجمع سودا در این منطقه است و هر کاری به جز این، ناموفق یا دارای اثری موقتی خواهد بود. اصول درمانی واریکوسل مانند سایر انواع واریس و … به شرح زیر است:

۱- خاکشی جوشانده: روزی یک قاشق مرباخوری خاکشی را در یک استکان آب جوش ریخته کمی شیرین کرده میل کنید. اگر خاکشی را نیم کوب کرده و نیز بگذارید به اندازه ۵-۴ قل بجوشد، اثر درمانی آن افزوده خواهد شد. این کار را بهتر است ۳-۲ ماه ادامه دهید.

۲- رفع یبوست: اغلب، با مصرف خاکشی جوشانده، یبوست احتمالی بیمار نیز رفع می شود؛ ولی در غیر این صورت، نسبت به درمان یبوست بیمار اقدام کنید.

۳- ماساژ: برای این کار، روی کیسه بیضه ها و به خصوص قسمتهای بالای آن را روزی یکی یا دو بار و به مدت حداقل یکی دو ماه، با روغن زیتون تصفیه نشده یا روغن کنجد یا مخلوطی از این دو ماساژ دهید. ماساژ را به آرامی انجام دهید و آن را تا وقتی که روغن کاملاً جذب پوست بیضه شود ادامه دهید.

۴- سایر داروها: در صورتی که تمایل به مصرف داروی دیگری داشتید؛ از داروهای ضد سودا استفاده کنید. راحت ترین کار استفاده از دم کرده گل گاوزبان، سنبل طیب(با دو عدد لیمو یا عناب) است.

۵- زالو اندازی: اما مؤثّرترین و قاطع ترین روش درمان واریکوسل، زالو انداختن است. حداکثر ۴-۳ نوبت زالو انداختن روی بیضه، به فاصله ۲۰-۱۵ روزه، واریکوسل را به کلّی درمان خواهد کرد. این کار به قدری ساده است که در صورت ضرورت، بیماران خودشان نیز می توانند اقدام به این کار کنند؛ خود من هم معمولاً به بیماران آموزش می دهم که خودشان، اقدام به این کار کنند که معمولاً هم با موفقیت همراه است.

تذکّر ۱: زمانهای ذکر شده برای درمان واریکوسل، زمانهای حداکثری هستند و بیمار چند روز پس از شروع درمان، علائم بهبودی را احساس خواهد کرد.

تذکّر ۲: ماساژ بیضه ها با روغن زیتون تصفیه نشده را به تمام مردانی که مشکل ناباروری دارند توصیه می کنم؛ حتی اگر در اقدامات تشخیصی انجام شده، مشکلی نداشته باشند. این کار، کیفیت ساخت اسپرم در بیضه ها را به نحو مطلوبی بالا می برد.

                          

http://shiateb.com/?p=29

نوشته شده در پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:,ساعت 2:26 توسط ملوس| |

 

در این مبحث به شما بهترین وقت ازدواج توضیح داده می شود و این موقعیت حیاتی را روشن تر نشان می دهد .

آرام آرام آمیزش زیاد و رفت و آمدهای مکرر و دیدارهای پیاپی در زن و مردی که تا دیری پیش از دوستی قصد مهمی نداشته اند و شاید منظورشان بیشتر وقت گذرانی و تمتع از لذات روحانی بوده است موجب می گردد که هر یک به تنهایی حس نمایند فقط لذت آنی برایشان کافی نیست . زن که مردی را برای هوی و هوس می خواست باید به خویشتن انصاف دهد حال که شریک خوب و مناسبی یافته وی را از طریق ازدواج به اختیار خویش درآورد.

البته در این وقت فکر ازدواج پیش می آید و زن و مرد خود را در مقابل یکدیگر مسئول حس می کنند اینجاست که می فهمند زندگی واقعی جز آن چیزی است که آنان می اندیشیده اند .

در اینکه ازدواج با عشق بهتر است یا نه ، صحبت نمی کنیم زیرا عده بسیاری معتقدند زن و مرد باید مدتها قبل از زناشوئی با یکدیگر معاشرت داشته باشند تا به اخلاق و کردار هم خو بگیرند تا اگر احیانا یکی دارای صفاتی ناپسند و زشت بود آن دیگری در دام نیفتاده و مجبور نشود تا آخر عمر با همسری بد خلق و ناسازگار بسازد و بدون تردید دختر و پسری که لااقل چند ماهی با هم مانوس باشند محبتی زائد الوصف به یکدیگر می یابند و یا به اخلاق همدیگر آشنا می شوند و سرانجام چون ازدواج کردند از آنجایی که سطح فکرشان یکی است و اختلافی ندارند در زندگی خوشبختند و کشتی پر تلاطم خود را سالم و راحت به ساحل می رسانند و چون پیر شدند به یاد خاطرات خوش جوانی لبخندی حاکی از مسرت بر لب می آورند و حسرت نمی خورند .

سعی کنید هرگز زمام امور خود را به دست هوی و هوس نسپارید و گول جملات فریبنده این و آن را نخورید . بزرگترین سرمایه شما عفت شماست ، بزرگترین اعتبار شما حیثیت شماست کوشش نمائید این سرمایه مهم را تنها به دست مردی یا زنی بسپارید که بدانید آینده شما را تامین می نماید و در چهارراه پر خطر زندگی شما را تنها و منفرد نمی گذارد .

عشق و محبت یافتن هنگامی مناسب و پسندیده است که مطابق عقل و مقررات اجتماع باشد در این صورت مطمئن باشید که بالاخره می توانید با دلخواه خود ازدواج کنید و عمری را راحت و خوش بگذرانید و هرگز از همسر خود جدا نشوید و الا این عشق های زودگذر که چون برف تموز می ماند و ثابت و استوار نیست چه ثمره ای جز فلاکت برای شما دارد ؟ هرگز به دخترانی که چون پروانه ای خوش ظاهر و فریبنده که هر لحظه بر گلی می نشینند و تا قشنگ و خوش بو است از آن استفاده می برند و دیری بعد آن را به دست باد سپرده گل دیگری را در نظر می گیرند دل نبندید نظر شما این باشد که باید دختری را دوست بدارید که او هم به شما علاقه داشته باشد و در بردن بار زندگی شما را یاری نماید .

وقتی چنین دختری را یافتید و دانستید شما را دوست دارد هرگز او را از دست ندهید زیرا بی تردید دختری که حقیقتا شما را دوست دارد بعد از مادر شدن عشق و محبت فرزندی که زاده شماست به علاقه و مهر اولی او اضافه شده و یک زندگی خوش و سعادتمندی به دست می آید که تا آخر عمر ادامه خواهد یافت معمولا در زن پس از ازدواج با پدید آمدن نخستین کودک همه عشق ها زایل گشته و عشق مادری پدید می آید که هیچ چیز قادر نیست آن را بگسلد و مهرش از دل ببرد .

حال می پردازیم به اینکه در چه سالی و موقعی ازدواج خوب و عاقلانه تر است ؟

هیچ گاه برای ازدواج دیر نیست هرگاه پسر یا دختری توانستند خویشتن را بشناسند و مسئولیت های زناشوئی را درک کنند و عهده دار وظایف خطیر حیاتی بشوند و خود را مستقل و آزاد یافتند و توانستند هزینه زندگی شخص ثالثی را در زندگی روزمره خود تامین کنند می توانند نسبت به ازدواج فکر کرده و به آن مبادرت نمایند و باید به این مسئله هم توجه داشت که همیشه دخترانی که به فکر ازدواج می افتند میل دارند شوهری انتخاب کنند که از هر حیث مافوق خود بوده و برای او زندگی مرفه و سعادتمندانه ای تشکیل بدهد و از پرتو نام و نشان و ثروت همسر خویش هم خود و هم خانواده اش به نوایی برسند غافل از اینکه پسرها هم همین فکر را می کنند و میل دارند دختری را به همسری انتخاب کنند که از خانواده ای بزرگ و پولدار و متنفذ باشد که بلکه با نفوذ خانواده زن خویش اعتباری پیدا کنند ، در صورتی که این نوع دختران و پسران سخت در اشتباهند .

هر پسر و دختری باید به فراخور حال و هم ردیف خانواده همسر انتخاب کند تا نسبت به هم تفاخر نداشته و بتوانند هم دیگر را بهتر درک کرده و به صفات یکدیگر زودتر آشنا شده و قادر باشند همدیگر را سعادتمند و خوشبخت کنند و اگر این قبیل ازدواج ها برای پسران بین 25 الی 30 سالگی و برای دختران بین 20 الی 25 سالگی اتفاق افتد بهترین مرحله زندگی را خواهند گذراند و از لذات حیاتی بهتر برخوردار خواهند شد که در اختلاف سن در مبحث جداگانه ای صحبت خواهد شد .

 

http://shabahang.epage.ir/fa/module.content_Page.69-05.html

نوشته شده در چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:,ساعت 20:50 توسط ملوس| |

 

بدن انسان شامل سه حفره می باشد : 1- فضای فوقانی یا صدری « سینه ای » که قلب و ریه ما را در خود جای داده است. 2- حفره مرکزی یا شکمی که دستگاه های تغذیه در آن قرار دارند مانند معده ، کبد ، روده ، و غیره ... 3- محوطه تحتانی یا خاصره ای که اعضاء دفع را در خود جای می دهد مانند اعضاء تناسلی یا دستگاه های جنسی که اعضاء تناسلی در بین محل خروج مواد مثانه ( مجرای بول ) و مخرج واقع شده است که از یک لوله تنگی که ( مهبل ) نامیده می شود و معمولا 15 سانتی متر طول دارد شروع و بالاخره به رحم یا ( زهدان ) ختم می شود. زهدان یک حفره ماهیچه ایست که نوزاد باید سه چهارم از یک سال اول عمر خود را قبل از تولد در آن بسر ببرد و آن عضوی است که اندازه شکل طبیعی آن یک گلابی کوچک پهن شده را به یاد می آورد.

در عقب این حفره دو رشته پهن وجود دارد که در پشت آن دو رشته دو عضو کوچک و بیضی مانند قرار دارند که « تخمدان » نامیده می شوند در همین اعضاء است که تخم های انسانی ساخته و پرداخته می شوند . بین تخمدان ها و رحم مجاری باریکی است که در تماس با رحم در اثر چین های مخاط خود شکل دهانه یک شیپور را به خود می گیرند و روی این اصل تمام مجرا را « شیپور » می نامند و بدین طریق وقتی که تخم ساخته و پرداخته شد از راه این مجرای شیپوری باریک به داخل رحم می ریزد .

اعضاء جنس موجود نر شامل یک عضو خارجی است که روی محور میانی بدن قرار دارد و مجرایی است که از وسط این عضو عبور می کند همان مجرای خارجی ترشح بول است که مایع جمع شده در مثانه را به خارج می ریزد . این عضو دارای موی رگهای خونی فراوانی و بافت اسفنجی می باشد و تحت تاثیر بعضی تحریکات عصبی بافت اسفنجی آن متراکم و باعث سختی آن می شود در اطراف این عضو در داخل بعضی چین های پوست غدد جنسی نر یافت می شوند که اعضاء متشابه تخمدان های زن بوده و اینها غددی هستند که از یک طرف دارای ترشح داخلی می باشند و به این طریق تمام صفات و خصایص جنس مذکور را بعد از دوران بلوغ به وجود می آورند و از طرف دیگر به خارج نیز ترشح مایعی می کنند که حامل یاخته ی نر بوده و باید با تخم ماده تماس حاصل کنند تا عمل لقاح انجام یابد و نطفه به وجود بیاید.

بیضه ها دارای سلول های مخصوصی هستند که با تغییر شکل و ساختمان تبدیل به یاخته های نر می شوند. این یاخته های نر دارای یک سر بیضی شکل بوده و رشته نازکی نیز به آنها متصل است که به وسیله حرکت دادن آن می توانند نسبتا به سرعت در مایعی که دور آنها را احاطه کرده است حرکت کنند ، اتحاد همین یاخته ها ، یا تخم ماده که در تخمدان زن تهیه می شود باعث ایجاد موجود تازه می گردد . یاخته های نر تعداد بی شماری ساخته می شوند ولی شروع این ساختمان قبل از یکی دوسال بعد از بلوغ به عمل نمی آید .

یاخته های نر که در بیضه ها ساخته شده اند در کجاری باریکی مجتمع و سپس خارج می شوند و از این به بعد مایعی هم به آنها اضافه می شود که حیات آنها را تامین می کند و سپس به وسیله مجاری برنده ای به یک کیسه کوچک بده می شوند از هر طرف بیضه ها یک مجرای داخلی به طرف کشاله رانها می رود و محتوی خود را به داخل مجرایی که در چین خوردگی کشاله ران وجود دارد خالی می کند و سپس از اینجا مجرایی که از موی رگهای خونی و رشته های عصبی احاطه شده است به داخل محوطه شکمی می رود و بالاخره به کیسه کوچکی ختم می شود این کیسه ها که در حقیقت محتوی یاخته های نر هستند بالای مثانه و در قسمت عقبی غده ای که فقط خاص جنس نر است قرار دارند این غده همان « پروستات » است که با مایعی که ترشح می کند این کیسه ها مثل منبع های کوچکی هستند که می توانند مواد درونی خود را به داخل همان مجرا خارجی مثانه « مجرای دفع بول » خالی کنند ، این موضوع نشان می دهد که چرا مخرج بول و مایع تناسلی مذکور منفذ واحدی را تشکیل می دهند .

مثانه دارای یک ماهیچه تنگ کننده می باشد که در موقع خروج مایع این کیسه ها خود به خود منقبض می شود و از این مواقع ترشح مایع درون مثانه بطور خودکار متوقف می گردد.

http://shabahang.epage.ir/fa/module.content_Page.69-02.html

نوشته شده در چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:,ساعت 20:48 توسط ملوس| |

 

در تاریخ زندگی انسان سه وقت است که فراموش نمی شود :

1-وقت تولد 3- وقت ازدواج 2- وقت مرگ . تولد و مرگ به دست خدای بزرگ وقتش تعیین شده است . کسی نمیتواند در آن دخالت کند ، ولی ازدواج به دست شماست ، می توانید آن را به هر نحو که بخواهید انجام دهید .

شب زفاف تنها شبی است که خاطرۀ آن در صحنۀ دل شما برای همیشه با خط محو نشدنی نوشته می شود ، ممکن است لذات بهتر و ساعات خوش تر از شب زفاف را از یاد ببرید ولی فراموشی شب مهمی چون شب زفاف ، تصور نمی کنم مقدور باشد شب زفاف را اروپائی ها معمولا خیلی مهم تلقی می کنند اغلب اطاق و شاید بستری را که پدرها و پدربزرگ ها در شب زفاف در آن خوابیده اند به پسرها و نوه ها می دهند و خفتن در آنجا را بدان جهت که از آن خاطره ها دارند به فال نیک گرفته و مبارک و میمون می دانند .

شب زفاف ، دختر و پسری که شاهد سالیان دراز انتظار وصال یکدیگر را داشته و قبلا از دور به هم عشق می ورزیدند با یکدیگر از نزدیک آشنا شده و برای همیشه با یکدیگر پیوند یگانگی و اتفاق می بندند . شب زفاف بیشتر از آنچه فکر کنید در زندگی آینده موثر و قابل اهمیت است در این شب بخصوص دختر و پسر هر یک وظیفه ای مشخص و معین دارند و باید سعی کنند همسر و همخوابۀ خود را بیش از پیش جلب نموده و رشته ای را که با دوستی پدید آمده محکمتر و ناگسستنی تر سازند .

معمولا رسم است پیش از ازدواج و پس از مراسم مذهبی و تشریفاتی زن و شوهر جوان را بعد از شادباش ها و تبریکات به اطاق آراسته و مزینی که خاطر شاد و دل را مسرور می کنند می فرستند .

در این اطاق دختر و پسر دور از چشم اغیار هستند و می توانند یکدیگر را با خیال راحت در آغوش کشند و قرار زندگی نوین شیرین آینده را ببندند .

در این اطاق که آن را حجله می نامند ! زندگی موجودی که دختر نام دارد یکباره تغییر کرده در زمرۀ عده ای می شود که بار سنگین و وظیفه ای بس مشکل بر دوش دارند .

در این شب بخصوص مرد نباید فقط در فکر لذت باشد باید در شب زفاف به قدری ملایم و با مهر و عطوفت رفتار کند که همسر آینده اش را جلب نماید و به او نشان دهد که در زندگی همیشه مونس و یارش خواهد بود باید در گوشش آرام زمزمه کند که ادامۀ زندگی بسیار دشوار و خطیر است تنها کسانی می توانند از این راه پر خطر و مشکل بگذرند که دست اتحاد به یکدیگر داده باشند از یکدیگر نهراسند و در مقابل دیدگانش جز وحدت و یکرنگی و دوستی چیز دیگر مجسم ننمایند زن و شوهر باید در روزهای بدبختی همانطور باشند که در روزهای شادی و خوشی بوده اند .

بر دیگران نباید حسرت بخورند . زن نباید هرگز ثروت دیگران را به رخ شوهرش بکشد و او را بدین وسیله تحقیر کند ، مرد هم نباید با ایراد های بیجا و بی توقع دل نازک او را بکشند .

 

http://shabahang.epage.ir/fa/module.content_Page.69-18.html

نوشته شده در یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:,ساعت 12:56 توسط ملوس| |

 

چه خوب است اگر مرد جوان قبل از ازدواج مطمئن باشد واقعا هیچ نوع مرض مقاربتی ندارد و همسر آینده اش را از این راه آلوده نخواهد کرد و اگر احیانا در این مورد از خود مشکوک باشد بهتر است با پزشکی مشورت و مصلحت کرده و عقیده او را بداند زیرا دو مرض مقاربتی هستند که از همۀ امراض جنسی خطرناک ترند.

اول – سوزاک :« گنوکوک » میکرب ذره بینی کوچکی است که می تواند مجاری تناسلی ادرار را آلوده و مبتلا کند و حتی بعضی اوقات باعث ورم مفاصل یا بعضی نقیصه های جسمی گردد.

مرض سوزاک ممکن است در ضمن رابطه جنسی با یک زن آلوده بوجود آید یا در اثر ورود میکرب های معمولی دیگر که معالجه آن به آسانی انجام می گردد حادث شده باشد .

این نوع مرض ها سوزش و التهاب شدید و دردناک در مجرای ترشح بول با یک جریان یک مایع چرک مانند تظاهر می کند که آزمایش های میکربی نشان خواهند داد که آیا این سوزش و ورم مجرای بول مربوط به « گنوکوک » می باشد و یا در اثر میکرب های ناشناخته معمول دیگر بوجود آمده است .

هر مردی که مبتلا به سوزاک حاد یا مزمن باشد نباید ازدواج کند و باید کاملا معالجه کرده تا به شفای خود اطمیمنان حاصل کند و پس از آنکه به بهبود خود مطمئن شد ازدواج او مانعی نخواهد داشت چون در غیر این صورت بطور حتم میکرب سوزاک که همان « گنوکوک » باشد به همسر خود منتقل خواهد کرد و او را هم مبتلا به مرض سوزاک می کند که همین التهابات در مجاری تناسلی و ادرار زن بوجود خواهد آمد که علاوه بر اینکه سلامتی او لطمه دار خواهد شد ممکن است از لحاظ تولید نسل او را هم عقیم سازد .

البته ناگفته نماند که سوزاک مرضی است که کاملا شناخته شده و قابل علاج ، منتها باید در مورد ازدواج و مسائل زناشوئی آن را از نظر دور نداشت و اگر مردی در اثر اشتباهی مبتلا به مرض سوزاک شد باید هرگونه رابطه جنسی را تا معالجه خود با همسرش موقوف کند .

 

دوم – سفلیس : مرض سفلیس مرضی است مقاربتی که مربوط به میکروب خاصی می باشد و ممکن است مولد حوادث ناگواری باشد .

اولین آثار علایم آن جوش هایی است که امکان دارد بعد از مقاربت به خصوص در روی عضو تناسلی بوجود بیایند.

 

شانکر :معمولا با التهاب شدید غدد لنفاوی ناحیه جوش ها و بنابر این در قسمت کشاله ران توام می باشد باید دانست که این مرض شانکر و التهاب غدد لنفاوی معمولا بدون درد می باشند و هیچ نوع ترشح مخصوصی هم ندارد اما متاسفانه این مرض سفلیس و شانکر همیشه یک مرض موضعی باقی نمی ماند بلکه رفته رفته تمام بدن را اشغال می کند که بعد از این مرحله اولیه ( شانکر ) دوره دوم که موقع حمله به خون و یا عمومی شدن می باشد شروع می شود و میکرب آن به تمام نقاط بدن راه می یابد و در این مواقع یک نوع زخم های جلدی بوجود می آید که به آنها « سرخک سفلیسی » می گویند که بعد از این مرحله ثانی اگر برای معالجه اقدامی نشود سومین دوره مرض شروع می گردد و زخم های سفلیسی در تمام نقاط بدن مبتلایان ظاهر می شوند و یک مرحله چهارم نیز به آن اضافه می کنند که به ( سفلیس عصبی ) موسوم است و در این حالت است که میکرب سفلیس بر روی مراکز عصبی جای می گیرد و ممکن است عواقب بسیار وخیمی به بار آورد .

این مطلب برای این ذکر شد که با اولین جوش هایی که بعد از یک رابطه جنسی بوجود می آید تا چه اندازه باید توجه داشت و آنها را سرسری نشمرد و هر چه زودتر با یک پزشک ملاقات کرد و اطمینان حاصل نمود و در غیر این صورت باید بدون فوت وقت اقدام به یک معالجه جدی کرد چون اگر خیلی زود و با دقت و پشت کار معالجه سفلیس اقدام شود معالجه آن نتیجه مثبت خواهد داد .

خطر آلوده کردن همسر و اطفال بی گناه باید مرد را مجبور کند که به دقت مسئولیت خود را در نظر داشته باشد اگر مردی قبلا مبتلا به مرض سفلیس بوده و معالجه شده است باید پزشکی را که قبل از ازدواج او را معاینه می کند از جریان امر آگاه سازد و برای رعایت احتیاط ضرر ندارد که قبلا درباره همسر خود یک معالجه و پیش گیری ضد سفلیسی به عمل آورد تا هم او و هم فرزندانش را مصون کرده باشد و بدین طریق آنها را به دام اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده است نیاندازد.

 

تذکر لازم : امراض دیگر مقاربتی نیز وجود دارد که چندان فراوان و مهم نیستند ولی نباید از نظر دور داشت و در هر کوچک ترین جریحه مجاری تناسلی باید مرد را بر آن دارد که بدون اتلاف وقت با پزشک خانوادگی مشورت کند تا آنجا که ممکن باشد در رفع آن بکوشد

http://shabahang.epage.ir/fa/module.content_Page.69-03.html

نوشته شده در یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:,ساعت 12:55 توسط ملوس| |

 

هر پسر جوانی که می خواهد با دوشیزه ای ازدواج نماید و با او عمری شریک زندگی باشد ، باید از هر نظر همسر خود را هم شان خود انتخاب نماید و او را قبلا دیده باشد و در خود نسبت به او علاقه حس نماید و از هر حیث او را شایسته زناشوئی خویش بداند و توجه داشته باشد که طرف مقابل هم او را دوست داشته باشد و محبت متقابل وجود داشته باشد و عشق و علاقه یی فی ما بین طرفین وجود داشته باشد .

درست است که زن باید زیبا و برازنده باشد ولی مرد غیر از طنازی و طراوت باید دختری را که برای همسری شریک زندگی خود بر می گزیند ، به عفت و نجابت مشهور بوده و به امور خانه داری علاقمند باشد و از میل و رغبت تن به ازدواج داده باشد و یا به میل خود شوهر انتخاب کرده باشد . زیرا اغلب مشاهده شده زن و شوهرهایی که با هم نزاع کرده و از همدیگر شکایت دارند می گویند من تو را دوست نمی داشتم ، مجبور بودم حرف پدرم یا مادر یا فلانی را اطاعت کنم و الا از اول با تو ازدواج نمی کردم .

این چنین اشخاصی باید چقدر سست عنصر و نالایق باشند که نتوانند شریک خود را به میل خود انتخاب نمایند و از خویش اراده نداشته باشند که عقیده شخصی خود را ابراز دارند .

سعی کنید همسر و شریک زندگی آینده خود را به میل خودتان انتخاب کنید اگر زنی را همه به عنوان فرشته تعریف کردند ولی از نظر شما خوب و محبوب نبود هرگز با آن فرشته ازدواج نکنید ، چون عاقبت خوش در پیش نخواهید داشت ، زیرا از قدیم گفته اند عروس باید در نظر داماد قشنگ باشد یا به عبارت دیگر ( علف باید به دهان بزی شیرین باشد ). هرگز به میل پدر و مادر یا اشخاص دیگر همسر انتخاب نکنید ، زیرا شمائید که باید با همسر آینده خود زندگی کنید ، نه پدر و مادر یا شخص دیگر زیرا ازدواج موضوعی نیست که آن را بتوان سرسری یا شوخی پنداشت چون امکان دارد با یک انتخاب غلط عمری را به ندامت سپری کنید و زندگی به کام شما تلخ افتد و با یک لحظه هوس رانی یک عمر پشیمانی بکشید.

 

http://shabahang.epage.ir/fa/module.content_Page.69-09.html

 

نوشته شده در یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:,ساعت 12:51 توسط ملوس| |


آخرين مطالب
» چگونه اوضاع مالی خود را کنترل کنیم؟
» ۱۰ ترفنـد بـرای جلب محبـت مـادرزن !
» اقلام واغذیه های خطرناک
» عمـده مشـکلات سفـره ایـرانـی
» حنا و فرزند نیکو "
» کاسنی و فرزند پسر
» نکات ضروری جماع
» زبان باز کردن طفل
» دستورات بهداشتی معصومین علیهم السلام در باب کودک
» تقسیم روزی در بامداد
» در حین آمیزش
» عوامل طبیعی و تأثیر آن ها بر روی بدن(حین امیزش)
» مردان چگونه مقدار اسپرم خود را افزايش دهند
» تاثير رابطه جنسي بروي سلامتي
» جکوزی در تضعیف قوای اسپرم موثر است
» درمان انواع بيماريهاي جنسي با گياهان دارويي
» 7 درمان فوری و طبیعی برای سرماخوردگی
» راز های نهفته در شاهنامه فردوسی از طب سنتی
» معجون‌هاي طبيعي براي درمان معده درد
» مغز و اعصاب در منظر اسلام

Design By : Pichak